Ik kan een maxicosi van een vriendin gratis krijgen die nog helemaal goed schijnt te zijn. Maar wij dachten juist bij de maxicosi die kopen we zelf ivm veiligheid. Zouden jullie zelf kopen of lekker overnemen (kan voor hetzelfde geld weer leuke andere babyspullen kopen natuurlijk!)
Volgens mij kan dat geen kwaad, is meer je eigen gevoel denk ik. Als zij geen ongeluk ofzo gehad hebben met dat ding dan is het ok toch? Ik heb er zelf 1 bij de kinderwagen gekregen maar die andere hebben we van mijn nicht voor bij mn ouders ofzo. Ik zelf heb er geenmoeite mee om hem tweedehands te gebruiken
Ik zou het gewoon doen. Bijvoorbeeld 2 jaar geleden was die Maxi Cosi ook nog conform veiligheidseisen. Dat die elk jaar strenger worden, achja, dat is net hoeveel waarde je er zelf aan hangt. Als jij zeker weet dat er niets met die maxicosi gebeurd is, gewoon nemen!
Persoonlijk zou ik het niet doen, maar als jij hem van vrienden krijgt en weet dat er niks mee mis is, waarom niet?
Ik neem ook de maxi cosi over van de zus van mijn vriendin, ik vertrouw erop dat ze geen ongeluk hebben gehad met dat ding. Groetjes van Senna
Ik neem ook de maxicosi van mijn vriendin over. Ik weet zeker dat er niks mee gebeurd is. Zij heeft hem nieuw gekocht, dus dat zit wel goed. Van een vreemde zou ik hem niet zo snel kopen. Al weet ik dat mijn beste vriendin er wel twee via MP heeft gekocht van een andere tweelingmoeder. Hier leek ook niks mis mee. Volgens mij gaat het vooral om het gevoel dat je er zelf bij hebt.
Ik gebruik die van mijn zus. Ideaal, scheelt een hoop geld, inderdaad. Let er wel even op dat hij is goedgekeurd. Dat kan je zien doordat er een (ik geloof oranje) sticker op moet zitten met het nummer E4. Als die erop zit is er geen enkel bezwaar om hem te gebruiken....
Van een bekende wel, alhoewel ik wel heb gehoord dat het plastic van een maxi cosi slechter wordt na een paar jaar en als je een ongeluk krijgt of de maxi stoot ergens tegenaan dat het eerder kan barsten.
Van een bekende kun je die gerust overnemen als je weet dat er niets mee is gebeurd. Wel idd even kijken of ze officieel veilig zijn. 44-03 of 44-04 moet er dan opstaan.
Ja na 6 jaar geloof ik, maar het staat inderdaad op de maxicosi site! Van een bekende zou ik m wel overnemen, maar van vreemden nooit. Dan weet je nooit wat er mee gebeurd is!
Bedankt voor alle tips! Van de week wordt hij gebracht en dan kan ik eens rustig kijken of alle goede codes erop staan Waarschijnlijk doen we het dan kunnen we van dat geld weer wat anders leuks kopen
wij hebben die van de zus van mijn vriend gekregen zij hadden hem voor 1 kindje gebruikt wij voor onze 1e en straks de 2e van vreemden zou ik indd niet kopen maar van fam. kan geen kwaad dan weet je wat er mee gebeurd is
Ik heb ook een Maxi-Cosi via MP gekocht, die mensen waren heel netjes, t zag er ook nog erg goed en schoon uit, verder haast niet eens een krasje.. maar ik ben nu nog niet zwanger, als ik dat wel ben, ben ik misschien toch van plan een hele nieuwe te kopen. Ook vanwege mijn gevoel, niet alleen omdat het me veiliger lijkt, maar vind het ook een frisser idee!