Hoi Meiden, De vraag staat eigenlijk al in de titel. Ons zoontje gaat bijna over naar een volgende autostoel en ik twijfel tussen de Rodi Xp en de Rodi Airportect. Hij zit in beide stoeltjes goed. Welke van deze 2 hebben jullie en met wat voor een reden? En bevallen ze goed? (ik weet dat er nog andere merken zijn, maar voor onze beide kindjes zijn we erg tevreden over het merk maxi cosi, vandaar dat ik nu daar weer voor kies) Bedankt alvast voor de antwoorden! Groetjes Milo
wij hebben die met airprotect, bevalt en zit goed volgens Sam Hebben er wel een extra voetensteun bij gekocht, dat zit voor die kleintjes net wat lekkerder.
Ik heb voor Jelle net bij het babypark de Rodi XR besteld. Het rare is wel dat ik deze niet kan terugvinden op de website van maxicosi, althans niet op de nederlandse versie. Op de amerikaanse versie staat hij wel. Volgens mij was het verschil met de XP dat de XR een ruststand heeft en de XP niet. Volgens de test van de Anwb maat het qua veiligheid niet zo'n heel groot verschil als ik dat zo zie. De Xr scoort wat hoger op comfort en de Airprotect wat hoger op gebruik. Voor mij gaf comfort de doorslag, aangezien wij nogal eens naar Zweden op vakantie gaan... http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/kinderzitjestest/kinderzitjestest-2010/a-tabel_2007-2008-2009-2010.pdf De XP staat dit jaar niet in de test, maar wel in die van vorig jaar, geloof ik. PS: de XR is nu in de aanbieding op kinderstoeltje.nl voor 99 euro (normaal 139) En de Airprotect ook 139 ipv 149. En geen verzendkosten..
Ow wat stom, zet ik nog de verkeerde naam weg! (al die namen van die stoeltjes lijken ook zo op elkaar ) Ik bedoel dus de Rodi XR (ipv de XP) òf de airprotect. (beide met slaapstand) Tussen deze 2 twijfel ik. Kreeg net het foldertje van 'van asten' uit Tilburg en daar stond de XR voor 89,99 in. (bepaalde kleur) Alvast bedankt voor de reacties!
Vandaag de Air Protect besteld bij babydump, de 'warm-sand kleur 2010 editie, voor 109 euro.... (ipv 139/159 of 179 euro voor hetzelfde stoeltje alleen ander kleurtje of 2011 versie..)
@miekje: die heb ik inderdaad ook voorbij zien komen! Leuke kleur! (zou hij mooi in die kleur te houden zijn?? ) En begrijp me niet verkeerd hoor, het is niet dat ik geen geld over heb voor een goede stoel! Maar als het zoveel scheelt met een kleur van 'oude' collectie of een ander model (bv. XR) die ook veilig is, vind ik dat mooi meegenomen. Groetjes
Ik heb net de XR binnen gehad en hij ziet er goed uit. Zo even in de auto zetten en dan mag Jelle even proberen. Ik heb hem trouwens in het zwart/rood. Ik had idd nog zitten twijfelen of ik de airprotect warm sand zou nemen, die was 109 euro, maar aangezien ze toch een hele tijd met deze stoel moeten doen, leek een lichte kleur me niet zo'n goed idee. En achteraf misschien maar goed ook, want op het waslabel van deze staat dat hij met de handwas moet.
Het gaat vast niet lukken om de kleur mooi te houden zonder zomerhoes, dus die halen we bij prenatal nog (van hun merk ipv de originele van maxicosi.)
Ik heb vanmiddag de Maxi cosi rodi air protect besteld bij de prenatal. Hij stond voor 109 en daar ging nog eens 15% korting vanaf. (wel weer 4,99 verzendkosten) Ik kon kiezen uit de zandkleur en de bruine. Toch maar de bruine genomen. Ben benieuwd wanneer hij binnen komt. Groetjes milo