Onze oudste gaat binnenkort over naar een groep 2 stoeltje (hij is 1.05/16 kg, maar vooral om plaats te maken voor kleine broer die echt de maxi cosi aan het uitgroeien is).Nu twijfel ik tussen een maxi cosi rodi xp of rodifix. mijn voorkeur gaat uit naar de rodifix, omdat ik isofix bevestiging een veilig en stabiel idee vind, maar het stoeltje moet perse makkelijk en snel in een andere auto kunnen worden overgezet. Is dat met de rodifix ook mogelijk? Zoniet, dan ga ik in eerste instantie dus even voor de XP, en dan kan er op termijn misschien nog wel een rodifix bij komen (hoeft er gelijk minder overgezet te worden). Sowieso hoor ik graag ervaringen met deze stoeltjes, ben je er tevreden over? Zijn er andere stoeltjes die iemand wil aanraden?
Isofix is veiliger en kan ook met de gordel geplaatst worden. Maar heb hier zowel maxi cosi als romer, en die laatste vind ik veel fijner. Zit ze ook veel beter in.
Oh echt? Fijner qua comfort, gebruiksgemak of iets anders? Ik heb nu een tobi en een pearl en ben daar tevreden over, dus kijk daardoor bijna automatisch weer naar maxi cosi.
Beide. Qua houding zit ze veel beter, stoel voelt robuuster, de gordelgeleider werkt beter. Hij blijft tenminste fatsoenlijk staan als je m even los neerzet. Maxi cosi Roda gaat dan kiepen, die moet ik ergens tegenaan zetten. Vriendin heeft ook beide en geeft ook voorkeur aan de Romer. Overigens is t beste om pas met 4 jaar, liefst 4,5 jaar of later over te stappen. Het bekken kan een klap nog niet opvangen met inwendige verwondingen tot gevolg bij een ongeluk. Gezien lengte en gewicht snap ik wel je afweging.
Ja, klopt, ik ben ook wel een voorstander van zo lang mogelijk in een groep 1 stoeltje, maar mijn jongste gaat inmiddels echt de maxi cosi uitbarsten, dus die moet op korte termijn over naar groep 1. Als mijn oudste echt nog te klein en licht voor een groep 2 stoeltje zou zijn, dan zou ik er nog wel een groep 1 stoel bij kopen, maar dat vind ik nu echt zonde, dus we schuiven maar een plekje op. Vanmiddag heb ik m trouwens even stoeltjes laten testen bij de prenatal en hij vindt de romer lekkerder zitten, dus die doet ook weer serieus mee. Welk type heb jij?
Ben ik niet helemaal met je eens. Wij hebben de Maxi cosi ferofix (nu rodifix) en de Romer kidfix. Beide zijn prima stoelen. Onze ferofix is nog nooit gekiept, kan ook niet. Die zit vast in het isofix systeem van de auto en daarnaast zit de rugleuning ook vast aan het zitje. Ook de gordelgeleider van de ferofix is prima, juist die van de Romer blijft altijd hangen. Wel vind ik de Romer er 'veiliger' uitzien. Of hij ook comfortabeler zit weet ik niet, ik pas er niet meer in.