Hoi allemaal. Ik ben de man van ingiemoppie en werk in een autobedrijf. Toen ik vandaag op de site keek zag ik een vraag over tweedehands maxi-cosi's of die nog wel veilig zijn en zo. Wat ik zelf in ons bedrijf meegemaakt heb, is dat niet alle auto's geschikt zijn voor een maxi-cosi. Het is belangrijk om te weten of er een airbag aanwezig is in de auto en of deze uit te zetten is. Als de airbag niet uitschakelbaar is zal de maxi-cosi op de achterbank moeten, maar dan zijn niet altijd de gordels lang genoeg. Mijn advies is dus, eerst kijken of de airbag uit gezet kan worden. Is dit niet het geval dan de maxi-cosi eerst passen op de achterbank van je auto voordat je tot aankoop overgaat. Is het de bedoeling om ook een nieuwe auto te kopen, kijk dan of de airbag uitgezet kan worden. Voor de voorstoelen hoef je niet bang te zijn dat de maxi cosi niet zal passen, omdat voorstoelen verschuifbaar zijn passen ze altijd. groetjes Michael
het staat bij ons in de auto op de uitklapbare ehhhmmm zonneklepje (of hoe heet dat ding) wij hebben voor, achter, opzij overal van die opblaasdingen. sommige autos hebben ze ook achterin! en als je je kindje achterin moet zetten,dan zijn er ook speciale spiegels zodat je je kindje in de gaten kan houden.
Ja klopt, het is fijn dat iemand het hier meldt... Bij mijn broer past de maxicosy dus idd niet op de achterbank, de gordel is te kort, bij mijn ouders kan het net.
Hallo man van Ing Wij hebben geen airbag in de auto...zitten die standaard in iedere nieuwe auto tegenwoordig?.... Wij hebben een 3e gordel laten plaatsen in de auto omdat we er maar twee hadden en soms 3 nodig hebben...die gordels zijn verstelbaar...dan moet een cosi toch altijd passen in de auto?
er schijnen bij speciale bedrijven die auto's ombouwen voor invalide mensen wel verlengers te zijn , maar of dit veilig is durf ik niet te zeggen.
is die derde gordel een driepunts gordel, want een tweepunts gordel is niet veilig! ja tegenwoordig zit in iedere nieuwe auto een airbag , maar niet altijd bij de passagier.
Nee dat is een tweepuntsgordel...dus zo'n gordel voor alleen om de middel. Die is niet veilig? ..... Heb ik weer... ](*,)
Bij een peugeotje 205 past het met de grodels op de voorstoel ook maar nét. Maar dan zit ergeen speling meer in de gordel....
daarom had ik bij mijn dochter(maart 2001) nou een autostoel(die ook voor baby`s waren vanaf 0 kilo) en geen maxi-cosi. Ik had wel een maxi cosi(taxi) maar had ook het probleem achterin met de gordel. En bij mij komt geen baby/kind voorin! Ik heb een pappie die ook in de auto`s zit en daar ook vaak loop en dan zie je wel eens schade auto`s staan. Als ik dan zag hoe de auto in elkaar lag als er wat door de vooruit kwam! Nee achterin! Achterin kan ook wel wat gebeuren tuurlijk wel maar links achterin(achter de bestuurder) dat adviseren ze ook he...
idd peeetje dat adviseren ze , maar toch had ik Caitlin liever naast me zeker toen ze zo klein was bedankt mannetje van Ingiemoppie voor je voorlichting leerzame aanvulling voor alle ouders
snap ik heel goed! Ik zeg ook echt niet dat je het niet moet doen. Als ze verslikken of wat anders kan je er makkelijk bij. maar soms zie je vader sturen, baby voorin en moeder achterin. Heel eerlijk gezegt snap ik dat niet. Ik als bijrijder zat gewoon voorin en kon makkelijk bij haar. En als ze niet sliep of onrustig was dan ging ik ook achterin. Ik vind het zo eng voorin persoonlijk. als je wat aanrijd gaat het 5 van de 10x door je vooruit. en recht achterin dan kan onverwachts een auto inknallen(die voorang neem/heeft). Voor mijn gevoel is links veiliger. Daar zit ze nu nog steeds al word het met 2 kindjes wat moeilijker he
pcies blijft een risico die je neemt met die kleintjes toen Ameé 2 was ben ik ook aangereden aan de kant waar zij zat en dat is niet grappig was bloedlink op dat mens , zonder uit te kijken knalde ze in haar achteruit was nog een non ook hahaha die zal wat schietgebedjes gepleegt hebben toen ze mij zo hoorde
hahahaha deb.... een non..... oei oei hihihi wel apart... maar met jullie was toen verder alles goed?
hihi maar dat zal ze toch wel begrepen hebben.. hallo je schrikt als moeder zo erg! ik heb de zwemleraar verrot gescholden. durf die man niet meer aan te kijken, toch als ie me ziet krijg ik een knipoog hihi maar terug naar het onderwerp. Idd goed dat het even gezegt word. Mensen zoals ik kopen meestal een maxicosi of autostoel die ze mooi vinden maar mischien helemaal niet past of niet handig is. in 2001 had je alles van zebra print ik moet hem hebben! maar ja paste niet nee!
Oh jeetje, net vandaag de maxicosi's besteld met het idee dat dat iig altijd wel zou passen! (met kinderwagen was het bij ons een ander verhaal voor een tweeling, dat hebben we ook zeker wel ff uitgeprobeerd van tevoren) Nu maar hopen dan dat het past! Ben iig niet van plan om voor de maxicosi's een andere auto aan te schaffen en voorin neerzetten is geen optie aangezien er 2 op komst zijn
ja vind ik ook peeetje. ik koop ook iets omdat ik het leuk vind. Maar hubbie kwam er vanavond mee, toen hij dat andere stukje over 2e hands maxi cosi las... Hij vertelde het verhaal aan mij. Ik zei toen gelijk, nou dan plaats je toch een berichtje onder mijn naam... hihihihi.... vond ie wel leuk... Zijn eerste berichtje hier. Maar het ging hem ook om de veiligheid. Want veel mensen schijnen op de achterbank van die verlengers voor gordels te gebruiken en hiervan is in de meeste gevallen de veiligheid i.c.m. een maxi cosi niet getest.... Wat betreft die tweepuntsgordel die nies heeft (als 3e gordel) zei hij ook nog, bij een onverwacht harde noodstop kan de maxi cosi eventueel kantelen door de gordel....... OEF.... daar moet ik ook niet aan denken..
@Ingiemoppie ja gelukkig was ht goed afgelopen met ons alleen de auto iets minder en Ameé was erg geschrokken (mama ook ) maar goed auto is te maken en te vervangen