vanaf welke week begonnen jullie met de babyuitzet, kamertje, kinderwagen, enz?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Cindy84, Aug 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

Aug 15, 2008
    914
    1
    16
    wij wachten nog even tot de 12 weken echo en daarna gaan we langzamerhand beginnen met spulletjes kopen iig dan de wandelwagen en bebykamer, omdat daar ook levertijd op zit.
    waarschijnlijk zijn we er snel klaar mee, maar dat vind ik juist fijn.

hoe zit het met jullie? ben je al bezig of wachtje tot het einde?

2. Sam1986

Sam1986 Actief lid

Jul 6, 2008
    437
    0
    0
    Het kamertje hebben wij gekocht op 2de kerstdag ik was toen bijna 9 weken zwanger. De kinderwagen hebben we toen ook besteld. De overige spullen ben ik in de weken daarna gaan verzamelen. Toen ik net wist dat ik zwanger was had ik al 2 kledingsetjes gekocht. Je moet doen wat je zelf wil. De ene wil wachten tot 12 weken, omdat ze bang zijn dat het verkeerd gaat en de andere koopt gewoon. Mijn gevoel was goed dus wij zijn meteen gaan kopen om de kosten ook een beetje te spreiden.

3. Coconut

Coconut Actief lid

Jul 31, 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het begin kocht ik alleen af en toe een setje kleding. Na de 20 weken echo hebben wij het kamertje, de wieg, de box en de kinderwagen besteld. De wagen is al binnen, het kamertje komt binnen nu en 2 weken. Dan kopen we de andere losse spullen als badje, beddengoed etc. Geboortekaartjes hebben we ook al een proefdruk voor aangevraagd. Zijn we mooi op tijd.

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    na 12 weken kinderwagen, maxicosi en babykamer besteld, die waren ook al voor de 20 weken binnen. Kamertje was al behangen en nieuwe vloer erin, dus hoefde alleen nog gordijnen en planken aan de muur en de verdere spulletjes wb verzorging aan te schaffen. Kleertjes heb ik zo steeds een setje aangeschaft gedurende de weken. Ik had voor de 6de maand klaar willen zijn, maar heb nu nog niet alles in huis. Maar wel het meeste hoor. Geboortekaartjes heb ik zelf ontworpen en zijn al gedrukt, alleen de tekst moet er dan nog achteraf op geprint worden.

5. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

Dec 12, 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Wij hebben met 12 weken de kinderwagen besteld en met 17 weken het hele kamertje. De meubeltjes komen begin oktober. En na de 20 weken echo zijn we helemaal losgeslagen!haha! Omdat we toen wisten wat het werd hebben we toen behang uitgezocht en kleertjes en dekbedovertrekjes en lakentjes.. Ben nu bijna 24 weken en heb al een groot gedeelte van de uitzet compleet. Wat ik nu allemaal heb hoeven we straks niet meer te kopen. Ik heb het liever allemaal wat eerder in huis, hoef ik straks alleen de laatste dingetjes nog wat te halen..

6. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Ik ben nu 23 wkn heb nog niets besteld. Ik heb nog een hoop van mijn zoontje dus dat gaan we weer gebruiken, dan heb ik het over kamertje,maxicosi en wagen.

7. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    eerste kindje... 28 weken nu en nog niets besteld of echt specifiek gekocht. Behalve de kinderwagen. Die hebben we via marktplaats gekocht en opgehaald. We krijgen hier en daar al wel een kledingsetje, knuffeltje of andere zaken!
    Kraampakket net van de verzekering gehad... en op die manier druppelt het allemaal wel een beetje binnen. Denk dat ik pas in mijn zwangerschapsverlof echt dingen nog ga kopen die we nodig hebben. Tot die tijd zie ik het wel... mocht het allemaal eerder komen dan stuur ik iemand in mijn nabije omgeving er wel op uit om hetgeen te kopen wat we dan nog nodig hebben, pinpas en pincode krijgt degene dan gewoon mee!

Moet er wel bij zeggen dat ik niet specifiek alles nieuw hoef te hebben, eigenlijk helemaal niets. Belangrijker vind ik dat het karakter heeft of er een verhaal achter zit... net als de rest van de spullen bij ons in huis.

8. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik had met 8 weken de kinderwagen en met 11 weken de kamer al in zijn geheel besteld....
    Als het fout zou gaan konden we met 1 telefoontje alles afblazen.
    Met 28 weken was de kamer geleverd en ingericht en dus bijna klaar...

ps nu komt de 2e en hebben we de oudste deze week in zn nieuwe kamer zodat hij alvast gewent is en hij niet jaloers word, hij heeft hiervoor een nieuwe kamer gekregen (2e hands) en verder hoef ik nu eigenlijk weinig te kopen naast wat kleertjes...

9. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

Feb 5, 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik ben nog steeds bezig... met 34 weken. Ik heb wel een kinderwagen (sinds wk 26 ofzo) en de meubeltjes staan wel in de kamer, maar er moet nog een hoop gebeuren en een hoop gekocht. Over anderhalve week start mijn verlof en dan zal ik nog wel even gaan shoppen.

10. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik had met de eerste met 12 weken heel het kamertje klaar en de wagen besteld (die kwam met 20 weken) en bij de tweede had ik alles klaar met 20 weken (we moesten de vruchtwaterpunctie even afwachten en of het een jongen of meisje werd) ik ben helemaal pro snel maar goed normaal zou ik alles toch wel optijd regelen hoor, je hebt lange levertijden en idd je kan alles weer afzeggen als het fout mocht gaan..

11. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Wij hebben alleen nog maar de kinderwagen + maxicosi besteld, babykamer gaan we binnenkort doen.
    'k heb al wel wat kleertjes gekocht en wat gekregen maar het meeste moet nog wel gekocht worden.
    We wachten nu ook op de 20 weken echo en gaan dan helemaal los!
    Stucadoor komt hier volgende week langs, daarna kunnen we met de babykamer beginnen. Najá 't meeste wordt uitbesteed, m'n zusje en moeder komen verder, laten muren + plafond spacken en er moet vloerbedekking gelegd worden.

12. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Ehm, kinderkamer hadden we al met goed 7 weken in huis staan.
    Ik was aan het neuzen op marktplaats toen ik nog maar net wist dat ik zwanger was. Ik zag toen deze kinderkamer en was op slag verliefd. Mijn man vond hem ook erg mooi dus ik die mensen een mail gestuurd waar die kamer vandaan kwam. Kwam bij babypark weg. Dus ik meteen kijken op die site, maar hij was er natuurlijk niet meer. Stond alleen nog een showmodel in 1 van de winkels weet ik het waar, maar daar was al een ander bedje bij.
    Toen heb ik gewoon een bod uitgebracht en mocht ik hem komen halen. Ik vond het eigenlijk nog veel te vroeg, maar hij was en is nog steeds zo mooi, dat ik er nog geen spijt van heb gehad. Ik heb ook nog geen kamertje gezien dat ik mooier vind dan wat wij boven hebben staan.
    Kinderwagen en maxicosi hebben we rond de 15 weken gehaald en zo door de tijd heen hebben we alles verzameld. Ik geloof dat we nu alles hebben, op de vitamine D en K na (of was het nou A en K, kan het maar niet onthouden). En mocht de borstvoeding lukken zal er nog een goede kolf moeten komen, maar we hebben eerst een van een vriendin van mij te leen.

13. suze238

suze238 Actief lid

Mar 9, 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    hadden de wagen al heel vroeg omdat we daar gewoon tegenaan liepen en was een koopje (met 6 weken!) kamertje met 14 weken gehaald en afgelopen week alle losse dingen, badje babyfoon etc wezen kopen. Vandaag de kamer afbehangen dus eigenlijk zijn we klaar!

14. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    Wij hebben eigenlijk al een hele hoop van de uizetlijst. Babykamer hebben we 2 weken geleden besteld. Was toen 13 weken. Die komt begin november. Dan ben ik ongeveer 25 weken. Behang is ook gehaald, want was nu in de aanbieding dus scheelt weer een hoop. We hoeven eigenlijk alleen nog maar een paar kleine dingetjes.

15. Snoekems

Snoekems Bekend lid

Jan 18, 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Wij hebben gisteren de grote dingen besteld (kamertje, box, kinderwagen, maxi-cosi, badsetje) en gaan volgende week beginnen met schilderen boven. Als het goed is wordt het hele spul in oktober geleverd (of iets eerder, afhankelijk van hoe snel het schilderen gaat :D).
    Als de babykamer staat kan ik kasten gaan inruimen en wil tot die tijd eigenlijk niet teveel gaan kopen, want ik kan het bijna niet opbergen! En dan gaan we natuurlijk ook kijken naar lakentjes, gordijnen etc etc.

16. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Wij hebben het kamertje en de kinderwagen besteld toen ik 13 -14 weken zwanger was.
    Dit is geleverd rond de 22 weken.

Daarna ben ik zo langzamerhand begonnen met andere spulletjes te kopen... maar heb ondertussen toch nog niet alles bij elkaar, maar daar heb ik nog wel wat tijd voor!

17. joycje

joycje Fanatiek lid

Aug 21, 2009
    1,079
    0
    0
    Ik ben nu bijna 25 weken zwanger en wij hebben het kamertje zo goed als klaar.(dat was met zo'n 15 weken al in elkaar gezet) Ook al aardig wat spullen verzameld. Vandaag komt de kraamverzorgster voor een intake dan bespreek ik met haar nog wat er nou verder nog moet komen en dan zijn wij een heel eind klaar.

18. dib

dib Fanatiek lid

Sep 11, 2007
    2,153
    1
    0
    Nederland
    Vanaf de 20 weken echo zijn we lekker gaan shoppen! :D

Het kamertje was klaar toen ik 25 weken zwanger was.

19. Wij hebben de grote spullen besteld toen ik ongeveer 15 weken was.. we laten het bezorgen half of eind oktober, ben dan zo'n 32 à 33 weken denk ik. Beetje laat, maar dan hebben we pas al het geld ervoor bij elkaar gespaard. Voor de rest haal ik af en toe wat spulletjes, maar moet nog een hoop dingen als een badje, aankleedkussen etc. Die vraag ik voor me verjaardag die een maand voor de uitgerekende datum is. Volgens mij zijn we best laat als ik het zo lees, maar komt allemaal wel goed en anders zitten er hier 3 babywinkels heel vlakbij!

Share This Page