Hallo, Het fietsstoeltje van mijn zoontje staat al klaar gemonteerd op de fiets. Wanneer begonnen jullie met fietsen met de kinderen? Konden ze dan al zelf los zitten lang of kort? Ben benieuwd naar de ervaringen. Ik heb het over de baby's die dan bij de moeder fiets voorop gaan. Bedankt alvast.
ik ging fietsen met mijn dochter toen ze goed rechtop kon zitten...en dan in het begin niet gelijk een uur hahaha.....
Ik had het hier toevallig afgelopen week nog over gehad met mijn moeder. Ik was in elk geval nog net geen 3 jaar en toen fietse ik zonder zijwieltjes, maar hoe oud mn ouders zijn begonnen met zijwieltjes dat weet ik niet.
Kunnen zitten is het allerbelangrijkst en de ene kan dat eerder dan de ander. En de ene hanteert zelf kunnen zitten terwijl de ander wacht tot ze zelf gaan zitten. Met dochter pas gaan fietsen met 15 mnd, omdat het toen weer lekker weer werd (want met 9 mnd werd het bij haar juist herfst en zat ze in de fietskar en bij zoon al met 9 mnd. Hij kon toen zelf gaan zitten en liep al langs dingen.
Hier zijn we gaan fietsen toen ze ZELF kon gaan zitten. Hiervoor zat ze al 2 maanden vaak op haar billen en was ze al niet meer zomaar uit evenwicht te krijgen. Ze was 9,5 maand oud. Zijn pas 2 keer geweest maar dat waren dan ommetjes van zo'n 10 minuten, om te oefenen
ze moeten stevig kunnen zitten en als je ze een duwtje geeft moeten ze niet hun evenwicht verliezen. Bij mijn dochter was dat zo rond 11 maanden. Maar dat is wel later dan gemiddeld.
De richtlijn is dacht 9 maanden maar ik ga niet eerder fietsen dan dat ze zelf goed en los kan zitten en dan niet gelijk een eind maar kleine blokjes om om te oefenen.
Wij al met 6 maanden, maar toen zat ze ook echt stevig. dat waren overigens geen tochten van uren achter elkaar hoor, ik denk een minuut of 10.
Ik heb dochterlief vorige week voor het eerst op de fiets meegenomen. Ze kan nog niet zelf naar de zitstand maar wel van zit naar lig en trekt zich al op aan tafel en bank. Het zijn nog wel kleine stukjes naar het KDV (3 minuten fietsen).
Heb dit toevallig 2 weken terug aan ons cb gevraagd. Daar moest ik hem op mijn schoot zetten en keek de arts of hij goed en stevig op zijn billen zat. Omdat hij dit deed mochten wij rustig met fietsen beginnen. Eerste paar keren max een kwartier en dan langzaam opbouwen.
ik ben gaan fietsen toen Esmée 6 maanden was. Ze Kon goed stevig zitten en ben de eerste paar x maar een paar min. Wezen fietsen.
Ons meisje kon met 9 maanden goed zelf zitten en toen zijn we ook gaan fietsen. Denk dat het beste is om af te wachten tot ze zelf daad werkelijk kunnen zitten. Dus niet het neer zetten op de billen. Kan maar zo zijn dat hij al met 7/8 maand zelf kan zitten en dan kun je wel gaan fietsen.
Wij zijn gaan fietsen toen ze zelf kon gaan zitten en dit was met 11 maanden. Ik vond dat zelf erg belangrijk!
als ze zelf kunnen gaan zitten en alsje ze dan een zetje geeft dat ze zich niet laten vallen maar corigeren
Als hij goed kan zitten en niet omkukelt als hij een zetje krijgt.. Wij waren met de 8 mnd op het cb en toen kon hij nog maar net zitten en toen vroeg ze of we al gefietst hadden met hem. Dus wij zeiden verbaasd nee, want hij zit nog maar net.. Toen zei ze dat we dat gerust konden doen, want hij zat al prima Hebben we toen niet gelijk gedaan, want in die periode was het allemaal te nat en te koud om voor het eerst een stukje te fietsen, maar toen het even wat zachter was hebben we het een klein stukje geprobeerd en hij vond het leuk. En nu gaan we het steeds vaker doen, want het mooie weer zit er aan te komen Zelf gaan zitten hoeft niet perse zeiden ze op het cb, maar daar zijn de meningen over verdeeld geloof ik
arm nekje.....ze moeten echt kunnen zitten hoor...lijkt me niet zo fijn als je je nekje nog niet kunt vasthouden zeg maar....
Met beide kinderen ben ik gaan fietsen toen ze bijna een jaar oud waren. In de winters daarvoor was het mij te glad en te koud Ze konden toen al met groot gemak langdurig zelfstandig zitten. Dat zou mijn criterium minimaal zijn: kunnen ze zelf gaan zitten, en blijven ze dan ook zelf een poosje overeind? Zo lang als ze kunnen blijven zitten, is ongeveer hoe lang je kunt gaan fietsen.
Wij beginnen dit weekend met fietsen (dan is mijn fiets omgebouwd ). Mara is al bijna 15 maanden, maar in het najaar/winter had ik nog geen fiets en was het weer ook niet echt lekker. Straks gaan we lekker op de fiets naar de kinderboerderij. Kijk er al helemaal naar uit!