Ik wil graag weten of er nog beenruimte is voor de bijrijder. Wij willen het stoeltjes plaatsen achter de bijrijder. Het is natuurlijk ook afhankelijk van het type auto. De bijrijder is 163cm en het type auto is een Skoda Fabia combi bouwjaar 2016. Ben je tevreden over de minikid? Ik heb ook getwijfeld of over de minikid.
Wij hebben de minikid op de voorstoel en dat past zelfs prima in mijn aygo. Ik dacht wel dat de minikid net wat compacter is dan de rekid. We zijn zeker tevreden, hij is natuurlijk een stuk lastiger over te zetten dan een stoeltje met isofix (maar wel goed te doen), maar voor kleine onverwachte stukken hebben we ook nog een voorwaartse groep 1 stoel die van zoon is geweest, dus de minikid zit bijna continu in de auto van mijn man (prius). Voor ons was de overweging dat we perse onze dochter op de voorstoel wilden kunnen vervoeren (ivm beperking van zoon vinden we het niet verantwoord om ze samen op de achterbank te hebben nu ze nog zo klein is), en verder is ze heel lang en was ze met 10 maanden uit de mc gegroeid en dan is achterwaarts ook fijner. Het moest ook nog een grotere achterwaartse zijn, want onze zoon was ook zo lang en moest met net 3 jaar over naar de groep 2 stoel, ook niet fijn. Het beste is om te gaan passen, want het ligt erg aan de autostoelen/achterbank hoeveel ruimte de stoel inneemt, voor de prius was het noodzakelijk om er een wig bij te kopen omdat daarvan de zitting schuiner loopt (van de voorstoel dan). Wij hebben overigens niet gepast, maar ik ben telefonisch wel goed geholpen door babyplezier in Eindhoven, daar heb ik ook de stoel gekocht (en later de wig).
Super bedankt voor je uitgebreide antwoord. Volgens de carlist past de stoel alleen voor de beenruimte moet ik even kijken. Mijn man gaat de nieuwe auto aanstaande zaterdag ophalen. Ik heb de auto zelf nog niet gezien alleen van een foto. Een paar jaar geleden was de achterbank ook erg schuin van een Skoda Fabia geen idee of dat nog steeds zo is. Misschien kan ik even bellen met babyplezier. Bedankt voor de tip.
Wij hadden de Rekid besteld maar die uiteindelijk moeten ruilen voor de minikid omdat de Rekid niet paste. De minikid kan je strakker tegen de rugleuning aanzetten waardoor die minder ruimte in beslag neemt. Door de isofix bevestiging van de Rekid heb je die mogelijkheid niet.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Welke wagen hebben jullie? Misschien kan ik de bestelling nog cancellen.
Sorry voor mijn late reactie, wij hebben een BMW 3-serie. Wij hebben ook bij babyplezier gekocht en konden zonder problemen ruilen.