maxi cosi pebble niet fijn

Discussie in 'Verzorging' gestart door Elly1982, 27 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Zo'n arts adviseer vast ook om gewoon door te gaan me drinken/drugsgebruiken/roken in de zwangerschap dan stress te hebben met stoppen...

Ff serieus: wat jammer dat jouw arts mensen zoiets adviseerd.
    Bika, ik zie aan je banner dat je nog een kindje krijgt, misschien dat iemand in je omgeving jou zou willen tonen hoe je een kindje goed strak in de mc kunt vastzetten. Mijn kindje is nu 16 maanden maar komt echt niet overeind als ik haa goed vastzet. Aan je banner ook te lezen is je kindje inmiddels wat ouder en heeft het dus allemaal overleefd, maar mijn god... Een ongeluk met een baby van 6 maanden in een opvolgstoeltje... Je zou maar net degene zijn die door een idioot wordt aangereden terwijl je zes maanden oude kindje op advies van een arts in zo'n stoel gezet is...

2. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Maartje, als ze met haar zoontje bij een kinderarts loopt kan er ook heel goed een medische reden zijn dat het zoontje van Bika niet wilde liggen.
    Als je wat berichten van haar leest in een ander topic zie je ook dat haar zoontje hele erge reflux had en zich helemaal onder spuugde, ook in de mc. Dit geeft verstikkingsgevaar. En voor het kind zo naar om te liggen dat ze zelfs met 6 maanden alles proberen om omhoog te komen.
    Kan me goed voorstellen dat een kinderarts dan een groep 1 stoel adviseert zodat kindje wat verder rechtop zit.

Niet meteen zo hard oordelen.

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Maar het is natuurlijk wel een beetje een gek advies. Er zijn namelijk ook rechtere vervolgstoelen tegen de rijrichting in. Een arts zou dan toch zoiets aan kunnen raden?

Hier gaat ze denk ik over maand of 3 over. Is al bijna 76 cm en kruintje komt steeds hoger.

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Niemand zegt dat je achterlijk bent maar het is gewoon de waarheid! Vraag maar na bij maxicosi hoelang je een kindje in de mc moet houden enz die zullen precies hetzelfde zeggen.
    Als je een kindje met 6 maanden in een autostoel zet en je krijgt een ongeluk heb je kans dat hij zijn nekje breekt :$
    Echt die cb arts heeft een HEEL slecht advies gegeven...

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat gek dan dat niet ieder kindje met reflux vanaf dag 1 in een opvolgstoel vervoerd wordt. En wat gek dat die kindjes niet allemaal dan stikken. Raar hoor!! Snap er helemaal niets van....

Misschien moet jij ook maar niet zo oordelen ;)

6. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kan me voorstellen dat er redenen zijn om je kindje snel(ler) uit de MC te halen, maar dan zijn er nog steeds stoeltjes die wel rechtop staan, maar tegen de rijrichting in kunnen worden geplaatst. Onder geen enkele voorwaarde zou ik mijn kinderen vervoeren in een stoeltje met de rijrichting mee als ze zo jong zijn, ikzelf zelfs niet onder de 2 jaar.

Deel Deze Pagina