Onze dochter is bijna zo ver dat ze in een kinderzitje kan en uit de maxi cosi mag / kan. Alleen onze auto is dus niet geschikt voor ISOFIX (bouwjaar 2000/2001) en het zitje wat we op het oog hebben is Maxi-Cosi PrioriFix op basis van het ISO FIX principe. Nu staat er op de site en in het infoboekje dat een 3 puntsgordel bevestiging kan, mits het een daarvoor "vrijgegeven" auto is. Maar ja, hoe kom je daar achter. Op de site van Maxi Cosi vind ik niets over "vrijgegeven" auto's en op de site van het merk auto dat we hebben ook niet... Googlen op internet levert ook niet veel op. Iemand die hetzelfde probleem heeft gehad? Of iemand die een tip weet?
Ik vind het eerlijk gezegd ook maar een vage bedoeling met wat volgens de maxi cosi site wel past en wat niet past. Ik denk dat je het beste gewoon even langs de winkel kan gaan waar je het stoeltje wil kopen en dan even passen. Maar volgens mij kan het gewoon als je maar een 3punts gordel hebt op de plek waar het stoeltje moet komen te staan.
Hoi, Op de site van Maxi Cosi vind je rechtsonderaan een link 'IsoFix autotypelijst' waar je kan kijken of je auto geschikt is. De link: http://www.maxicosi.nl/maxicosi/carsele ... uage=nl-nl In principe kun je in vrijwel alle auto's een EasyFix of PrioriFix plaatsen met de 3-puntsgordel, vaak rechts of links op de achterbank.
Die lijst klopt niet...wij hebben een megane uit 2001 waar in wel isofix zit, echter bij hun de lijst word alleen de megane jonger dan 2002 aangegeven...Dus ga daar niet blind van uit van die lijst!
He dames Hartstikke bedankt voor de link en info. Bij onze auto: Toyoty Carisma geef de lijst alleen aan dat er met een driepuntsgordel gewerkt kan worden. Geen ISOFIX aansluiting. Ik denk dat we toch voor de zekerheid eerst de Priorifix maar gaan "passen" voordat we hem kopen...
Wij hebben een EasyFix gekocht, omdat er volgens de lijst een isofix aansluiting in onze auto zou zitten. Nu zit dit wel in de auto, maar dan moet je de zitting eruit halen. Nu weet ik niet of dit bij alle isofix-aansluitingen is, maar het lijkt ons niet handig. Vandaar dat wij de EasyFix gewoon met de gordel hebben vastgemaakt, zit er ook erg stevig uit. En mochten we toch een keertje met 5 volwassenen willen rijden, dan is de EasyFix er zo weer uitgehaald.