maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door poema, 10 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Wij hebben idd ook adapters voor op het onderstel, ik vind de maxicosi met kind erin echt niet te tillen, in het hele begin nog wel, maar daarna niet. Als je ff wat verderweg moet parkeren klik je m zo op het onderstel en loopt naar huis. Je zit idd vaak ook nog met verzorgingstas etc. dus dan is het handig als je een arm vrij is.

Verder is het advies van maxi cosi zelf dat ze er niet langer dan 2 uur achter elkaar in mogen liggen, maar ik heb ook gelezen dat er nooit echt onderzoek naar gedaan is. Als je ff een boodschap gaat doen is het idd hartstikke makkelijk om de mc ff op het onderstel te klikken, boodschap te doen en de auto weer in. Moet je anders je kindje 2x voor wakker maken. Als ik echt een middagje ga winkelen oid gaat ze echt de bak wel in, maar vind altijd dat er een beetje panisch over gedaan wordt als een kind in de mc op kinderwagen wordt gedaan. Uiteraard is het een autostoeltje, daarvoor worden ze verkocht, maar als je er af en toe een boodschap mee doet en niet elke dag je kind er 2 uur achter elkaar inzet is er volgens mij niet zoveel aan de hand.

De zoon van een vriendin van mij heeft verborgen reflux en die ligt het best in de mc. Ze hebben bij haar ook aangegeven dat hij daar best een tijdje in mag liggen. Als i er maar niet elke dag de hele dag in ligt. Ze geven het advies uiteraard niet voor niks, maar ook als je op vakantie gaat mag je kind de hele reis erin liggen. Er wordt dan geadviseerd om elke 2 uur je kindje even 'de benen te laten strekken' daarna kindje weer in de mc en verder rijden.

Om een lang verhaal kort te maken, zou er zeker adapters bij kopen.

2. Ik zet de MC ook vaak op het onderstel van de wagen hoor...

Zeker nu Wayne zwaarder wordt, is het haast niet meer te tillen. Een klein stukje wil nog wel, maar als je idd een eindje moet lopen voordat je ergens binnen bent..

Echt uitgebreid naar de stad, of boodschappen doen, doe ik gewoon met de wandelwagenbak, beter voor het ruggetje. Maar het gebeurt wel eens dat ik onderweg ergens naartoe nog ff snel naar de winkel moet, en dan zet ik de mc wel snel op het onderstel..

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier ook de MC op het onderstel.
    Sasha is al dik 7 kg, dat is echt niet te tillen aan 1 arm en 2 armen tillen is geen optie.

Vaak ook als we boodschappen gaan doen, hop mc erop en gaan met die banaan. Uhh kinderwagen.

4. gerda

gerda Actief lid

15 nov 2005
    242
    0
    0
    hier ook adapters vd mc veel gebruikt handig in de stad met boodschappen doen. we hebben een mc met zonnekap voetenzak en regenhoes. heb alles veel gebruikt. mc met je kind erin sjouwen is erg zwaar dit is praktischer gr gerda

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben een kinderwagen gekocht waar de MC met adapters ook op kan. Erg gemakkelijk voor straks. Ook hier is het heus niet de bedoeling de MC als kinderwagen te gebruiken, maar ik vind het wel zo handig voor als we bijvoorbeeld naar mijn ouders gaan: daar kan ze straks zo de box in en als je dan even een eindje wilt lopen, hup MC in en op het onderstel... Willen we namelijk een weekendje opa en oma doen, dan hebben we dus vaak al de twee kids van m'n man, die zullen straks samen met de baby op de achterbank moeten, dan moet je je bagage nog mee, (want opa en oma wonen 3 uur rijden bij ons vandaan: voor onszelf doen we dat nog wel eens voor uitzondering op 1 dag, maar met de kids echt niet!).
    Dus, om alles te laten passen zullen we voor dat soort gelegenheden de bak toch maar thuis laten en ons even redden met de MC.
    Dat gedoe over hoe lang je kindje erin mag... pfff, wij nemen halverwege een plaspauze, dan zouden we haar er eventueel even uithalen, MITS ze wakker is dan. Ligt de dame lekker te slapen, dan ga ik haar echt niet wakker maken, enkel om het feit dat ze er niet langer dan anderhalf-twee uur in zou mogen... We doen het niet dagelijks, dus het zal allemaal wel...
    Tegenwoordig is alles onveilig, niet gezond en verboden. Het zal mij wat, ik doe wat handig is en kan echt zelf wel bepalen wat voor m'n kindje goed is en niet. Gaat de praktijk straks wel uitwijzen...

6. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    idd ieder zijn mening en zijn/haar WOONsituatie...

ikke, woon 3 hoog in appartement. er is een lift, gelukkig.
    Zijn in het bezit van een Twingo (= niet een hele grote auto).
    Onze auto staat onder, in aparte parkeergarage, alleen voor appartementhouders.. Handig te bereiken ondergronds, met zware deuren die elk met een sleutel moeten worden opengemaakt.Oja en ondergronds is nog wel ff lopen hoor....

Ik ben dus vaak alleen thuis, en mocht ik toevallig de auto hebben dan ga ik dus boodschappen halen of wat dan ook (mits het niet langer duurt dan 1,5 uur). Doe ik idd alleen onderstel met maxicosi, als ik daarnaast ook nog een kinderwagenbak moet meenemen (of dus eerst wagenbak op onderstel en apart de MC mee) en daarnaast alle deuren opendoen met sleutel... Kom ik echt handen te kort.. daarnaast hou ik weinig ruimte over in de auto MC, wagenbak, onderstel, verzorgingstas en boodschappen..

Deel Deze Pagina