Ons mannetje is nu 9 weken oud. Manneke geeft zelf aan dat hij eigenlijk elke 4u om een voeding vraagt. Prima. Alleen nu zit ik een beetje met het volgende: Na de voeding van 19u valt meneer beneden in slaap. Dus ik denk; dan kan meneer ook naar bed. Vast ritueel en daarna muziekdoosje aan en mama naar beneden. Maar dan is het dus drama. Doe ik ditzelfde om 23u na de late voeding is er niets aan de hand. Dan is hij hooguit heel zachtjes zichzelf in slaap aan het murmelen voor max 5 minuutjes. 's Middags slaapt meneer ook in eigen bed (ene keer langer dan de andere keer maar ach we zijn ook nog maar 9 wkn dus echt een heel vast ritme is nog lastig). Maar ja; wat doe je dan met de avond van 19 - 23u...
Oh ja alles: want laten huilen is hij wat mij betreft nog echt te jong voor dus als hij écht huilt dan ga ik er heen. Kijken of er een boertje dwars zit, speentje even er in (deze gebruikt hij soms om in te slapen en daarna spuugt hij hem uit), troosten, wiegen, enz enz enz
Laten huilen vind ik ook niks, zo zielig. Ga je ook wel eens naast hem zitten zodra je hem op bed legt (dus niet eerst weggaan) zonder iets te zeggen of hem aan te raken? Gewoon in zn zicht maar verder niks. Geeft vaak een gevoel van veiligheid en rust. Wel sneu zo he. En werkt er echt niks hem miss nog een tijdje beneden houden en na een paar weken nog eens proberen.
Was bij mijn dochter precies hetzelfde. Heb het elke avond geprobeerd rond 19u maar ze wilde niet in haar bedje slapen. Dus dan elke keer naar beneden gehaald en bij me gehouden, samen bankgehangen. Tot ze een week of 13 was, vlak voor we een midweekje weggingen met familie, ineens sliep ze wel om 19u in haar bedje. Niets anders als anders gedaan, het ging hier vanzelf.
Riannev, ik heb een dochter van 9 weken oud en herken jouw verhaal! Ook hier een meisje wat niet in haar bedje wil slapen s avonds, wel valt ze rond 20 uur in slaap als ze bij mij ligt! En na de fles van 23 uur is het ook geen probleem, ze slaapt vaak al voordat ze in bed ligt! Moet er wel bij zeggen dat mijn meisje overdag ook niet in haar bedje wil slapen, ze wil voornamelijk bij mama/papa zijn!! Heb dit besproken bij het CB en zij zei, lekker bij je houden rond een maand of 3/4 komt er ineens een ritme en gaat het 'vanzelf'.. Daar ga ik dan maar vanuit, voorlopig houd ik haar lekker bij me en over een paar weken probeer ik het nog eens..
Hadden onze kinderen ook allebei! Onze oplossing: mama op de bank, baby op mama's borst/buik, dekentje erover, papa verzorgde de nodige theetjes en lekker samen knuffelen en televisie kijken. En zo komt mama ook ff bij Soms heel soms lukte het me nog weleens om ze naar boven te brengen en ze al slapend in hun bedje te leggen maar heel vaak ook niet. En indd laatste fles van 23uur geen probleem om dan wel in hun bedje te gaan. Ga er vooral heel erg van genieten want voordat je het weet gaat je zoontje wel ineens om 19uur naar bed en is dat lekkere knuffelen en kroelen voorbij!
Helemaal herkenbaar! Hier precies zo! Ik zou zeggen: laat het los!! Lekker bij je houden. Het komt goed. Ik dacht echt: ik krijg nooit meer een lekker bankhang avondje. Maar nu gaat zoonlief heerlijk om 19 uur de nacht in! Dit doet hij idd vanaf een week of 12. En tot die tijd: samen op de bank! Pak je moment
Hier ook gehad, vanaf 7 weken. We hebben eraan toegegeven en hij sliep 's avondr dus heerlijk bij ons. Vorige week weer eens geprobeerd. Bedje even voorverwarmd zodat hij niet wakker zou worden. Nu kunndn we hem ook na de 7uur fles wakker in bed leggen, alleen moeten we nog wel ongeveer 4x terug voor speen en aai over de bol
Hier lag ie dan in de box of op mij te slapen, toen de fles van 23 uur eraf ging ging ie 20 uur naar bed, die overgang is toen zonder problemen verlopen...zou 'm dus gewoon lekker beneden houden.
Ja ben het eens met de rest. Als hij rustig is als je hem bij je houdt en hij voor de rest wel redelijk goed in bedje slaapt, dan is het toch prima? Mijn zoon is nu bijna 13 weken, maar slaapt nauwelijks. Als we geluk hebben slaapt hij in de nacht een paar uur (maar alleen als we erbij blijven <-- hij slaapt in een co-sleeper naast ons bed). Ik zou een moord ervoor doen als hij alleen 's avonds een paar uurtjes op de arm zou slapen
Hier deden ze het ook alledrie hoor! Clusteren clusteren clusteren. Als je borstvoeding geeft dient het vooral ook om de productie op te voeren. Het gaat weer over. En maanden later denk je dan, goh, dat was toch wel gezellig zo'n klein mensje dicht bij je
Hebben hier ook beide kids gehad na de voeding van 19u. En zo van de 1 op de andere dag was het over en gingen ze gewoon in hun bed slapen om 19u. Ik probeerde het gewoon elke avond, wilden ze niet dan lekker mee naar beneden en knuffelen op de bank
Hier hielp een slaapzakje! Overdag gewoon in haar kleertjes in bed en rond half 8 krijgt ze een slaapzakje aan en mevrouw slaapt.. Krijgt een laatste voeding rond 22.00 en slaapt dan gewoon verder.
Hier is het tussen 19 en 22u huiluren, maar rond die tijd is hij ook altijd oververmoeid. Hier lossen we het op met (elkaar aflossend) rondhupsen met Finn op schouder en elke keer als hij in slaap is in bedje leggen. Wordt ie wakker even aankijken, lukt het inslapen niet begint het weer overnieuw. Meestal met 2 heel soms 3 x slaapt ie wel. En zo niet dan lekker mee op de bank.
Ja, ook hier herkenning! Ons meisje is nu 5 maanden oud en het is eigenlijk pas sinds een week of 6 dat ze na de fles van 19 uur lekker in haar bedje gaat slapen. Daarvoor was het alleen maar huilen dus hebben we haar altijd bij ons gehouden. Op de arm bij een van ons, of in de wagen naast de bank. Vonden wij best gezellig en zij sliep dan toch wel, maar kennelijk wilde ze niet alleen zijn. Op een gegeven moment toch weer eens geprobeerd en toen ging het wel. Gewoon even aan toegeven dus zou ik zeggen, over een tijdje ga je dit missen
Lol, mijn zoon van 13 weken slaapt vrij slecht. Maar de nachten gaan vrij goed. Ik vind dit ook wel raar eigenlijk... Haalt hij dan zijn slaap in of doe ik 's nachts iets waardoor hij gemakkelijker in slaap komt? 's nachts leg ik hem na de voeding gelijk weer in bed en meestal slaapt hij dan vrij snel in. Overdag pikt hij dit niet
Onze meid bleef bij ons tot de laatste voeding rond 22/23 uur. Ze was hele avond verder meestal wakker en wou ook niet slapen. Nu ligt ze er rond 20/21 uur in bed, laat haar dan gewoon doorslapen. (Ze slaapt 7/8 uur door). Bij ons ging het vanzelf, ze is woensdag 10 week.
Het gaat helemaal goed komen. En als hij niet slaapt; knuffelen we hem gewoon lekker en dan slaapt hij bij ons op de arm en dan na de fles in bed. Iets met loslaten...?