Hoi meiden, Ik heb een nissan micra en ging vandaag ff kijken hoe de maxi cosi in de auto moest. Maar nu past hij niet achterin de auto omdat de gordel te kort is! En voorin gaat het allemaal maar net. Heeft iemand dit nog meer meegemaakt, en tips? groetjes
Wij hadden dit probleem ook in onze eerste auto. Maxi-cosi dus steeds op de voorstoel gezet. Gordelverlenger schijnt niet veilig te zijn. In ieder geval ben je met zo'n ding niet verzekerd.
Dit probleem hadden wij ook in de Twingo! Gelukkig is dat de "tweede" auto maar als mijn man Ruben meehad dan was dat dus idd op de voorstoel. Irritant als het je meest gebruikte auto is inderdaad!
voorstoel is niet de veiligste plek dus easybase of iets kopen (of je gordels laten vervangen) is de veiligste optie (zeker als het de hoofdauto is zou ik dat doen)
bij mijn ouders is de gordel ook te kort, wat ik dan doe is de maxi cosi iets omhoog tillen ( zodat je kindje zeg maar bij wijze van rechtop zit, dus niet de maxicosi van de bank aftillen ) zodat de gordel er wel onder kan en dan de maxi cosi in de goede stand zetten. en met eruit halen de maxicosi weer wat omhoog tillen en dan kun je de gordel los maken.
Wat moet ik doen als de gordels in mijn auto te kort zijn om het autozitje te bevestigen? Daar is helaas geen eenvoudige oplossing voor. Wanneer de gordels in uw auto te kort zijn, kunnen wij slechts adviseren, via uw garage contact met de autofabrikant te zoeken. Let wel; wanneer het de passagiersstoel betreft, dient men er op te letten dat deze in de achterste stand staat. De gordels zijn dan het langst. Uiteraard dienen hierbij de instructies m.b.t. airbags goed in acht te worden genomen. Wij adviseren iedereen het autozitje eerst te passen alvorens tot aankoop over te gaan. De winkelier kan hierbij goede diensten bewijzen. Dit stukje heb ik ff gekopieerd van de site van Maxi cosi.
wij hebben een easybase gekocht met de mamamazzeldagen bij prenatal. dan gaat er 20 % vanaf. ik geloof dat hij iets van 90 euro was en daar ging dus 18 euro vanaf, vond dat nogal schelen en ben er nog elke dag dankbaar voor
wat is een easybase? ik wist niet eens dat autogordels te kort konden zijn. nooit aan gedacht. volgende week hier toch ook eens even checken dan.
Een easybase is een soort onderstel dat je op de zitting van de achterbank bevestigd. Vervolgens kun je heel makkelijk zonder gordels je maxicosi erop en eraf klikken. Wij hebben hem ook, ideaal!