Momenteel hebben we het een en ander in huis gehaald (beddengoed) voor het ledikantje. Maar ik heb geen idee hoe ik het precies moet opmaken. We krijgen waarschijnlijk geen kraamzorg (kindje wordt eerder gehaald en moet blijven in het ziekenhuis). Vandaar deze vraag aan jullie om mij te adviseren. Wel/geen zeiltje, moltononderlegger, matrasbeschermer, onderlaken van badstof of juist niet, wel deken of juist een slaapzak...
Ik heb deze tip via het forum hier gekregen en deze heeft mij goed geholpen: Hoe maak je het kraambed en het babybedje klaar? - YouTube
Geen zeiltjes of waterdichte moltons, ook niet alleen onder de billen ofzo. Moltons nemen vrij veel vocht op, en je kan ook bv nog een flanellenluier over de molton leggen, die nemen ook best veel vocht op.
Als je even googelt dan kom je ook veel sites tegen met uitleg en afbeeldingen. Ik heb zelf het ledikantje opgemaakt met hulp van de Prenatal site.
Idd matras, molton, hoeslaken en onder het hoofdje hadden wij eerst nog een hydrofielluier. Ik had een vellux deken in een dekbedovertrek want vind dat gedoe met die lakens te lastig Een zeiltje mag ook niet omdat er geen vocht weg kan lopen, wij hadden gewone "ouderwetse" kruiken en (wat niet gebeurd is hoor) mochten ze lekken kan het water niet weg lopen maar blijft het op het zeiltje liggen waar je kindje dan in ligt!