Mijn mannetje wil niet meer in de maxi-cosi. Hij huilt al als ik de maxi-cosi pak als we weg gaan. De hele weg blijft hij proberen om rechtop te komen. Hij legt zijn hoofdje niet neer, ook niet als ik de maxi-cosi wat rechter op zet. Ik moet zeggen dat hij er ook wel erg vast in zit hoor, zeker nu met die winterjas. Vandaag heb ik de autostoel van zolder gehaald, maar dat is toch ook nog niet handig? Die kan wel in ligstand hoor, dus dat zou wel gaan denk ik. Maar hie doe je dat dan als je even een boodschapje moet doen? Ik neem hem altijd mee in de maxi-cosi. Of moet ik hem dan op de arm mee nemen? Ik heb hem nog niet in een winkelwagentje gehad, hij kan ook pas sinds een week echt een kwartier goed los zitten. Hoe hebben jullie dat gedaan???????
Vervelend dat hij niet meer in de maxi-cosi wil. Ik begrijp uit je verhaal dat hij nog maar sinds kort eventjes rechtop kan zitten, dan zou ik hem nog lekker in de maxi-cosi houden, hoe vervelend hij het ook vindt. Het is zowieso het allerveiligst om je kind zo lang mogelijk in maxi-cosi te vervoeren in auto. Pas als kinderen er uit groeien hoef je over te stappen naar opvolgstoel. Wat ik zelf nog weleens deed, was kind in auto in maxi-cosi, draagzak mee en dan om te winkelen kind in draagzak. Echter mijn zoontje vond het ook prima om in de maxi-cosi te blijven, ik vond het zelf op een gegeven moment zo'n gesjouw.
mijn mannetje heeft ook een periode gehad dat hij niet meer in de maxicosi wilde. dat gaat ook weer over. het is even doorzetten! het zijn allemaal fases waar ze doorheen moeten. zo heeft hij ook een tijd gehad dat hij niet in z'n autostoeltje wilde, dat is nu ook weer over! sterkte.... zou het wel even volhouden, je moet ze zo lang mogelijk tegen de rijrichting in vervoeren. als kindjes vooruit kijken moet hun rug alle klappen opvangen en komen alle keren dat jij moet remmen voor het kindje onverwacht en meteen op het rugje.
Jullie hebben helemaal gelijk, even doorzetten dus.... Ik vind het wel lastig autorijden als hij zo huilt, zeker omdat hij autorijden altijd geweldig vond. Maar het is inderdaad wel veiliger! Een draagdoek is met mijn rug en mijn reusje van 8,5 kilo voor mijn geen optie. Zowieso vind ik de maxi-cosi in de supermarkt gewoon heel handig, hup uit de auto in het wagentje. Niks geen gedoe met erin en eruit. Ik ga nog even doorzetten!
Ja, wel vervelend dat hij het niet meer wil. Maar toch zou ik ook even vol blijven houden. Misschien geeft hij dan ook wel op ! Helemaal omdat hij zelf nog niet lang stevig zit.
Hoe vervelend hij het ook vindt, ik zou hem toch nog in de Maxicosi houden, voor een echt autostoeltje is 'ie nog te jong. Alleen als ik boodschappen moet doen, zou ik toch gaan lopen (al is het wat verder) of hem thuis laten. Met hem huilend in de Maxicosi winkelen lijkt me ook niets.