Maxi cosi priori sps

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door tascha, 4 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Hallo dames,

Even een vraagje. Wij hebben een maxi cosi priori sps. Mijn zoontje heeft vanavond de auto onder gespuugd en natuurlijk zit ook zijn stoel helemaal onder. Wij hebben nu de hoezen eraf gehaald om te wassen, maar nu wil ik even de stoel schoonmaken. Mijn vraag is of het slot gedeelte er ook uit kan. Dus het stuk waar je de 2 riempjes in klikt. Dit zit namelijk ook helemaal onder en daar kunnen we nu niet goed bij. Ik heb het boekje al doorgebladerd, maar kan het niet vinden. Als iemand het mij kan vertellen, heel graag.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat stukje met het slot zit door dat gleufje heen met een ijzertje. Met heel veel pulken kan je hem er als je het scheef er tussen door duwt vanaf onder, weer boven pakken en dan er tussen uit halen.

Maarja is wel echt een heel gepiel hoor! En ik heb het met de onze nog niet gedaan/geprobeerd, maar ken het nog van oudere versies zegmaar (oppaskindjes priori van ong 3-4 jaar oud nu). Maar bij ons lijkt het gewoon hetzelfde te gaan!

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Kan ik die gordels ook mee wassen.

En het is gelukt, dankjewel.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij deden dan het slotje in elkaar klikken en in een washand. Dus dat slotje incl de klikhaakjes zegmaar en dat onderste ijzeren stukje in een washand, vastknopen met een elastiekje. Dan gewoon in het wasmachien. Dat washand was meer voor bescherming van de wasmachine ;) en een beetje voor het slotje. Wij deden ze dan trouwens daarna niet in de droger maar gewoon zo even neerleggen in/op een handdoek dan is het zo droog. De hoes wel altijd in de droger ;)!

Succes! Fijn dat het slotje los gekomen is!

5. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Dus het slotje, de buikgordels en de schouder gordels, deed jij mee wassen? Sorry dat ik zoveel vraag, maar ik heb het nog nooit gewassen en na het spugen is het zo vies.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja die deden we dan gewoon in het wasmachien. De schoudergordels die hingen dan nog uit het washand. Het slotje met ijzertje en de schoudergordelhaakjes erin geklikt in het washand.

Dan op 30-40 graden wassen en is altijd goed gegaan!

7. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik ga op jou vertrouwen dat het goed gaat, dus morgen gaat het in de wasmachine. Dankjewel.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Owjee dan heb ik het gedaan als het mis gaat ;)! (trouwens zo doe ik het nu met de cosi's ook dus moet goed gaan).

Wel op een kort programma deden we hoor! En niet erg warm. Dan daarna in de droger en steeds kijken en voelen, als het bijna droog is weer op het stoeltje doen. De gordeltjes dus niet in de droger, durf ik niet met dat plastic van het slotje en dat het soms gaat smelten door de hitte oid ;)!

9. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik heb geen droger, dus dat scheelt. Ik was het op een fijnwas programma van 30 graden. Ik ben al blij dat ik het kan wassen, want het is zo vies. Arme jongen, gooit al sinds gisteravond iedere keer zijn hele maag leeg. En zoveel zit er niet in, dus hij moet wel in een schone stoel zitten.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Beterschap voor de kleine!
    En geen droger dat scheelt wel natuurlijk!
    Weet alleen niet hoe lang het dan duurt om te drogen die hoes zegmaar.

11. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Dat drogen maakt niet uit, heb even de auto stoel van mijn schoonouders geleend, zodat we wel weg kunnen, mocht ie toch ineens naar de dokter moeten of zo. Dus het drogen mag zo lang duren, als het nodig is.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kijk das wel handig, een reserve stoel!
    Succes!

13. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006