maxi cosi mura

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Roosje83, 19 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jomy

Jomy Niet meer actief

Ik wil graag ook de Mura 4, maar wil m begin volgend jaar pas gaan bestellen aangezien ik in mei pas uitgerekend ben. Maar nu zag ik bij babydump dat ze alleen nog een rode mura 4 hadden en er een nieuw model mura 4 plus 2013 is ofzo. Die gelijk ook weer wat duurder is :(

Weet iemand of de gewone mura 4 er dan uitgaat?

Bedankt alvast!!

2. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Jomy,

elk jaar komt er een nieuwe Mura op de markt. Met ook elk jaar veranderingen, zowel qua kleur als functionaliteit. Het loont de moeite eens wat andere winkels na te gaan. Vaak gaan de oude modellen er voor een lagere prijs uit bij sommige winkels.

Hier de Mura 3 naar volle tevredenheid en ook 2 lange mensen (ik 1.84m, man 1.97m)

Hier ook een ouder model gekocht. Was even googlen en kwamen zo in een winkel in de buurt uit die hem €200,- goedkoper aanbood dan wat de nieuwste op dat moment kostte (waar ik anders nooit heen was gegaan).

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier ook Mura 4, ik ben 1.82 en JuJuman 1.88. Wij vinden de wagen erg fijn. Vind de buggyzit wel erg laag maar mijn zoontje zit er goed in. De wagen is zwaar, maar daardoor rijdt hij erg goed in het bos. Wel fijn, met een dreumes die goed kan lopen maar waarvoor het soms net even te ver is allemaal ;)

4. JoyB

JoyB Actief lid

28 jul 2012
    166
    0
    16
    Volgens de verkoper hier gaat het oud model er idd uit, en zei hij dat alleen nog maar het rode model volop te krijgen was. Alleen nu had ik de bruine nog in de webshop zien staan, en uiteindelijk heeft hij voor ons gebeld en nog een bruine kunnen reserveren.

Bij de babydump geldt sowieso dat je alles kunt reserveren en het voor je apart gezet wordt (ook maanden lang) zonder aan te betalen etc. Dus, (als je een bruine zou willen) zou je hem alvast kunnen reserveren. En als je je bedenkt kun je altijd nog annuleren.

5. Jomy

Jomy Niet meer actief

Het maakt mij idd ook niet uit dat het een ouder model is maar ik wil graag een zwarte. En bij de webshop stond dus alleen nog een rode :( En het leuke van de babydump is dat je ook een gratis maxi cosi en reistas erbij krijgt. Krijg je die ook als je m nu apart laat zetten en m pas over een paar maanden koopt?

Misschien ga ik morgen idd eens bellen of ze nog een zwarte hebben! Thnx voor de tip!

6. Jomy

Jomy Niet meer actief

Nou ik kijk nu net nog eens op babydump en zie nu wel weer het oude model mura4 black op de website. Heb ik er van de week dan overheen gekeken? :)

Ik wilde m bestellen via internet en kon n week van levering aangeven maar je moest m dan wel gelijk betalen :( Ga morgen dus toch maar ff bellen. Maar is het echt zo dat ze m maanden voor ja apart houden??

7. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Kinderkamers houden ze wel apart. Wij hebben m eind september besteld voor levering begin december (nieuwe huis). We hebben toen meteen een badset erbij besteld die dan ook meteen mee wordt geleverd. Binnenkort bestel ik ook een passend matrasje en beddegoed en dat laat ik dan ook mee leveren.

Ik denk dus dat dat wel kan, nu al bestellen voor over een aantal maanden, maar ik weet het niet zeker. Lijkt me ook wel handig want ik weet niet of dit jouw eerste is maar ik zag dat je 12 weken zwanger bent? Het kán nog misgaan en dan wil je niet al die babyspullen in huis hebben toch? Met de kamer hebben we in ieder geval de garantie dat mocht er wat misgaan in de zwangerschap, de kamer terug mag.

8. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Wij zijn ook enthousiast over de Mura, ik ben 1.75 en mijn man is 2.02. Hoge en grote bak (ik ben met mijn rolmaat naar de Baby-dump gegaan ;)). Die aanbieding met tas en autostoeltje hebben ze volgens mij altijd hoor!

9. Linana

Linana Niet meer actief

Ik weet niet of ik de site mag noemen, zo niet haal maar weg.
    Maar voor de ladies die de mura 4 willen kopen maar hem in de babydump's etc iets te prijzig vinden:
    www.babyvalue.nl

Daar staan oudere modellen, nieuw, voor minder geld.
    Voor wat ik heb begrepen kunnen gewoon nieuwe bakken en autostoeltjes erop, alleen de kleur en een paar kleine dingen kunnen anders zijn.
    Zelf heb ik de rode mura, wel van 2012, maar ik heb hem vergeleken met die van een kennis uit 2010 en ik zie dus echt geen verschil :p

10. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ook wij hebben de mura (4) en zijn er erg tevreden mee.
    Het is een degelijke stevige kinderwagen.
    Ook voor lange mensen is het een goede kinderwagen.
    Je kan indd de duwstang verstellen.
    Ik ben zelf 1,74 en mijn vriend is 1,86 en wij hebben hem op de normale stand staan hij zou dus nog een stuk uitgeschoven kunnen worden.

11. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    @ Jomy Anders zou je het nog kunnen proberen bij Van Asten babysuperstores in Tilburg. Die hebben nu ook een actie met de Mura 4 in het zwart.

Wij hebben onze Maxi Cosi Mura 4 in het blauw daar gehaald. Eind juni al besteld en afgelopen week opgehaald. Ben er superblij mee :)
    Alleen problemen met het pompje om de banden op te pompen. Deze zuigt lucht aan i.p.v. lucht uit te blazen dus dat gaat niet echt werken. Vandaag gebeld en we mogen hem komen ruilen.

12. Jomy

Jomy Niet meer actief

Ik heb er vandaag idd ook eentje besteld en in week 10 ofzo afleveren... Ik ken de wagen al wel omdat vrienden van ons m hebben en veel ouders van mn werk (werk op kdv) Vind t een heerlijke wagen en niet zo idioot lelijk laag als de bugaboo... Dat zijn echt net poppenwagens haha

13. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Mijn vriend is 2 meter en wij hebben juist voor de Mura gekozen vanwege de hoogte van de duwstang (en de stevigheid, grote bak enzo)
    We hebben hem nu vier maanden in gebruik en hij bevalt super!

14. Madelyn

Madelyn Actief lid

1 dec 2011
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben hem ook en vinden hem echt ideaal. Ik ben 1.67 en mijn vriend is 1.88, maar we kunnen er beide prima achter lopen.
    Lang leve de verstelbare duwstang :)

15. Linana

Linana Niet meer actief

Valt me wel op dat de zitting van de 2013 variant anders is. We hebben juist de mura gekozen omdat je kindje dan ondersteund wordt aan alle kanten, vooral in het begin is dat wel fijn... geen schuinzitten/onderuitgezakt effect
    De mura 2013 heeft een "normale" zitting, zonder dat hele autostoeltje/racestoel effect :p (dat vond mn vriend zo cool, helemaal in het rood doet het hem denken aan een racewagen, mannen he....)

16. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier ook de Mura 4.. Ideale wagen. lekker grote bak en mijn vriend is 1.86 en hij is hoog genoeg.. Idd handig dat de duwstang makkelijk in hoogte verstelbaar is :D

17. topper12

topper12 Niet meer actief

Je kunt hem gewoon daar bestellen en dan leveren ze de wagen in de door jou afgesproken week (dus ook in april 2013 ;)) Als ik het me goed herinner betaal je ook pas vlak voor of tijdens de levering. Ze hebben overigens bij Babydump de regeling dat mocht het onverhoopt toch misgaan (wat ik niet hoop) je kosteloos de bestelling kan annuleren, dus als je hem nu besteld kan er niet zoveel gebeuren.

18. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Wij hebben ook de Mura 4 en het bevalt ons erg goed. De ligbak is groot maar dat vinden we juist fijn omdat de baby dan wat langer in de bak kan liggen wanneer we dit willen zonder dat het snel te krap word. De stang is erg makkelijk in hoogte te verstellen en de onderstel is makkelijk op de vouwen zodat het goed in de auto mee te nemen is.

19. bloemetje86

2 sep 2012
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij zijn er ook over aan het denken om de mura 4 tekopen. maar dan wel de nieuwe versie van 2013. Maar wij kopen hem dan meer omdat hij en in de bossen erg practies is en omdat hij net als een joolz erg klein opvouwbaar schijnt tezijn. Is dit ook wat jullie ervaren? Dat hij makkelijk in de auto meekan?

20. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16

Het onderstel past achter in de Aygo..., maar anwege wendbaarheid en gewicht uiteindelijk toch voor de Joolz gekozen...

Deel Deze Pagina