Hoi, Nou als wij onze airbag konden uitschakelen, zou ik m'n zoontje nog niet voorin vervoeren, het is nl niet 100% zeker dat bij een aanrijding dat ding ook daadwerkelijk niet afgaat, er zijn er bij die wel afgaan. De gordels op de achterbank zijn idd krap, hier heeft mijn man het volgende op gevonden. maxi cosi op de bank zetten, eerst de gordel helemaal uittrekken, tot het niet verder kan, dan de maxi cosi er mee vastzetten, en dan de gordel aan trekken, zodat hij straks en vast zit. Als je bij onze gordel hem nl halverwege loslaat, veert hij terug, en moet je hem weer helemaal terug doen, anders hapert hij. Zo doen wij het, even oefenen voor de baby komt, is ook een tip. p.s ook vind ik voorin teveel afleiden, ik denk dat je dan de hele tijd kijkt, en dan ben je afgeleid, als bellen in de auto al voor afleiding zorgt, dan is dat met een baby ook. Als Steven huilt stop ik gewoon even, en stap ik uit om hem een speentje of speeltje te geven.
Hallo Caithlin..... ik hoop dat ze passen hoor! We gaan er gewoon van uit toch! Christie: Michael vertelde me, dat veel mensen op de achterbank van die verlengers voor gordels schijnen te gebruiken. Hiervan is in de meeste gevallen de veiligheid i.c.m. een maxi cosi nog niet geheel getest....
Zulke mannen mogen wel vaker op de site komen want je gaat er inderdaad bijna automatisch van uit dat het past
http://www.grootgezin.nl/vervoer020700a.php deze site kreeg ik van otje, wij hebben het zelfde probleem met de maxi-cosi, maar wij hebben geen achterbank om de kleine op te zetten (bestelwagen met 2 -zitter) a.s. vrijdag moet man lief toch naar de garage voor de airback uit te laten schakelen en dan zullen we het een vragen en voorleggen. eigenlijk toch raar dat gordels daar niet op berekend zijn, het is toch niet het eerste kind dat vervoerd moet worden en deze auto is nog maar net een jaar oud!
Je kan evt de airbag die bij de bijrijder zit laten verwijderen als je van plan bent daar je maxi-cosi te gaan plaatsen..toch? Gelukkig hebben wij toen we de autostoelen kochten ze eerst allemaal gepast in de auto