Hoi meiden, Wij hebben beide een auto, en omdat we in de ene auto meer rijden als de ander besloot ik om een duurdere wat luxere autostoel aan te schaffen en een goedkopere. We hebben in de ene auto een Römer King Plus. Super stoeltje, was snel vast met de gordel. Nu wilde ik net de andere autostoel, Maxi Cosi Priori in mijn eigen auto zetten. Een Ford Ka (het oude model) Wat een onding!!! Ik krijg hem gewoon niet stevig vast, ookal zit hij met de gordel vast, hij wiebelt heen en weer en zit totaal niet stevig. Doe ik iets niet goed? Of is het gewoon een slechte combi? Zijn er nog meer meiden met een Ford Ka en een autostoel??
TRek je de gordel strak genoeg aan? staat de stoel stevig? Wij hebben een priori xp en die heeft al in verschillende auto's gestaan en nooit problemen met dat hij wiebelt ofzo.. De xp heeft wel een extra hendel om hem strakker te bevestigen en dat heeft de sps niet, misschien dat dat scheelt?!
Ik heb idd de SPS. Ga het van de week nog een keer proberen. En anders ga ik eens kijken of de Römer stoel er wel in past. Dan maar proberen deze te verkopen, maarja liever niet natuurlijk.
ik snap nooit zo goed waarom mensen een goedkopere autostoel aanschaffen in de 2e auto... met de 2e auto kan toch ook een ongeluk gebeuren? Ik heb geen verstand van de priori maar kan je niet gewoon standaard het romer stoeltje mee naar binnen nemen en degene die hem nodig heeft zet hem in de auto?
Ik snap jouw reactie niet zo goed?! Ik stel gewoon een vraag, vraag niet om commentaar. Er zijn zat mensen met deze autostoel, en genoeg positieve ervaringen. Hoop mensen hebben hem zelfs als hoofdstoel ipv erbij. Nu doe je net alsof deze stoel bij voorbaat al onveilig is, terwijl het misschien gewoon aan de combi met de auto ligt!
Ik heb er nooit last van gehad met de priori... Inderdaad de hoofdsteun omhoog, zodat de stoel strak tegen de rugleuning aan kan. Dan stoel in ligstand en hendel aan de voorkant naar voren. Gordel dichtmaken. En goed strak aantrekken, eerst onderste gedeelte, daarna bij schouderstuk. Dan met rode klem vastzetten. Als je dan die hendel aan de voorkant dichtduwt, spant de gordel nog verder. Soms was een 2e keer extra aantrekken nodig (dus rode klem los, extra aantrekken en weer vast). Heb nooit last gehad van een wiebelige stoel, alleen in het midden kon de stoel niet, omdat de bank dat bol staat..
Vindt dit idd beetje een rotopmerking. Kom op zeg een maxi cosi is toch echt geen goedkope autostoel. En geen enkele autostoel is onveilig, misschien wel minder comfortabel. Wij hebben voor in de grote auto een met veel slaapstaanden en toeters en bellen voor lange afstanden en als we bijvoorbeeld op vakantie gaan en in de andere auto een simpelere uitvoering. Daar zit misschien 10 minuten per week in. Daarbij je gaat toch niet slepen met een autostoel Effe ontopic, helaas geen ervaring
o zo was het niet bedoelt eigelijk... maar waarom zou je een minder comfortabele, wellicht minder veilige stoel erbij nemen als je ook gewoon het stoeltje kan wisselen? (als het om de kosten gaat...) kan je alsnog doen toch?
@Debby Het gaat in principe niet om de kosten. Wisselen met de Römer stoel vind ik geen optie, hij is echt zwaar. En mijn auto deel ik samen met mijn moeder, dus hij staat hier niet altijd voor de deur...etc... Is teveel gedoe! Heb nog niet geprobeerd of die stoel beter er in past, als dat wel zo is en ik had dat geweten had ik sowieso 2 Römers gekocht. Maarja das achteraf....
Ik heb net weer geprobeerd hem er in te zetten. Hij zit nu vrij stevig, als ik er flink aan trek zit er nog wel wat speling is... Althans... vind ik.. Misschien ben ik te kritisch ook hoor.