Dag Dames, Nog even een vraagje van mijn kant. Is het echt nodig om een sterillisator te kopen? ik las ergens dat je het tegenwoordig ook in de vaatwasser kan doen is dat zo? Ik ga trouwens borstvoeding proberen te geven, maar wil het afwisselen met kolven en dan in flesje geven. Bedankt alvast voor de antwoorden. Liefs
Volgens mij moet je de eerste tijd altijd alles sterilliseren, meerdere malen per week of iedere dag (weet het niet precies).. Ik heb er wel eentje gekocht, gewoon Prenatal eigen merk, kostte een tientje..
Je moet de eerste weken wel de flesjes steriliseren, maar dat kan ook gewoon in een pan met kokend water. Zo doe ik het. Ik vind een sterilisator eigenlijk een beetje zonde van het geld.
Wij hebben er ook eentje gekocht van de prenatal. Zou ik zeker wel aanschaven. Je kan het ook uitkoken maar dit is veel makkelijker. Pas veel later is de vaatwasser voldoende.
ik vind het echt de uitvinding van de eeuw. Bij mijn eerste kindje had ik hem niet en stond ik iedere dag met grote pannen op het vuur alles uit te koken, vergat ik het weer en stond alles droog te koken.. Nu een sterilisator en wil nooit meer anders.
ik dacht ook gehoord te hebben, dat steriliseren tegenwoordig niet meer hoefde. Je zou dat nog kunnen vragen met de intake van de kraamzorg. Maar zelf vond ik het wel prettig en makkelijk. Ook voor m'n eigen idee, dat het écht schoon was voor zo'n kleintje. In de vaatwasser blijft soms toch nog wat zooi hangen in glazen en zo (wat ik er dan later weer uit moet halen) en dat wil ik écht niet hebben in de flessen van m'n kindje.
die van de prenatal kost maar een tientje, maar als je die gaat halen moet je van tevoren even goed je magnetron opmeten...het is een groot ding en bij mij past ie niet!
Je moet de eerste weken wel alles (elke dag) uitkoken. Maar of je dat in een sterilisator doet of in een pannetje: dat maakt niets uit hoor!
Je hoeft tegenwoordig de flesjes alleen voor het eerste gebruik te sterriliseren. Daarna mag je ze gewoon afwassen of in de vaatwasser doen. Alleen als kindjes spruw hebben moet je alles elke dag uitkoken. En het "hoeft" niet meer maar "mag" wel als je dat zelf fijner vind. Ik heb de eerste keer alles in een pannetje uitgekookt en daarna gewoon afgewassen. Heeft nooit ergens last van gehad.
ik vond het een super uitvinding! zo lekker makkelijk Alles erin, pingen en klaar! de eerste maanden deed ik het iedere dag, nu 1x per week. De eerste maanden heb ik de vaatwasser er niet voor gebruikt, nu gaan de flessen er wel in. Af en toe lekker steriel is niks mis mee. Zeker met de speentjes niet.
ik gebruik m nog af en toe... Alles gaat in de vaatwasser op 70 graden en dan heel af en toe nog in de sterellisator zeker bij verkoudheid ofzo gebruik ik m nog. Welk merk je koopt maakt niks uit gewoon de goedkoopste zoeken.
we gebruikten ook eem magnetronsterilisator, van de hema. das een stuk handiger dan een pan met heet water, en veel sneller.
Het kan me niet voorstellen dat je de flesje niet meer elke dag moet sterreliseren. Hier komt hij dus straks weer in de keueken te staan en word elke dag gebruikt hoor!!
ik vond hem echt enorm handig. Heb hem de eerste maanden echt wel gebruikt. Nu gaat het gewoon elke dag even mee in de vaatwasser.
Oh, ik vind het dus echt een miskoop. Gelukkig heb ik hem voor een prikkie op de kop getikt, maar uitkoken in een pannetje gaat net zo makkelijk. Bovendien scheelt dat me weer ruimte in mijn kastjes. Heb hem wel een paar keer gebruikt, maar ik zag toch echt geen voordelen t.o.v. uitkoken in een pannetje. En verder kun je tegenwoordig gewoon alles in de afwasmachine doen, dus dat is de makkelijkste oplossing. Steriliseren heb ik alleen de eerste 2 maanden gedaan en later toen hij spruw had.
dito.... Vond het bij mn eerste ook "onzin"..... nou had me een hoop tijd bespaard als ik gelijk zo'n ding gekocht had... Zeker omdat ik met bv en fulltime werken, nogal veel had om uit te koken.... (kolf, flesjes, potjes..)....
Ik gebruik hier de sterillisator ook nog dagelijks. Super handig! Zes minuutjes in de magnetron en klaar!
hoi, Echt een aanrader! Zeker als je dagelijks of meerdere keren in de week kolft of flesjes geeft. Bespaart een hoop tijd, vaatwasser komt inderdaad pas veel later in beeld. En als je er niet teveel geld aan kwijt wilt zijn kun je hem ook tweedehands kopen. Ook handig, flesjes en spullen wel in de vaatwasser en daarna nog even steriliseren in de bak.
Ok dat zijn duidelijke antwoorden Lijkt me dan toch wel handig om 1 te kopen. Bedankt dames voor de antwoorden, echt handig zo'n forum. Liefs