Een verlenger is niet toegestaan! Dit brengt namelijk de veiligheid in gevaar en je kunt er voor zover ik begrepen heb zelfs een boete voor krijgen!
Vaak past dus een maxicosi zoals ik lees wel voorin en niet achterin, welliswaar met stoel naar achteren neerklappend, maar vaak zit er voor een airbag? dus mag niet met de rug van maxicosi naar raamkant wijzen, en andersom hoort hij eigenlijk niet, hoe doen julie het dan?
in veel auto's kan de airbag ook uitgezet worden aan de passagiers kant. Bij mij past de cosi ook maar net aan achterin, ik moet hem eerst kantelen, dan de gordels erin zetten en als dan kan ik hem iets verder rechtzetten.
punt is heb zelf geen auto maar leen soms die van me vader,, heb wel een manier gevonden met klungelen zodat hij toch stevig staat, maar ja is een hoop werk, en om nou voor die paar keer hoop geld neer te leggen ivm die airbag is ook weer zowat
hoezo een hoop geld neerleggen ivm met de airbag? Je kan hem toch zelf uitzetten? Of bedoel je wat anders? hahaha
ah, op die manier. In onze auto's kunnen we het zelf, daar zit gewoon een sleutel voor in het dashboardkastje. Maar dit zijn ook wat nieuwere auto's, misschien dat het daaraan ligt. Geen idee.. Gewoon de dealer bellen, dan weet je het natuurlijk zeker!
Airbag uitzetten is niet 100% veilig. Met een frontale botsing kan ie alsnog eruit komen. Verwijderen is beter. En ik las laatst ergens, weet niet meer waar, dar de verlengers getest zijn met maxi-cosi's, dus ik zou dat toch eens navragen/zoeken als ik jou was!