Hier ook de Axiss, ben er erg blij mee. Enige nadeel is dat er geen 'harnasje' in zit, dus regelmatig gefriemel met de gordels. Maar vind de draaifunctie erg handig!!
Wij wilde ook een maxi cosie halen voor onze zoon. Dus op een zaterdagmiddag zijn wij met zoonlief naar een babywinkel gegaan om er 2 te halen ('voor 2 auto's) maar het werd geen maxi cosie. Stijn ging even proefzitten maar vond de maxi cosi maar niks....huilen....huilen...mopperen en huilen. Even een ander stoeltje testen de Romer en wat zagen wij.... een niet huilend jongetje. Deze stoel komt ook goed uit de test en waren mede dankzij een aanbieding goedkoper dan de maxi cosi. Bij iedere babywinkel mag je de stoeltjes testen. Maak hier gebruik van.
Hoi hoi, Hier ook een axxiss. Zeer tevreden over. Vind het wel opvallend dat verschillende mensen het hebben over een stoel gaan "passen". Een goede stoel kun je aanpassen aan het zitcomfort van je kind. Bovendien hoe doe je dat met een tweede kind. Ga je daar een nieuwe stoel voor kopen omdat de oude niet fijn zit...Of omdat je kindje anders gebouwd is. Denk dat dit in de praktijk weinig voorkomt.
Daar heb je ook helemaal gelijk in. Maar ik versta onder passen. Kijken of ie goed in de auto te bevestigen is. Niet elke stoel past in elke auto. En soms is passen niet verkeerd. Soms willen ze een kindje wat nog in de maxi cosi cabriofix past al over zetten naar een andere stoel. Vaak door te passen komen ze er achter dat een kindje er toch nog niet aan toe is.
@ Elke29. Een autostoel is meestal goed voor 4 jaar zitplezier... en als onze evt. volgende erin kan zijn de 4 jaren al voorbij... wie weet kopen we dan wel weer een nieuwe. Geen idee. Wij vinden het heel belangrijk dat onze kleine vent goed in een stoel zit en niet dat we een drama krijgen omdat hij niet goed zit in de stoel (zoals onze buurjongen) terwijl hij wel dagelijks in de stoel gaat zitten. Wij twijfelde enorm tussen de autostoeltjes en zijn blij dat onze kleine vent even mocht "testen." Wij testen de stoelen toch ook voordat we er 1 kopen en erop gaan zitten ??
Hier ook de axiss en helemaal lyrisch erover. Wat een super fijne stoel!!! Heb bij de 1e zwangerschap ook last van bi gehad en heb sowieso erge rugklachten. Maar o wat een verademing die stoel zeg, "gooi" mn dochter er zo in, vastbinden en draaien maar. Ze kan er ook redelijk goed zelf inklimmen, juist makkelijk vind ik omdat ze de zijkant van de bank nog als stapje kan gebruiken. De gordels doe ik als ik haar eruit haal meteen in de gordelklemmen en ik zorg ervoor dat de vastklikstukjes (als je begrijpt wat ik bedoel) over de zijkant van de stoel hangen zodat ik haar er weer meteen in kan zetten en de gordels niet in de weg zitten (waarom ze bij de axiss niet dezelfde gordels als de tobi hebben, zal over een paar jaar wel weer komen, voor extra geld ) Kortom, ik ben er zeer tevreden mee, de dagen dat ik met mijn man zn auto ga (waar een tobi in staat) heb ik echt veel meer moeite met haar in de stoel te tillen.