autostoel vanaf 0 maand.

Discussion in 'De babyuitzet' started by belgje1976, Jul 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. belgje1976

Jul 1, 2012
    98
    0
    0
    buitenschoolsde kinderopvang
    belgisch limburg
    de autostoelen vanaf 0 maand, die kan je toch onmogelijk gebruiken vanaf de geboorte lijkt me zo? ze liggen wel meer platter dan een autostoel vanaf 15 kilo.
    maar een pasgeboren baby zet je toch niet in een autostoel? of zie ik dat nu helemaal verkeerd?
    wijzelf gaan een winterbeebje hebben...ik zie ons het beebje in dragen tot in de auto en dan zitten prusten voor het in de autostoel te krijgen.
    in een maxi cosi zit het toch al lekker warm ingeduffeld lijkt me zo.
    ben ik nu fout?

grtsss

2. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Eh, Maxi Cosi heeft ook autostoelen?
    Maar hoe wil je je beebje anders vervoeren? Het is niet toegestaan een kind onder de 35 KG zonder geschikte stoel te vervoeren (KG kan afwijken indien ik me vergis, maar in ieder geval de komende jaren gaan ze in een stoel!)

De stoeltjes in groep 0+ zijn geschikt voor pasgeborenen. Je zal wel moeten indien hij/zij mee gaat in de auto haha. Of gezellig wandelen in de kinderwagen.
    De autostoel moet zeker niet helemaal plat! Stel je voor dat je een (frontale) botsing krijgt, dan schuift de beeb heen en weer.
    In de autostoel zitten ze lekker knus en goed vast, ook bij een botsing.

De houding is niet echt goed voor de rug, daarom raadt men af de autostoel langer dan 2 uur achter elkaar te gebruiken.

Wij hebben onze meid ook vanaf de geboorte in de autostoel (wij hebben er 1 van Maxi Cosi). Maar alle goedgekeurde autostoelen zijn geschikt, in groep 0+ dan.

3. belgje1976

Jul 1, 2012
    98
    0
    0
    belgisch limburg
    je kan je beebje toch ook vervoeren met een gewone maxi cosi? dit mag wel. enkel een draagwieg mag niet. het lijkt mij niet handig om je kind en en uit de auto te zetten in een autostoel.

4. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
  5. belgje1976

Jul 1, 2012
    98
    0
    0
    belgisch limburg
  6. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Hihi :)

De afgebeelde autostoel is idd van Maxi Cosi, is een 0+ stoeltje. Maar je hebt ook dergelijke stoeltjes van andere merken dan Maxi Cosi. Recaro, Safety 1st, etc.

In de meeste gevallen, als men refereert naar een Maxi Cosi, dan bedoelen ze het 0+ autostoeltje! Maxi Cosi heeft overigens ook meerdere soorten, de afgebeelde versie is de CabrioFix. Maar je hebt bv ook de Pebble en de City SPS.

7. belgje1976

Jul 1, 2012
    98
    0
    0
    belgisch limburg
    ik denk dat dit een beetje het spraakverschil is tussen belgen en nederlanders :)
    zo een stoel dat jij afbeelde bedoelde ik dus, om te vervoeren :)
    wij noemen dat gewoon een maxi cosi :) een autostoel noemen wij de stoel die in de auto vast staat en niet mee in en uit gaat :)
    voila probleem opgelost ;)

8. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Opgelost idd :)
    Succes met de keuze van je stoeltje en de rest van de zwangerschap!

9. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Denk niet dat het een spraakverschil is, maar iets wat in volksmond zo genoemd word. Ik noem de autostoel voor onze baby ook een maxicosi terwijl het niet eens een maxicosi is wat betreft merk. Maxicosi is gewoon een merknaam dus maar zo'n stoeltje is dus gewoon een autostoel. Net zoals dat zo'n autostoel voor oudere leeftijd ook een autostoel heet.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Maxi cosi is een merk, maar veel mensen noemen groep 0 autostoelen van eender welk merk 'maxi cosi'. Maar goed, een autostoel van het merk Maxi Cosi is natuurlijk gewoon dat: een autostoel ;) Bedoeld om een baby mee te vervoeren in de auto, en verder buiten de auto voor zo min mogelijk.

11. belgje1976

Jul 1, 2012
    98
    0
    0
    belgisch limburg
    zo bedoelde ik het helemaallll :)

Share This Page