Sinds de wintertijd is ingegaan heeft mijn zoontje zijn ritme compleet omgegooid lijkt het wel. Kort gezegd: hij slaapt s nachts korter, overdag langer en hij valt een uur later in slaap. Hij is s morgens om 6 uur wakker. Rond 11 uur gaan we eten en ligt hij uiterlijk om 12 uur op bed. Dan gaat hij een feestje bouwen in zn bed en slaapt pas om 1 uur. Dan pit hij gerust tot half 5. Ik hou er niet zo van om hem wakker te maken maar doe dat nu dus af en toe wel om 4 uur. Dan heeft hij 3 uur geslapen, lang zat Rond half 6 eten we en om 7 uur ligt hij op bed, wederom een feestje in bed en hij slaapt pas tussen 8 / half 9. Kan ik hier nog wat mee?? Hij had zo'n mooi ritme, al maanden! 7 uur wakker en s middags rond half 3/3uur. Dat was heerlijk, kon je ook nog eens wat doen s middags.
Ik was toen ze baby was ook geen fan van wakker maken maar doe het nu 's middags wel hoor. Ik laat d'r nooit tot later dan 4u slapen. Ik streef erna om haar maximaal 2u te laten slapen 's middags maar dat is omdat ze aan een uur normaliter genoeg heeft. Ik zou hem toch maar gaan wakker maken.. en dan inderdaad rond half 3/3uur..
Wat die wintertijd wel niet kan doen he? Mijn zoon wordt sinds het invoeren van de wintertijd ook exact wakker om 6:00. Elke ochtend... Het was altijd 7:00, prima dus. Maar nu dus niet meer... Heb verder ook geen tips helaas.
Hier ook een dreumes van 17 maanden. Ik laat mijn zoontje ook nooit langer dan 1,5/2 uur slapen in de middag. En ik zorg er ook voor dat hij er op zn laatst om 15.30 uur uit komt, anders slaapt hij 's avonds niet. Mocht hij een keer wel wat langer slapen, dan houd ik daar 's avonds rekening mee en gaat hij wat later naar bed.
Oké dus jullie maken je kindjes ook gewoon wakker! Hij sliep voor de wintertijd inging s middags bijna standaard 3 uur. soms wat minder. Ik hoop dan dat als hij s middags wat korter slaapt hij dan snachts weer 12 uur gaat slapen. Hoeveel slaap hebben ze eigenlijk nog nodig op deze leeftijd? 12-14 uur ofoz? Tuurlijk wel per kindje verschillend, ik heb het idee dat onze zoon wel redelijk wat nodig heeft...