maxi cosi past niet achterin de gordels!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door moppie2008, 2 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moppie2008

4 jul 2008
    33
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb een nissan micra en ging vandaag ff kijken hoe de maxi cosi in de auto moest. Maar nu past hij niet achterin de auto omdat de gordel te kort is! En voorin gaat het allemaal maar net. Heeft iemand dit nog meer meegemaakt, en tips?

groetjes

2. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Gordelverlengen of de Easybase kopen..
    Vervelend probleem..

3. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Wij hadden dit probleem ook in onze eerste auto. Maxi-cosi dus steeds op de voorstoel gezet. Gordelverlenger schijnt niet veilig te zijn. In ieder geval ben je met zo'n ding niet verzekerd.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dit probleem hadden wij ook in de Twingo!
    Gelukkig is dat de "tweede" auto maar als mijn man Ruben meehad dan was dat dus idd op de voorstoel.
    Irritant als het je meest gebruikte auto is inderdaad!

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    voorstoel is niet de veiligste plek dus easybase of iets kopen (of je gordels laten vervangen) is de veiligste optie (zeker als het de hoofdauto is zou ik dat doen)

6. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    bij mijn ouders is de gordel ook te kort, wat ik dan doe is de maxi cosi iets omhoog tillen ( zodat je kindje zeg maar bij wijze van rechtop zit, dus niet de maxicosi van de bank aftillen ;)) zodat de gordel er wel onder kan en dan de maxi cosi in de goede stand zetten. en met eruit halen de maxicosi weer wat omhoog tillen en dan kun je de gordel los maken.

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier past hij ook niet. Daarom een easybase gekocht. Geweldig ding en zeker het geld waard !

8. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    En als je hem dan voorin zet, let dan op dat de airbag bij de passagiersstoel uit staat.

9. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Easybase! Is mijn beste koop ooit geweest!

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Wat moet ik doen als de gordels in mijn auto te kort zijn om het autozitje te bevestigen? Daar is helaas geen eenvoudige oplossing voor. Wanneer de gordels in uw auto te kort zijn, kunnen wij slechts adviseren, via uw garage contact met de autofabrikant te zoeken. Let wel; wanneer het de passagiersstoel betreft, dient men er op te letten dat deze in de achterste stand staat. De gordels zijn dan het langst. Uiteraard dienen hierbij de instructies m.b.t. airbags goed in acht te worden genomen. Wij adviseren iedereen het autozitje eerst te passen alvorens tot aankoop over te gaan. De winkelier kan hierbij goede diensten bewijzen.

Dit stukje heb ik ff gekopieerd van de site van Maxi cosi.

11. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    wij hebben een easybase gekocht met de mamamazzeldagen bij prenatal. dan gaat er 20 % vanaf. ik geloof dat hij iets van 90 euro was en daar ging dus 18 euro vanaf, vond dat nogal schelen en ben er nog elke dag dankbaar voor

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wat is een easybase?

ik wist niet eens dat autogordels te kort konden zijn. nooit aan gedacht. volgende week hier toch ook eens even checken dan.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Een easybase is een soort onderstel dat je op de zitting van de achterbank bevestigd. Vervolgens kun je heel makkelijk zonder gordels je maxicosi erop en eraf klikken. Wij hebben hem ook, ideaal!

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ja bij ons ook, hij past alleen voorin.

15. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Ik heb precies dezelfde probleem met dezelfde auto. Ik lees verder mee...

Deel Deze Pagina