Koop nooit geen autostoel met een keurmerk onder de ECE44/03. Momenteel is het ECE44/04. Alles daaronder kan de veiligheid niet meer gewaarborgd worden. Juridisch sta je altijd sterker wanneer je kunt aantonen dat een product nieuw is gekocht (je hebt dan een deugdelijk product aangeschaft volgens de veiligheidseisen) Met 2e hands heb je geen poot om op te staan omdat je niet weet wat er met zo'n ding is gebeurd en je dus desondanks de risico's voor deze keus bent gegaan, in eigen verantwoordelijkheid is. Persoonlijk ben ik van mening dat je op alles kunt besparen behalve op de veiligheid van je kindje. @Ukkepuk80, wat je schrijft: " ik ga het gewoon proberen" is misschien niet zo'n handige uitdrukking, want je merkt pas of je een goede keus hebt gemaakt bij een aanrijding of iets dergelijks en daar zit je meestal niet op te wachten.
Ik zou het niet doen, veiligheid boven alles. En al zijn mensen nog zo betrouwbaar, je weet toch niet wat er mee is gebeurd. En zoals hier al vaak gezegd, je hebt gewoon geen poot om op te staan als er iets mee is.
en zowiezo kun je nog zo een nieuwe veilige maxi cosi hebben maar als je dan nog in een fiat panda rijdt of ander barrel dan is de overlevingskans ook stukken minder van jou en je kindje dan een nieuwere veiligere auto..
denk dat je je vergist in de persoon, want als er iets is waar wij niet op besparen is het wel de mc. Hebben zoals ik al zei deze ook nieuw aangeschaft. Ben het namelijk helemaal eens met je post. Op alles besparen behalve op de veiligheid van je kindje!
Ik vind het allemaal een beetje overdreven, wat is een ongeluk en hoe onbetrouwbaar is hij dan? Voor onze eerste kochten we een nieuwe, die ook eens een keer (zonder kindje erin) van tafel is gevallen. Officieel zou hij dan iet meer "betrouwbaar" zijn... toch hebben wij hem voor de 2e ook gebruikt. Aan plastic zie je als je goed kijkt ook wanneer er iets te veel druk op is komen te staan. Nu wordt een maxicosi niet lang gebruikt en ben ik van mening dat hij daarna altijd nog een ronde mee kan. Stel je hebt een nieuwe maxicosi en krijgt een flink ongeluk dan hangt het echt niet van de maxicosi af of jouw kindje het wel overleefd of niet. Vroeger bestonden er niet eens maxicosi's en werden ze los in een wagenbak oid op de achterbank vervoerd.
De eerste keer heb ik een 2e handse gekregen, maar wel van mn oom en tante, dus wist dat er niks geks mee was gebeurd. Nu hebben we een kinderwagen gekocht en daar mochten we een maxi cosi gratis bij uitzoeken.