Een flessenwarmer eigenlijk alleen voor borstvoeding

Discussion in 'De babyuitzet' started by skye81, Jun 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. skye81

skye81 Bekend lid

Aug 24, 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Dames,

Inmiddels is ons prinsesje alweer 7 maanden en we hebben behoorlijk veel voor die kleine aangeschaft en dus o.a. ook een flessenwarmer van Beurer. Wij vinden een magnetron niet gezond dus die hebben wij dan ook niet in huis.

Als tip vonden wij de Beurer flessenwarmer is een erg goed apparaat. Deze hebben we via marktplaats gekocht. Je kunt digitaal de juiste temp. instellen waarbij andere warmers (Of gekookt water au bain marie) soms toch snel wat heet werden en dat is niet gezond ivm voedingsstoffen van de melk. Dat vind ik ook bij een magnetron wegens de straling trouwens.
    Je kunt de flessenwarmer ook gebruiken voor hapjes later en dat is handig maar dat kun je ook au bain marie doen. Het enige nadeel is dat het ding wat traag is maar verder vond ik 'm erg goed.

Inmiddels zijn we over gegaan op warm water uit de kraan toen ik na 5 maanden gestopt was met de borstvoeding. Dus warm kraanwater mengen met melkpoeder. Hierover verschillen de meningen maar steeds eerst het water koken, afkoelen en dan weer opwarmen. Tja...dat vind ik echt onnodig. Het Nederlands leidingwater is in mijn ogen van goede kwaliteit. Dan vind ik persoonlijk een magnetron schadelijker, maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen vind ik.

Veel plezier met de baby uitzet!

2. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Dit is je 3e topic vandaag met wat mensen moeten kopen.
    Ik denk niet dat veel mensen hierop zitten te wachten

3. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    +1 en ik denk dat warm water uit de kraan (met name omdat zelfs de watermaatschappij het afraad) een stuk "slechter" is dan de zogenoemde straling van een magnetron.
    Hier de bv in de fles opgewarmd in een pannetje of bakje warm water.

4. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

Nov 8, 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    straling schijnt wel slecht te zijn. Lijkt mij persoonlijk ook logisch. Water uit flevoland kun je gewoon uit de kraan pakken. Zelfs bij pasgeborenen zeggen ze. Nu zou ik dat in het begin wel eerst koken.

5. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

Nov 8, 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net als je telefoon de hele dag in je broekzak houden. Waardoor denk je dat er veel vruchtbaarheidsproblemen zijn?

6. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    Je kunt wel kraanwater gebruiken zonder te koken.
    Alleen warm water direct uit de kraan wordt afgeraden.

Dan is het beter om koud kraanwater te mengen met gekookt water.
    Ook geen magnetron nodig, alleen maar een waterkoker (of fluitketel) :p

7. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Inderdaad kun je prima water uit de kraan pakken, maar wel gekookt water met koud water mengen!! Het lauwe/hete water uit de kraan zit vaak in een boiler waardoor bacteriën zich daar kunnen verzamelen.

Overigens gooien wij het water gewoon in de magnetron, even goed draaien ermee zodat de warmte goed verdeeld is en dan de KV erbij. Als we ook nog BV erbij doen (voorraad in de vriezer), dan warmen we dit au bain marie op in een grote mok (geleerd in het ziekenhuis, dus dat moet toch wel goed zijn;))

8. En ik maar denken dat gekookt water zo 2009 was ;) Vorig jaar las ik overal dat gekookt water helemaal niet meer hoeft en dat je gewoon warm water uit de kraan kunt gebruiken, nu lees ik hier weer dat je wel water uit de kraan kunt gebruiken, maar absoluut geen warm water.. Ons meisje groeit al 8 maanden op warm water uit de kraan :)

9. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    1,394
    1
    0
    Ik dacht ook dat het gewoon kon.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,949
    113
    Female
    Dames, de waterleidingsbedrijven raden het
    gebruik van warm water uit de kraan af.
    De cb's negeren dit advies..

11. stess82

stess82 Actief lid

Jun 9, 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL

Wat is dit voor een onzin?! Ik vind het leuk dat iemand de moeite neemt om wat ervaring met baby spullen te vermelden. Dat mag iedereen toch voor zichzelf weten? Dus spreek lekker voor jezelf voortaan.

12. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Bij mijn eerste (nov 2013) zei de kraamhulp dat we gewoon warm water uit de kraan konden pakken....
    Tja dit is echt zo'n ding waar iedereen iets anders over zegt, dus vooral je eigen gevoel volgen denk ik!

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,186
    10,765
    113
    Zo heel veel flesjes heb ik niet gemaakt, maar ik vind de 1/3 kokend, 2/3 koud wel het makkelijkste devies. Lijkt mij eenvoudiger dan het mengen van de warme kraan tot precies de goede temperatuur. Al maakt een quooker het wel heel simpel :D
    Voor het opwarmen van bv was een grote mok genoeg

14. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Ik zeg toch ik denk ;)? Niet het is zo
    Maarja er zijn zat topics hierover en als mensen iets willen weten openenen ze er wel 1 dacht ik zo.

15. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Voor water koken en dan mengen heb ik niet eens tijd voor;)
    Ik gebruik gewoon koud kraamwater en dan in de magnetron, heb nog nooit gehoord dat dat niet zou moeten vanwege straling.
    Wel dat warm kraanwater niet zo gezond is dus dat gebruik ik niet.
    Wat mij betreft is de tip dan ook een beetje vreemd. Geen magnetron maar wel warm kraanwater :(

Share This Page