Maxi Cosi Tobi / Cybex Pallas 2 fix: autostoel ervaringen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Elynada, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Manlief en ik hebben beiden auto waarin zoontje (18 maand) even vaak zit. Ik heb een autostoel van mijn zus in gebruik (een Romer) maar enorm veel last van de riempjes die telkens los komen. Eens navraag gedaan bij zus en de autostoel hebben ze zelf tweedehands gekocht en is dus al 8 jaar oud nu! Totaal niet veilig meer dus nu op zoek naar een andere autostoel.

We kunnen via een nicht van manlief nu aan een tweedehands Maxi Cosi Tobi geraken. Niet vaak gebruikt want stond in tweede auto en ook niet in een ongeval betrokken geweest. Is 2 jaar oud en in perfecte staat. Kan wel niet op Isofix bevestigd worden.
    Wat is jullie ervaring hiermee? Hoe scoort deze in de testen? Vind het niet direct terug.

Tweede optie is een nieuwe Cybex Pallas 2 fix. Deze scoorde in de autostoeltjestesten heel goed. Ik ben wel voor deze te vinden. Ik heb namelijk Isofix in mijn auto dus zou het wel willen gebruiken uiteraard. En hele goede score en is een groep 1/2/3 stoel dus in aankoop dan goedkoper dan over een jaar of 2 terug een groep 2/3 stoel nog bij te kopen. Enige waar ik over twijfel, is of zoonlief dat kussen wel leuk zal vinden zin zijn autostoel. We hebben hem in de winkel getest en eerst vond hij het best wel ok, legde zijn armpjes mooi op het kussen. Daarna begon hij wel te wringen om eruit te komen.

Ik ben nu al een aantal dagen serieus aan het twijfelen. Veiligheid is voor mij prioriteit. Maar zou nu graag wat ervaringen horen. Heb al gehoord dat de Tobi problemen kan geven met de riempjes die loskomen. Wil dit dus echt nooit meer meemaken want zoonlief zit nu al vaak met de armpjes uit de loskomende riempjes.

2. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Heel tof dat 53 mensen dit gelezen hebben, iets minder leuk dat er niemand op reageert ;)

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Tja, ik heb je topic ook gelezen dus ben nr 54 maar heb geen ervaring met de 2 stoeltjes. Dus dan heb je weinig aan een reaktie he;)

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Allebei deze stoeltjes komen heel erg goed uit de anwb crashtest.
    Wat betreft de gordeltjes is het denk ik zaak om je kind te leren om het niet te doen. En dit bedoel ik niet vervelend alsof hij geen opvoeding krijgt maar meer dat ze dit bij alle stoeltjes met gordel voor elkaar kunnen krijgen. Het is heel belangrijk dat ze goed rechtop en met de rug en hoofd tegen de stoel zitten zodat je hem goed kunt aantrekken zodat er zo weinig mogelijk speling op zit. Opletten met dikke wionterjassen dat je ook dan hem goed aantrekt. Doordat een dikke jas indeukt bij het aantrekken van de gordels ben je vaak al snel geneigt de riemen losser te laten.
    De Toby heeft als handigheidje een indicator die groen wordt als je de riempjes strak genoeg hebt aan getrokken.

De Cybex pallas heeft als bescherming bij frontale botsingen het kussen zitten wat het kind opvangt. Doordat er geen gordels in de stoel zitten krijgt het kind niet de klap van de gordels die hem tegenhouden waardoor de klap vloeiender wordt opgevangen.
    Moeilijk uit te leggen zo .

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Isofix is vooral handig als je de stoel vaak in en uit de auto doet, omdat het makkelijker is om hem vast te zetten met isofix. Als je de stoel gewoon voor vast hebt staan, maakt het dus niet uit dat je hem ingewikkeld met de gordels vast moet zetten.
    De riempjes van de Tobi zijn inderdaad niet prettig. Ze kunnen gewoon niet goed strak vast gezet worden, er blijft een ruimte open tussen kind en gordel, omdat ze in een bepaalde stand staan van zichzelf. Het kostte hier ook best moeite om de kinderen te leren dat ze niet hun armen uit de gordels mogen halen, ook al kan dat wel. Op zich zitten ze er wel veilig in hoor, ik denk echt niet dat ze er zomaar uit kunnen schieten bij een ongeluk, maar ze kunnen wel hun armpjes loswurmen.
    Verder vind ik de slaapstand van de Tobi wel heel fijn, zoon van 3,5 slaapt nog regelmatig in de auto tijdens lange ritten en dan ligt hij heerlijk achterover.

De Cybex stoel ken ik niet. Onze oudste zit in de opvolger van de Tobi (Proiri?). Op een bepaalde leeftijd is het ook wel handig als ze in de gewone gordel zitten, die zelf makkelijk open en dicht kunnen doen.

Deel Deze Pagina