Maxi Cosi Priori, Tobi of Axiss?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suzanneVVdO, 11 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Sluit ik me bij aan. Bij een beperkt budget is een Joie Stages een prima optie. Kost 200 euro. Je kindje kan dan tot 18 kg achterwaarts en tot 25 kg voorwaarts.

Vanaf volgend jaar is het in elk geval tot 15 maanden verplicht maar bij voorkeur vervoer je een kindje minimaal 4 jaar achterwaarts.

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Er is een nieuwe joie kan tot 18 kg kost 150 euro :)

Dus ts stoelen zat voor elk budget :)

3. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Hey meiden,

Ben de hele middag weggeweest en net thuis, dus zie nu pas al jullie reacties. Superfijn!

SGforce, mijn uk is 8310 gram (vanochtend althans bij het CB :)), dus die gaat nog niet direct over naar de nieuwe stoel. Het is met name vanwege de aanbieding dat ik er nu al mee bezig ben en we 'm eventueel willen vragen voor Sinterklaas danwel mijn man's verjaardag.

Charlie, thanks! Lief dat je het laat weten, maar we willen hem inderdaad nieuw kopen. Succes met de verkoop :D.

Lady7, ik heb m in de UK gezien bij Amazon.co.uk. Hij is op dit moment 'Out of Stock', maar ik ga er vanuit dat hij over een paar maanden als hij echt nodig is wel gearriveerd is. Staat hij tot die tijd ook niet meer in de weg. Ik zal zo nog even een bericht typen waar je op moet letten als je daar spullen koopt, maar je kunt daar echt fantastische dingen heel goedkoop scoren.

Danielle 86 en FleurSylvano, ja daar ben ik ook naar aan het kijken geweest.. Ik ben er wel van overtuigd dat achteruit rijden veiliger is + als ze niet anders gewend zijn ze het ook niet vervelend vinden (toch een vaak gebruikt argument), maar vind het nog steeds lastig in te schatten hoe substantieel veiliger het nou is... Pfff, ze zijn ook zo duur (en I know, de veiligheid van je kind zou je niet op moet bezuinigen).. Ga die er nog een keer bijhouden :).
    In Eindhoven zit een winkel die ze verkoopt toch? Ik ga morgen bij mijn opa en oma op bezoek, misschien daar een bezoekje brengen :).

Monique en Wortel, de Romer ken ik alleen van naam :), zal ook die even bekijken :).

Wortel, wat raar inderdaad dat hij er nu al niet meer in past? Is hij groot voor zijn leeftijd of overschat Maxi Cosi de termijn?

Meiden, hihi ik hoopte meer duidelijkheid te krijgen.. Neigde zelf het meest naar de Axiss, omdat ik nogal eens de neiging heb liever lui dan moe te zijn en die me lekker makkelijk leek. Echter ben ik nu nog veel verder van huis, hihihi. Ik ga zo eens even een Excel bestandje opmaken met alle voors en tegens :).

Zal zo nog even een berichtje posten over amazon, want echt met Sinterklaas voor de deur is daar een kijkje nemen absoluut de moeite waard :). Nu eerst even mezelf nuttig maken hier :).

X

4. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Ohhh, dat is best "goedkoop".. pfff, baby's blijven duur (naja ik maak het mezelf duur :D), maar ik dacht dat ze tussen de 350-400euro waren :). Dat merk pak ik er ook even bij.

5. MuisjeB

MuisjeB Lid

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Wij hebben een Tobi, bevalt ons goed! Handig is dat de gordeltjes "open" staan, zodat je kindje er makkelijk in kan. Ik heb gehoord dat de Axiss niet veilig ("redelijk") is bevonden door de ANWB. Tobi is veiliger.

6. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Maar waaruit leidt jij af dat ik haar al in zo'n autostoel wil zetten?
    Ik vraag mij af wanneer anderen dat doen en wat hun overwegingen zijn. Dus qua lengte, gewicht of leeftijd. En ook om het kindje van ts even oud is. Enkel interesse.
    Ze wil er niet graag in, maar ik ben voorlopig dus nog niet van plan om haar in de autostoel te zetten. Wel kijk ik vast rond naar welke stoel ik ga aanschaffen.
    Ik denk erover om haar er vanaf 9 maand in te doen, juist omdat ze zo groot is. Maar dan nog vind ik het eng. Helaas is een achterwaartse stoel geen optie voor mij.

7. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Roxyroxx, ik snap een beetje waardoor je dat dacht nu ik er nog eens naar kijk. Maar dat was dus niet mijn intentie.

8. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn zoontje zit nog steeds in de maxi cosi (voor kleine afstanden in onze 2e auto, in de andere auto zit hij in een achterwaartse vervolgstoel vanaf 14 maanden) Hij is nu 16 maanden.
    Met 14 maanden was hij 10,4 kg en 78,5 cm. Nu weet ik het niet.

9. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    OK bedankt. Ts het was niet mijn bedoeling in te breken in je topic hoor. Bedankt voor jullie antwoord.
    Koon: mijn dochter is nu al zo groot. Maar ik weet nu dat we tijd genoeg hebben. :)

10. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Nog even mijn post over Amazon.co.uk. Je kunt daar echt prachtige koopjes scoren. Echter varieert het wel per dag, dus ik kijk er vaak en de ene keer is het absoluut de moeite waard en de ander keer juist helemaal niet..

Let er vooral op dat je wel bij amazon.co.uk kijkt, want bij .com betaal je invoerrechten. Daar er verschil zit tussen de BTW in de UK en NL komt er wel nog iets bij op de prijs die je in eerste instantie ziet.. Met name bij de kleine bedragen is dat echt verwaarloosbaar. Daarnaast moet je letten op producten die 'prime' zijn, die kun je gratis laten versturen (al zag ik afgelopen week dat versturen naar Nederland vanaf 25 pond sowieso gratis is, maar daar heb ik me verder niet in verdiept). Je moet daarbij wel goed opletten in het bestelproces, want op een gegeven moment kun je een vinkje verschuiven, waardoor het gratis is (dus niet de allersnelste verzending, maar eentje die wat later wordt verstuurd).
    Overigens heb je wel een creditcard nodig om de aankopen te kunnen doen.

Een voorbeeldje van de koopjes --> de ToetToet garage was een paar dagen terug maar 20 pond (nu alweer 40), de ToetToet autootjes waren 9,99 pond voor 3 stuks, lamaze Freddy was maar 6 pond.. Dit is allemaal stukke duurder in Nederland.. Vind het echt prachtig om koopjes te scoren :D.
    Als ik dingen zie die ik leuk vind, google ik naar de prijs in Nederland en dat maakt echt een groot verschil soms..

Die Axiss is bij de Babydump momenteel 270euro geloof ik? Op Amazon was hij nu voor 110gbp (wel omrekenen naar euro's + het BTW verschilt levert uiteindelijk een bedrag op van 150euro). Echt een enorm verschil!

Maar pas op, want het is verslavend :D!

11. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    SGforce, no problem ;).. Doe het zelf ook :D

OW! En let op, wat de producten zijn wel brits... dus elektrische producten hebben een britse stekker (al kun je wel een omschakelding kopen via dealextreme.com voor n paar euro :D en dan is het misschien wel de moeite waard :)) en Hessel zijn afstandsbediening van Fisher Price spreekt bijvoorbeeld ook engels..

Wij vinden dit overigens zelf alleen maar positief, daar er meer mensen in zijn omgeving brits praten tegen hem en we waarschijnlijk nog in het buitenland zullen gaan wonen :).
    Maar voor anderen is dit misschien toch een puntje wat afschrikt..

12. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Gelukkig!

En bedankt voor je tip. Ik ga zeker kijken.

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

14. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Eindhoven verkoopt verschillende stoelen achterwaarts. Hij weet er in ieder geval heel veel over te vertellen!
    Ik heb crashtest filmpjes bekeken van testen met voorwaarts en achterwaarts in één auto... hoofdje van de voorwaartse pop zat niet zo goed meer op de romp. En je ziet heel duidelijk de belasting en de kracht op het hoofd en de nek terwijl de achterwaartse pop in de stoel wordt gedrukt.

De joie stages wordt niet in Eindhoven bij babyplezier verkocht. Is een goedkope achterwaartse stoel, met een goede ligstand. En de goedkoopste achterwaarts is altijd nog vele malen veiliger dan de duurste voorwaartse.

Ik zou me er zeker in verdiepen en dan een keuze maken. Wij konden niet meer voor een voorwaartse kiezen. het feit dat je weet dat een achterwaartse veiliger is en het verschil tussen leven en dood kan maken...

15. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Hier exact zo, maar dan een dochter die één dag jonger is dan jouw zoon, en met 14 maanden 80,5 cm was. Wij hebben de maxi cosi pebble die erg groot is, daar kan ze dus nog in zonder dat haar hoofd boven de rand uit komt.

In onze eigen auto zit ze in een achterwaartse Romer MaxFix. Ik kon ook niet.meer.voor voorwaarts gaan toen ik gelezen had hoeveel veiliger achterwaarts is.

16. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me alleen af of die achterwaartse stoelen wel passen in onze Ford Fiesta. Wij hebben nu ook de Pebble en die zit via de Familyfix op de Isofix. Maar dan moet onze passagiersstoel helemaal naar voren en dat zit echt voor geen meter. Ervaringen?

17. Koon

Koon Niet meer actief

Dat had ik precies. De gedachten dat je de kennis hebt, maar er niet naar handelt kon ik niet verantwoorden tegenover mezelf.

18. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Maar voor een achterwaartse stoel is een isofix systeem nodig toch? Dat kan niet in mijn auto. Ook is het een driedeurs. Lijkt me ook niet handig. Maar het lijkt me hoe dan ook niet handig met een driedeurs. Een andere auto is weer overdreven. Haha. Mijn man heeft wel een easybase en een romerautostoel klaarstaan voor in zijn auto.

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent

Nee hoor er zijn zat stoelen met gordelbevestiging :)

20. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik heb een Toyota Yaris en onze zoon zit in de Axkid Minikid zonder isofix!! (Axkid Minikid en de Romer MaxWay kunnen zelfs niet met isofix).
    Ik heb een kleine auto en het past!

Deel Deze Pagina