Magnetronstrellisator

Discussion in 'De babyuitzet' started by Lady26, Aug 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lady26

Lady26 Bekend lid

Feb 10, 2010
    638
    2
    18
    Female
    Groningen
    Dag Dames,

Nog even een vraagje van mijn kant.
    Is het echt nodig om een sterillisator te kopen? ik las ergens dat je het tegenwoordig ook in de vaatwasser kan doen is dat zo?

Ik ga trouwens borstvoeding proberen te geven, maar wil het afwisselen met kolven en dan in flesje geven.

Bedankt alvast voor de antwoorden.

Liefs

2. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Volgens mij moet je de eerste tijd altijd alles sterilliseren, meerdere malen per week of iedere dag (weet het niet precies)..

Ik heb er wel eentje gekocht, gewoon Prenatal eigen merk, kostte een tientje..

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Je moet de eerste weken wel de flesjes steriliseren, maar dat kan ook gewoon in een pan met kokend water. Zo doe ik het. Ik vind een sterilisator eigenlijk een beetje zonde van het geld.

4. mamavansam

mamavansam Niet meer actief

Wij hebben er ook eentje gekocht van de prenatal. Zou ik zeker wel aanschaven. Je kan het ook uitkoken maar dit is veel makkelijker.
    Pas veel later is de vaatwasser voldoende.

5. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,047
    46
    48
    friesland
    ik vind het echt de uitvinding van de eeuw. Bij mijn eerste kindje had ik hem niet en stond ik iedere dag met grote pannen op het vuur alles uit te koken, vergat ik het weer en stond alles droog te koken.. Nu een sterilisator en wil nooit meer anders.

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik dacht ook gehoord te hebben, dat steriliseren tegenwoordig niet meer hoefde. Je zou dat nog kunnen vragen met de intake van de kraamzorg.

Maar zelf vond ik het wel prettig en makkelijk. Ook voor m'n eigen idee, dat het écht schoon was voor zo'n kleintje. In de vaatwasser blijft soms toch nog wat zooi hangen in glazen en zo (wat ik er dan later weer uit moet halen) en dat wil ik écht niet hebben in de flessen van m'n kindje.

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    8,002
    6,753
    113
    zuid-holland zuid
    die van de prenatal kost maar een tientje, maar als je die gaat halen moet je van tevoren even goed je magnetron opmeten...het is een groot ding en bij mij past ie niet!:(

8. misa

misa Niet meer actief

Je moet de eerste weken wel alles (elke dag) uitkoken. Maar of je dat in een sterilisator doet of in een pannetje: dat maakt niets uit hoor!

9. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Je hoeft tegenwoordig de flesjes alleen voor het eerste gebruik te sterriliseren. Daarna mag je ze gewoon afwassen of in de vaatwasser doen. Alleen als kindjes spruw hebben moet je alles elke dag uitkoken.
    En het "hoeft" niet meer maar "mag" wel als je dat zelf fijner vind.

Ik heb de eerste keer alles in een pannetje uitgekookt en daarna gewoon afgewassen. Heeft nooit ergens last van gehad.

10. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    ik vond het een super uitvinding! zo lekker makkelijk :) Alles erin, pingen en klaar! de eerste maanden deed ik het iedere dag, nu 1x per week. De eerste maanden heb ik de vaatwasser er niet voor gebruikt, nu gaan de flessen er wel in. Af en toe lekker steriel is niks mis mee. Zeker met de speentjes niet.

11. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    ik gebruik m nog af en toe...
    Alles gaat in de vaatwasser op 70 graden en dan heel af en toe nog in de sterellisator zeker bij verkoudheid ofzo gebruik ik m nog.
    Welk merk je koopt maakt niks uit gewoon de goedkoopste zoeken.

12. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    we gebruikten ook eem magnetronsterilisator, van de hema. das een stuk handiger dan een pan met heet water, en veel sneller.

13. rodelief

rodelief Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    1,527
    0
    0
    Het kan me niet voorstellen dat je de flesje niet meer elke dag moet sterreliseren.
    Hier komt hij dus straks weer in de keueken te staan en word elke dag gebruikt hoor!!

14. Maia

Maia Niet meer actief

ik vond hem echt enorm handig. Heb hem de eerste maanden echt wel gebruikt. Nu gaat het gewoon elke dag even mee in de vaatwasser.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    superhandig ding!

16. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,071
    3,863
    113
    Oh, ik vind het dus echt een miskoop. Gelukkig heb ik hem voor een prikkie op de kop getikt, maar uitkoken in een pannetje gaat net zo makkelijk. Bovendien scheelt dat me weer ruimte in mijn kastjes. Heb hem wel een paar keer gebruikt, maar ik zag toch echt geen voordelen t.o.v. uitkoken in een pannetje. En verder kun je tegenwoordig gewoon alles in de afwasmachine doen, dus dat is de makkelijkste oplossing. Steriliseren heb ik alleen de eerste 2 maanden gedaan en later toen hij spruw had.

17. Seth

Seth Niet meer actief

dito....

Vond het bij mn eerste ook "onzin"..... nou had me een hoop tijd bespaard als ik gelijk zo'n ding gekocht had...
    Zeker omdat ik met bv en fulltime werken, nogal veel had om uit te koken.... (kolf, flesjes, potjes..)....

18. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

Jun 12, 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik gebruik hier de sterillisator ook nog dagelijks. Super handig! Zes minuutjes in de magnetron en klaar!

19. Sijke

Sijke Bekend lid

hoi,

Echt een aanrader! Zeker als je dagelijks of meerdere keren in de week kolft of flesjes geeft. Bespaart een hoop tijd, vaatwasser komt inderdaad pas veel later in beeld. En als je er niet teveel geld aan kwijt wilt zijn kun je hem ook tweedehands kopen.
    Ook handig, flesjes en spullen wel in de vaatwasser en daarna nog even steriliseren in de bak.

20. Lady26

Lady26 Bekend lid

Feb 10, 2010
    638
    2
    18
    Female
    Groningen
    Ok dat zijn duidelijke antwoorden :D
    Lijkt me dan toch wel handig om 1 te kopen.
    Bedankt dames voor de antwoorden, echt handig zo'n forum.

Liefs

Share This Page