tand puntje al poetsen?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Eiland, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine spruit heeft een die ongeveer een halve mm boven het tandvlees uitkomt, net het randje dus.
    Nou las ik dat je gelijk moet beginnen te poetsen zodra de baby een tandje heeft. Moeten we daar nu al mee beginnen? Of als het tantje iets verder is?

2. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik heb dit zelf wel zo gedaan. Je masseert het dan meteen een beetje waardoor de rest er dan ook makkelijker doorkomt denk ik. Zo leert je kindje meteen wat het is om tandjes te poetsen en juist nu kan je het moment nog kort houden omdat het niet noodzakelijk is. Stel dat je kindje moet wennen aan de smaak van de tandpasta of aan het poetsen zelf, dan is dit een mooi moment.

Mijn zoon vindt tandenpoetsen overigens geweldig dus dat scheelt weer. Heb zo'n tandenborstel die ook meteen een bijtring is. Eerst poets ik en daarna mag hij doen met de borstel wat hij wil. Kauwt en sabbelt er dan een half uur later nog op

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, wel doen. Dit stukje tand is nu al kwetsbaar dus gewoon poetsen. Op die manier went je kindje ook vroeg aan het poetsen en is het 'gewoon'. Een vingertandenborstel kan in het begin handig zijn!

4. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Mij is vertelt dat je moet gaan poetsen als je een wit puntje ziet :) ook al is het tandje nog niet door.
    Zo masseer je ook het tandvlees natuurlijk :)

5. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ja, gelijk poetsen. Die puntjes zijn nu nog heel kwetsbaar, en het is belangrijk dat ze in aanraking komen met fluoride. Dat is nog belangrijker dan het daadwerkelijk 'poetsen', maar inderdaad, zo went je kindje eraan.

6. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke super gedankt voor de reacties!! We gaan aan de slag!!

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik wilde dit ook vragen :)
    Hier 2 snijtandjes aan de onderkant op 3 dagen tijd.

Wij gaan dus ook aan de slag met poetsen. ;)

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb voor het ini-mini tandje van mijn dochter (kleine week door nu) een tandenborsteltje wat om je vinger kan. Aan de ene kant plastic haartjes en aan de andere kant massage bolletjes. Ze vind het heerlijk :)

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb het aan de tandarts gevraagd hoe het zat met poetsen. Het is wel belangrijk om te beginnen met poetsen, dat zowiezo. Maar het gevoel van de tandenborstel in de mond en de tandpasta en de smaak ervan en de gewennig van het poetsen is belangrijker dan dat je echt het tandje zelf heel effectief gaat poetsen.
    Hij zei dan ook dat als ik ging poetsen niet alleen het tandje moest doen maar ook de plekken waar nog geen tandjes zaten om eraan te wennen. Zowel boven als onderkaak.Het geeft ook niet als je niet heel goed het tandje kan poetsen of van je kleintje er niet aan mag komen. De volgende dag gewoon weer opnieuw beginnen. Als je het tandenpoetsen gewoon elek dag herhaalt zal het steeds makkelijker gaan en leert je kindje vanzelf hoe het voelt en dat het zo voorbij is.

xx

Deel Deze Pagina