Hoi dames, Ik zit te kijken naar deze drie stoeltjes als volgende autostoel. Wat is jullie ervaring? Wat vonden jullie de voor- en nadelen? Prijs is hierin minder relevant, dat moet ik toch zelf afwegen. Ontzettend bedankt alvast voor de tips!
Je noemt er drie Wij hebben de Tobi en de Priori maar ik zou je echt ten sterkste aanraden eerst te gaan passen want elk kindje zit weer anders in een stoel! Voor kleintjes vind ik de Tobi wel meer geschikt dan de Prori. Nadeel is weer dat ze zich vrij gemakkelijk uit de riempjes van de Tobi kunnen wurmen.
Hihi thanks, ik voegde last minute de Priori nog toe en vergeten de tekst aan te passen . Dat van die riempjes lijkt me inderdaad niet handig. Ik zie mijn kleine uk er al uit klimmen terwijl ik met 130 over de snelweg zoef.. Woops! Gaan passen is inderdaad wel handig, heb ik niet eens aan gedacht. Hoezo verslaafd aan internetshoppen..
Wij hebben de tobi. Ons mannetje is er nog nooit uitgekomen en hij is nu 3. Wij zijn er erg blij mee. Mijn ouders hebben de priori maar die staat erg wankel.
Hier hebben we de Axiss en die vinden wij weer heel handig.. vooral omdat hij kan draaien. In het begin is het niet eens zo nodig, maar als ze langer en zwaarder worden is het heerlijk...
Thanks meiden! Die draaifunctie van de Axiss lijkt me ook echt relaxt. Tobi zit weer hoger dan de Priori, maar ik heb inmiddels ook ergens anders al gelezen over die riempjes. Pfff, het babyspullenaanbod is zo groot dat ik soms echt niet weet wat het beste is. Misschien moet ik voorlopig nog even wachten met deze aankoop en dan tegen die tijd Hessel gewoon in diverse stoelen planten om te kijken waar hij het beste in zit. Ik had echter nu zo'n scherpe aanbieding gezien voor de Tobi en de Axiss dat ik dacht, laat ik hem nu vast in mijn winkelmandje gooien . Geduld geduld.. Overigens, sta open voor nog meer tips .
Ik wilde oorspronkelijk de Axiss voor het gemak maar de Tobi is hier in België het beste uit de testen gekomen dus hebben we de Tobi genomen (is trouwens dezelfde als Pearl, maar dat is voor isofix en die hebben wij niet in de auto). De Tobi is ook een fijne stoel hoor vind ik, mijn man en ik hebben er in elke wagen één, gaat super!
Ts, mag ik jou ff wat vragen? wanneer zet jij jou kindje in zo'n stoel? Onze kindjes zijn even oud. Mijn dochter wil niet graag in de maxicosi. Ze zit goed en is 10kg.
Wil je er een tweedehands? ik heb die van ons net op mp gezet, is nog geen 2 jaar oud. Een maxi cosi priori xp met sps. Netjes gewassen uitgezogen, ook schoon en kruimelvrij onder de bekleding en geen ongelukken. Maar misschien heb je liever een nieuwe. Charlie ps. wij zijn altijd heel blij geweest met deze stoel, de slaapstanden etc. lekker hoog. Zit hier in ieder geval goed alleen onze knul groeit zo hard, is inmiddels 1 meter en nog geen 3 jaar, 16 kilo dus over naar groep 2 stoel.
Wij hebben de tobi voor in de auto die het meest gebruikt wordt en de priori in de andere, maar daar zit hij weinig in. Ik vind de tobi veel fijner doordat de riempjes makkelijker zijn, er als je hem goed strak trekt kunnen ze er niet uit. Ook het vast maken met de gordel lijkt beter. Succes met kiezen!
Mijn zoon was met 9 maanden echt te groot voor de maxi-cosi maar overal wordt echt aangeraden om er zo lang mogelijk mee te doen. Jouw dochter is 7 maanden dat vind ik persoonlijk echt te jong.
Mag ik vragen hoelang jou zoontje is? Min zoontje is nu 9 maanden en twijfel zo of ik hem al over moet zetten. Hij tikt net de bovenkant net niet aan met zijn hoofdje..
Hier de Tobi 2013 en die bevalt tot nu toe goed. Ze zit er stevig in en vooral de hoofdsteun vind ik fijn (geeft toch wat extra stevigheid). Weet niet of dat bij meerdere stoelen is maar als de riem strak genoeg zit krijg je een groen balkje te zien.
Hier werd in de winkel gezegd dat de priori meer een stoeltje voor bij opa en oma is. Wij denken zelf over de Tobi, mag ik vragen waar je die scherpe aanbieding gezien hebt? We twijvelen of we voor een Tobi zullen gaan over toch voor een Cybex..omdat de Cybex met isofix beter uit de testen van nu komt.. maar weer stuk duurder.. twijvel twijvel
Mijne was volgens mij 82-84 cm want hij was bij 8 maanden 80 en bij 9 alweer wat groter (ik ga alleen voor spuitjes naar cb dus niet elke maand wegen meten. 80 cm was hij bij meting in zh met 8 mnd)
Ik zou kiezen voor een achterwaarts gerichte stoel. Bij een aanrijding vele malen veiliger en kan het verschil maken tussen leven of dood.
Wil je perse een maxi cosi. Wij hebben een maxi cosi priori in de auto van papa voor de kleine stukjes naar het kinderdagverblijf. In mijn auto hebben we een Romer King Plus. Erg fijn stoeltje is dit. Kan ook in de ligstand.
Wat dacht je van een achterwaartse stoel met die leeftijd? Kijk eens bij het topic achterwaarts vervoeren het is gewoon veel veiliger. Is wat duurder maar een gebroken nek is uiteindelijk nog duurder.
Hier de Axiss, erg fijn dat hij kan draaien, als is hij wel weer minder makkelijk over te zetten. Vanwege mijn zwakke rug hebben wij voor deze gekozen. Bij het vervolg stoeltje ben ik afgestapt van Maxi cosi. Ons zoontje is net 2,5 en pas niet meer veilig in de Axiss. De riempjes zijn te kort. Ik vind dit erg frustrerend. Het stoeltje zou nog een jaar mee moeten gaan. Zijn oortjes komen er ook nog niet boven uit. Nu een Römer en ben er erg blij mee. Kijk eens naar dit merk. In Duitsland zijn ze zeer bekend en krijgen in NL ook steeds meer bekendheid.