Maxi Cosi of Wandelwagen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MariSam, 8 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariSam

MariSam Actief lid

13 nov 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is 5 maanden en uit de wandelwagenbak gegroeid.. Wat denken jullie; voorlopig vervoeren in maxi cosi op kinderwagen frame of het zitje erop zetten?
    ik heb een maxi cosi mura 4, volgens mij kan het zitje wel aardig plat.. maar dat heb ik nog niet goed bekeken..

Hij zit er nooit hele dagen in, maar we zijn soms wel 3a4 u weg incl reistijd waarin ie dan sowieso in de maxi cosi zit..

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik zou voor de buggy stand gaan en zo plat mogelijk.
    Maar hij ligt echt al helemaal klem?

Edit: ik zie op google dat hij helemaal plat kan dus zou daar voor gaan

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Buggy-zitje en dan zo plat mogelijk idd! Mijn dochters rolden met 5 mnd op hun buik en trokken zich dan op aan de rand van de reiswieg; meteen over op de buggy-inzet, kon ook goed horizontaal en was zo ook een stuk veiliger!
    4u maxi cosi zou ik nooit doen.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Hoe groot is je kindje dan?
    Mijn zoontje is vrij groot maar heeft zowat tot 9 mnd in de kinderwagenbak gelegen.
    Maar als het echt niet meer kan dan de wandelwagen. Maxicosi is een autostoeltje.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.111
    113
    Vraag ik me ook af hoe groot ie is, want de mura is best een ruime bak. Hij hoeft niet helemaal gestrekt te liggen he?

6. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Als de keuze echt MC of buggy is, dan absoluut buggy.

7. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik zou zitje doen. Hier zat ze van 4-6 maanden in maxi-cosi en daarna buggy

8. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Ik weet niet of je ervan op de hoogte bent, maar: Cookies op AD.nl en Cookies op AD.nl. Het is écht niet aan te raden je kleine langer dan strikt noodzakelijk in een maxi cosi te laten zitten. Het is levensgevaarlijk. Dus óf in het buggyzitje van de Mura4 helemaal plat óf in de bak. De Mura 4 heeft een behoorlijke bak (heb hem zelf ook), dus dat kan echt geen kwaad.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Absoluut het zitje ja lekker plat met voetenzak. Maar de mura is een Vd grootste bakken dus ik ben ook benieuwd hoe groot je kindje is. Hier toch wel tot 6mnd in de joolz gelegen toen had ze maat 74/80.

10. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier ook de mura 4
    Dochter zit ook sinds ze 5 maand is in de buggy, die kan redelijk plat! Ze paste nog wel in de mand maar ze vond het niet meer leuk, ze wou rondkijken ipv platte baby spelen :)

11. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Wat hier nog net ff hielp was de binnenbekleding uit de bak halen. Hierdoor is er wat meer ruimte voor je kleine.

12. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Met 5 maanden liggen ze nog met opgetrokken beentjes toch? Past ie er echt niet meer in?
    De wandelwagen van de mura kan behoorlijk plat (hebben wij speciaal naar gekeken) dus die zou ik gebruiken en niet de autostoel.

13. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Zeker weten de buggy!

Een mc is een autostoel, geen ander vervoermiddel

14. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    De maxi cosi is een autozitje en dus niet bedoeld als kinderwagen. Je kind zit vast in een gekromde houding die slecht is voor de rug en nek.

Daarom na de reiswieg altijd de buggy inzet gebruiken. En die dan plat leggen.

Een gewone buggy (dus zo'n inklapbare zoals koelstra of nuna) zijn nu echt nog niet geschikt.

Deel Deze Pagina