Hoi hoi Ik wilde weten of hier mama's zijn die ervaringen hebben met dit voorop stoeltje op een mountainbike? Ik woon in Spanje en heb dus een mountainbike, want het gaat hier nogal omhoog en omlaag. Heb zooooveel zin om met mij zoontje te gaan fietsen! En ik dacht dus dat er geen voorop stoeltjes waren voor mountainbikes, maar nu zag ik vanmorgen iemand met dit stoeltje! Helemaal blij, want voorop is veel gezelliger . Zijn hier dames die deze hebben op een mountainbike? Toevallig ook mensen die in het buitenland wonen? Want officieel is dit stoeltje geschikt voor kinderen vanaf 7 kilo, mijn zoontje weegt ruim 9 kilo. Hij is heel sterk, kan al ruim 1.5 maand zitten, kruipen, optrekken. Maar... het verkeer hier is wel minder veilig dan in Nederland. Ik ga natuurlijk heel voorzichtig doen (vaak fietsen ze hier dus ook op de stoep), maar wat zal ik doen? Wil zo graag dit jaar nog met hem fietsen! In november en december is het vaak nog mooi weer. In januari (dan wordt hij 1) en februari begint het echt fris te worden. Ook hierin ervaringen welkom . Alvast bedankt.
Leuk om straks samen te fietsen met je zoontje! Wij hebben geen ervaringen met de Wee Ride voorop. Zo te zien heeft het stoeltje een goede spaakafscherming en zijn de voetjes goed beschermd. Om zeker te weten of een fietszitje veilig is, zou het aan de Europese NEN-EN 14344 veiligheidsnorm moeten voldoen. En die norm staat op de Wee Ride site vermeld. Dan nog even de algemene 'regels': Zodra een kind zelfstandig vanuit kruiphouding kan gaan zitten, kan hij worden vervoerd in een fietszitje. Gemiddeld kunnen kinderen dit tussen 9 en 12 maanden. Veel kinderen van 6 à 7 maanden kun je wel al in zit neerzetten en dan blijven ze zitten, maar als je een duwtje geeft vallen ze om. Dan is het onverstandig om ze mee te nemen in een fietszitje. Handige kooptips lees je op onze site. Groet, Angela VeiligheidNL