regeldag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beau, 23 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beau

Beau Lid

9 jan 2007
    23
    0
    0
    adm medewerker
    Dedemsvaart
    hallo,

nou i smij verteld dat babytjes last hebben van regeldagen. de eerste was met 10 dagen en daarna met 6 weken geloof ik. nu heb ik een probleem. mijn dochtertje Aimée is nu 9 weken en slaapt al vanaf de geboorte de nacht door laatste voeding om 22.00 daarna 7.00 eerste voeding. dit gaat al weken zo. nu sinds gisteren wordt ze 's nachts wakker eerst om half vijf maar vannacht was het 2 uur! Waren we niet zo blij mee! ook komt ze nu vaker om een fles. ze kreeg 5 flessen van nutrilon forte van 165 cc. Zou dit weer zo'n regeldag kunnen zijn? en wat houdt dat precies in? hebben meerdere moeders deze ervaring. ik zie het even niet zitten. net dat ik dacht alles op de rails te hebben gaat alles weer anders.

2. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    regeldagen houd in dat het lichaam van het kind om meer voeding gaat vragen.
    daarom kunnen ze 1 of 2 dagen ineens hun normale ritme omgooien.
    jayden had dat ook toen hij bijna 3 maanden was.en idd hij dronk opeens van 150cc ineens 180 cc.het is misschien ff vervelend maar het gaat over.

3. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    is een regeldag dan hetzelfde als een sprongetje?

4. grombeertje

27 dec 2005
    52
    0
    0
    Hallo Moesje

En regeldag is niet hetzelfde als een sprongetje.
    Een sprongetje is een stapje in de ontwikkeling. Baby's kunnen dan huilerig zijn en hangerig omdat er voor ze veel veranderd. Zien meer, kunnen meer en zo.

Als je het boekje: 'Oei ik groei' koop dan lees je veel over deze sprongetjes want ze komen bij verschillende leeftijden voor.
    Ik vond het fijn om te lezen dat als Pascalle huilerig was of slecht sliep dat niet aan mij lag maar aan het sprongetje.

5. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Ik heb dat boek van oei ik groei ook. Ikzelf heb vernomen dat het vroeger regeldagen werden genoemd, en dat het nu sprongetjes heten, de symptomen die ik van moeders van kinderen die al een aantal jaren oud zijn kennen sprongen niet, toen ik het uitlegde zeiden ze meteen oh de regeldagen.

Wat jij beschrijft heeft echt met die sprong te maken, vanaf 8 t/m 12 wk kunnen ze in een volgende ontwikkelingsfase zitten. Er kunnen allerlei symptonen zijn die je attenderen op deze fase. Ze slapen korter achter elkaar, komen vaker om eten, ze kunnen eenkennig zijn, ze gooien het hele ritme om, had je er één dan nu ineens niet meer.

In het boek staat wat je allemaal kan verwachten, en wanner de fases zich kunnen aankondigen. Voor mij is het een ideaal boek.

Groetjes Monique76

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ikzie het allemaal vanzelf wel, ik ben niet zo van de boeken. ik merk dat kinderen behoefte hebben aan regelmaat. en af en toe komen ze ineens snachts weer, en dan willen ze soms gewoon bij je zijn of ze hebben honger.

7. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Wanneer hebben ze van die regeldagen?

Liefs,
    Qwizz.

8. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik bedoel, is er aan te geven met hoeveel weken ze die hebben? Is dat net als de sprongetjes of zijn dit hele andere weken?

Deel Deze Pagina