Maxi cosi Pebble vs Cabriofix

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door maartje84, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Volgens wat wij hoorden, is die door de voetsteun wel al veiliger dan gewoon in de gordels. Maar daar heb ik verder niet op gegoogled.

En wij zijn wat veiligheid betreft ook van die mutsen hoor. :D

In onze auto zitten ze nu ook weer in isofix stoelen. Bij mijn ouders zitten ze in stoelen die met de gordels vast zitten en die zitten toch ook echt gewoon iets minder stabiel)

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.047
    2.186
    113
    Brabant
    hey, natuurlijk een autostoel is een autostoel, maar weet je hoe fijn het is om je baby IN de autostoel mee naar binnen te nemen ipv in de auto uit het stoeltje te halen?? (behalve als je kindje wat groter is natuurlijk)

Ik was bij de eerste ook super streng in: geen mc op de kinderwagen, maar soms toch wel handig hoor..

maar goed, voor het eerste voorbeeld, is het ECHT heel fijn om een easybase te hebben. Wij hebben een easybase (dus voor de gordels) en vinden het de beste aanschaf ooit!
    gewoon klik klik in en uit de auto. ideaal!!!

3. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    hier ben ik het mee eens.. wij hebben de familyfix en das dus echt ideaal!! zou 'm niet willen missen, en het is dus ook stukken veiliger..

maar ik bedoelde eigelijk dat het zo handig is om het onderstel eruit te halen en vlug op de kinderwagen voor een boodschap van bijv. 10min. ofzoiets.. ik wou hem ook niet te lang erin (ook al heb ik er vroeger heel veel in gelegen en nergens last van hoor ;)) maar heb het dus toch vaak zo gebruikt..

maar daar kom je pas achter als jullie kleintje geboren is..;)

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Easybase is dus dat je vastmaakt met gordels, is weer iets anders dan de familyfix, toch??

Nou nee dus, ik ga nergens achter komen want ik kan het niet eens gaan proberen straks :p
    Ik heb een Stokke kinderwagen en heb met opzet er geen adapters bijgekocht. Wij hebben een vrij ruimen auto en het lijkt mij persoonlijk net zo veel moeite om de wieg op het onderstel te klikken als een Maxi Cosi er op te klikken ;)

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.047
    2.186
    113
    Brabant
    maartje, het is niet dat het erop klikken minder moeite is, maar het is dat je kindje uit de mc in de kinderwagen, uit de kinderwagen in de mc, meer moeite is!
    ik heb natuurlijk 2 winterkindjes en dat was hard werken hoor, om ze niet af te laten koelen,haha.
    bij elize was ik dus wat makkelijker..

familyfix is anders dan de gewone easybase. volgens mij is alles wat op fix eindigt bedoelt voor isofix.
    en wat op base eindigt voor de gordels.
    de familyfix kun je ook gebruiken voor de nr 1 stoel.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Oh hihi ja, het kindje moet dan natuurlijk ook overgezet worden *proest* hihi
    Ben nog een beetje een maagd in dat soort dingen ;)

Heb ff op de site van Maxi Cosi gekeken of die fix dingen in onze auto zou kunnen, maar laat nou juist over onze auto daar geen dingen over bekend zijn :(

Weet iemand dat toevallig? Zit dat geval voor een -fix in een Seat Coroba Vario uit 2001??
    Of zouden we dan automatisch bij een -base uitkomen?
    Onze auto is namelijk niet het nieuwste van het nieuwste...

7. angel229

angel229 Niet meer actief

#27 angel229, 12 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2011
    Wij hebben heel lang getwijfeld. Wel/geen familyfix. Omdat het toch om de veiligheid gaat en de stoel dan aan het chassis van de auto vastzit besloten om er toch een te kopen. Ook wij hebben een veilige, nieuwe (2009) auto. Daarnaast kun je straks de familyfix ook voor de opvolgstoel gebruiken (Maxi Cosi Pearl) dus op die manier heb je er gelijk zeker 3 jaar plezier van!
    Ik heb gisteren ook even gezocht naar 2e hands exemplaren. Kwam er ook achter dat mensen er de hoofdprijs voor vragen. Zeker als er nog verzendkosten bij komen. Wij gaan dus gewoon naar de babydump een nieuwe kopen. Schaf hem aan van een klein deel van mijn vakantiegeld.

Verder zie ik het ook als gemak. Ik ben wel van plan om de MC uit te auto te pakken. Heb wel eens gehoord dat er zelfs voor originele MC autostoelen auto's hier in de buurt werden open gebroken. Hoe zielig kun je zijn, maar goed....

8. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij hebben ook geen adapters op de kinderwagen en dus iedere keer een tweeling overgelegd. Echt geen probleem. Kinderen zijn dat zo snel gewend en als ze nog klein zijn kan je ze bij wijze van spreke onderste boven houden ze slapen toch wel door ;) Thuis of ergens op bezoek namen we de maxi cosi's wel mee naar binnen.

Als je een isofix systeem in je auto hebt, dan staat dat in de handleiding van je auto. Zo'n boekje zou je moeten hebben. Denk wel dat de kans erg klein is dat jullie auto dat heeft. Bij de meeste merken is het pas sinds 2004.

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.047
    2.186
    113
    Brabant
    *proest* ziet maartje heel verantwoord de reiswieg op t onderstel klikken en aanlopen... heel trots..
    en dan maartman erachteraan rennen met beeb*proest*
    nee hoor!

geen idee, als je isofix hebt kun je dat vaak zien/voelen op de achterbank.
    Of aan die etiketjes die er zitten..

10. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Ik heb de mc citi sps op aanraden van de verkoper van de gardo, ook ik keek naar de mc met familyfix. Hij vertelde dat het allebei net zo veilig is en als je even oefent de mc met gordel net zo makkelijk in en uit de auto te halen is. Hij probeerde mij dus echt niet de dure te verkopen, ik heb dus 85 euro voor mijn mc betaald.

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    ;)

Heb het er gisteren weer met Maartman over gehad. Wij gaan het eerst gewoon met de gordel proberen. Mochten we toch gaan denken dat we een beter systeem nodig hebben, dan is zoiets snel bijgekocht.

Doorslaggevend is dat wij idd niet de Isofix in de auto hebben. Wij zouden dan dus de Easybase moeten gaan gebruiken en aangezien je dat ook gewoon met de gordel vastklikt zien wij de meerwaarde (qua veiligheid) er niet echt van in (behalve dan het in en uit de auto halen gemak) maar aangezien wij toch de Maxi Cosi niet op de kinderwagen gaan gebruiken voorzien wij dat de Maxi Cosi voornamelijk in de auto zal blijven staan.

Bedankt voor iedereen haar input!! :)

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.047
    2.186
    113
    Brabant
    succes hoor!!

(kan het niet laten: mijn man heeft NOOIT de mc op t onderstel gezet (zou nog niet weten hoe het moest, haha) maar hij is degene die het hardste roept hoe geweldig de easybase is. Hij brengt de kids naar mijn moeder, dus gebruikt hem het meest)

Deel Deze Pagina