schuldig voelen

Discussie in 'Verzorging' gestart door Gepe, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gepe

Gepe Lid

1 dec 2010
    72
    0
    0
    Hoi allemaal,

ik voel me soms zo schuldig over alles wat ik verkeerd heb gedaan de 1e weken!!

Mijn zoontje droeg bijna geen muts en omslagdoek!!
    1 laken en dekentje in de wieg
    in de winter in de draagzak met boxpak en jas met capuchon een boodschap wezen doen!!

Ik was teveel met andere dingen bezig als met de baby b.v bezoek en derg!!

Soms voel ik me zo rot en zo het gevoel dat ik het verkeerd heb gedaan!!
    Herkent iemand dit?

Groeten Gea

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heeft hij er last van?

Zo nee, waarom zou je je dan schuldig voelen? Schiet je toch niks mee op?

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    waarom hierover schuldig voelen?

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Waarom zou je je schuldig voelen??
    Op dat moment ging het goed toch?
    Of huilde hij veel (van de kou) of is hij ziek geworden ofzo?

Zo niet, dan zal het niet veel uitgemaakt hebben en heeft hij zich goed gevoeld ;)

5. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik deed hem de eerste weken ook geen muts op.
    Kwam mn schoonmoeder tegen: ooo hij moet wel een muts op hoor.
    Ik dacht echt he? Wat doe ik nog meer verkeerd!

6. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ojohh hij doet het nu toch goed of niet?????

kijk onze timo is afgelopen winter geboren en toen was het echt steenkoud dan doe je hem automatisch eigenlijk wel wat warms aan....maar waarom maak je je er zo druk om??

7. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Vervelend dat je je zo schuldig voelt.

Volgens mij heeft je kindje er niks aan over gehouden dus denk ik dat je niet teveel terug moet kijken, maar wel vooruit.
    Je geeft aan dat je teveel bezig was met bezoek en dergelijke. Ik denk dat je beter kunt nagaan waarom je daar zo druk mee bezig was om te voorkomen dat je weer dezelfde fout maakt op een ander gebied en je dan achteraf weer schuldig gaat voelen naar je kindje toe.

8. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Vorige week ben ik de muts en het dekentjes vergeten. Toen ik bij de tandarts lag en een zenuwbehandeling kreeg dacht ik ineens: oh mijn zoontje heeft geen muts op!!!:$

Heel herkenbaar.

Maar je schuldig voelen kost onnodig energie en die kan ik beter aan mijn zoontje geven.;)

Groetjes Jane

9. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Herken het wel, heb mn dochter zelf ook wel eens kou laten lijden omdat ik er echt echt niet bij nadacht dat het koud was in een rompertje met korte mouwtjes en een truitje die niet super dik was.

10. Gepe

Gepe Lid

1 dec 2010
    72
    0
    0
    wennepen: Geen idee weet wel dat ik ook veel lol met de kraamverzorgster had!! en nu denk ik ik had veel meer moeten vragen
    ik ben denk ik vrij makkelijke en dan maanden daarna ga ik me rot voelen!!!

11. Gepe

Gepe Lid

1 dec 2010
    72
    0
    0
    Maar was dit buiten ? Want binnen had ik dit altijd en is toch primA??

12. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    He he,

Je moet je niet schuldig voelen, schiet je echt niks mee op. Gaat het nu goed met je kindje? Is ie vrolijk enzo? Dan is het toch oke?
    Iedereen doet weleens dingen waarvan je later denkt; hm, niet zo handig' En helemaal als je net mama bent geworden. Je moet dan nog zo overal aan denken! En alles moet je nog leren. Dat geeft helemaal niet. Zo lang je je baby maar niet bloot in de sneeuw legt;). Nee echt, je probeert met alle liefde het beste voor je kind te doen maar soms gaat dat ff mis. So what! ALs je er maar van leert!
    Mijn dochter is in nov '10 geboren, stervens koud dat het was. Op een goeie dag, was het wat minder koud, vergat ik ook een dekentje over dr heen met boodschappen doen. Dacht ik in de winkel ook 'hm niet zo handig'. Nou ja, mijn kind heeft er niks van over gehouden hoor. Ze heeft het nu zelfs erg snel warm dus tja...

En wat die kraamtijd betreft, als je net voor het eerst mama bent geworden weet je toch ook helemaal niet wat je allemaal moet vragen? Heb ook niks gevraagd. Ze legde veel uit, hielp me met dingen en na die tijd, als ik vragen had, ging ik naar me zus om te vragen hoe of wat.

Nee echt, besteed je tijd niet aan schuldig voelen maar aan het genieten van je kind!

Dikke kus!

13. Gepe

Gepe Lid

1 dec 2010
    72
    0
    0
    wat een liever reactie zeg!!!!
    Het is echt bar met mij obsessie aan het worden zit heel de dag forums af te struinen en dan rot voelen omdat anderen het zo goed doen!!!

Maar bedankt hoor!!!
    xxxx

14. XoXo

XoXo Niet meer actief

Ohhh ik heb zoveel anders (fout wil ik het niet noemen) gedaan. Volg je gevoel en verstand dan komt het allemaal goed.

15. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ja was binnen maar mn dochtertje was zeer klein en licht ( 44 cm en 2400gram) en ze bleef ondertemperatuur houden, en ik kruiken in bed leggen alles, dikke dekens maar nooit bij mij opgekomen dat ze misschien beter warm bleef als ze een langenmouwen romper aan had + boxpakje haha! Buiten ging ze in dikke jassen+ 2/3 dekentjes en kruik, maar de eerste weken mocht ze niet naar buiten wegens dr temperatuur.

16. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ook ik ben iemand die me snel schuldig voelt. Gelukkig helpt mijn man mijn altijd heeeeeeeeel goed met relativeren. Ik zou zeggen, lees en leer:D:D:D

- Heb jij bewust iets verkeerd gedaan?
    - Heb jij opzettelijk een ander iets vreselijks aangedaan?
    - Kan je het nog veranderen?
    NEE? Nou, dan heeft het geen zin om je schuldig te voelen. Steek je energie maar in leuke dingen.
    Aldus manlief:D

Deel Deze Pagina