Baby 9 weken, haren knippen?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Lichtroze, 27 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochter is geboren met een enorme bos haar. Het haar wordt nu zo lang, dat het in haar ogen hangt. Het kan op zich nog wel, maar als het veel langer wordt, lijkt het me niet prettig voor haar. Ik vind het alleen eng om het haar te knippen, en om nu naar een kapper te gaan met zo'n kleine baby... :D. Wat zouden jullie doen?

2. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Ik heb het bij mijn dochtertje toen zelf geknipt. alles wat te lang was of achter op het hoofdje (afgebroken door liggen).
    Mijn dochter heeft krullen dus je zag het niet als het ongelijk is geweest ;)

In heel veel culturen worden babies kaal geknipt of geschoren, dus denk niet dat het kwaad kan

3. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Wachten. Het kan nog uit gaan vallen of dunner worden. En wordt vaak alleen maar piekeriger als je het knipt.
    Een klipje of haarband lijkt me een betere oplossing

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Haar speldje? Of toch gewoon knippen?

5. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Mijn beide kindjes hadden ook veel haar.
    Bij beiden wel gewoon geknipt. Zorg wel dat je een scherpe schaar gebruikt. Doe het evt samen met iemand.
    De eerste keer is spannend maar went wel net als de nageltjes doen.
    Uitvallen van haar is hier beide keren (afgezien van een ligplekje) niet gebeurd.

6. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een haarbandje is inderdaad ook een goed idee. Een clipje kan ook, maar ben een beetje bang dat ze die uittrekt en in haar mondje stopt (ze trekt ook wel eens aan haar haren haha). Ik ben ook benieuwd of het uitvalt. Volgens mijn schoonmoeder had mijn man ook al zo'n bos bij de geboorte en is dat nooit uitgevallen. Ik zal nog even afwachten of het nog uitvalt en anders ga ik een goede schaar halen en met hulp van iemand toch maar haar pony knippen. Het is ook wat, die harige baby's :D

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Als je zelf naar de kapper gaat, knippen ze je kleintje meestal voor niets. En het zit meteen mooi. Ik zou wel knippen, want met zo'n jong kindje wil je helemaal niet in de weer met speldjes of bandjes vind ik.

Hier ook 2 baby's die al vroeg geknipt werden. En ze vielen helemaal niet uit.

Heb je een foto trouwens? ben eens benieuwd of ze nog meer haar heeft dan de onze ;)

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zou inderdaad wachten, en een haarbandje of speldje gebruiken..

9. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal morgens eens kijken of ik een foto kan plaatsen :D

10. senta

senta Niet meer actief

hier ook een meisje met een flinke bos het is in haar nek nu 6/7 cm lang echt bizar en niets valt uit sterker het nieuwe haar komt er al door en wordt steeds meer en langer.

11. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een voorbeeldje, heb wel even haar gezichtje onherkenbaar gemaakt haha. Hier was ze 7 weken, nu is ze bijna 11 en het groeit en groeit maar :$. En aan de achterkant heeft ze de haartjes tot over de schoudertjes. Net een mat haha

Bijgevoegde bestanden:

• Vb.jpg
      Vb.jpg
      Bestandsgrootte:
      15,8 KB
      Weergaven:
      174
  12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jeetje wat een lange haren al!

Ik zou dit dus wel een beetje bijknippen....

13. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Wauw wat een bos haar en lang. Ik zou de voorkant knippen en de rest zo laten

14. beccie

beccie Niet meer actief

wow wat een bos haar :D
    ik zou idd de puntjes er een beetje af knippen bij de pony,

hihi mijn dochter is 13 maanden en heeft nog minder haar. maar ben deze week voor het eerst naar de kapper geweest met haar;)

15. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Dit is precies het kapsel wat mijn dochter met 5 weken had! We hebben toen een fotoshoot gedaan, krijgen nog steeds leuke opmerkingen! Mooi hoor!

Ik heb haar haar nog nooit bijgeknipt. Op een gegeven moment is het lang genoeg voor een staartje, was hier geloof ik met 10 / 12 weken, dus sindsdien ook geen haar meer in de oogjes. En nu is het bijna lang genoeg om het bij haar schouderbladen op 1 lengte te laten knippen, maar ik wacht er zo lang mogelijk mee :)

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Jeetje! Wat lang! :D
    Ik zou het in dit geval ook een beetje bijknippen.

17. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Mijn dochter was met drie maanden ook voor de eerste keer bij de kapper.. we hebben toen alleen haar pony geknipt zodat ze kon zien als ware..

18. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Mijn zoontje is ook met 12 weken voor het eerst geknipt. Meneer was ook gezegend met een volle bos haar en er is niets uitgevallen.
    Hij is nu 21 maanden en ik denk dat hij al een stuk of 10 x is geknipt

19. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Ik heb mijn zoontje ook vrij snel geknipt. Bij mij ging het het beste als hij gewoon lag. Als mijn man hem vast hield was het moeilijker. Inderdaad gewoon een haarknipschaar gebruiken en een beetje knippen. Bij mijn zoontje is het ook nooit uitgevallen. Is wel prachtig haar zeg :) Maar ja als ze er last van heeft zou ik het ook knippen en inderdaad niet met een knipje ivm in de mond stoppen.

20. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Hier ook twee kindjes die met lang haar zijn geboren. Bij beiden is het haar overigens nooit uitgevallen. De kraamhulp zei dat dat vrijwel nooit gebeurt bij kinderen die met een flinke haardos worden geboren.

Het eerste half jaar heb ik de haren zelf geknipt. Vanaf het moment dat ze konden zitten, heb ik het door de kapper laten doen. Je kunt vragen of iemand jouw dochtertje op schoot wil nemen en eventueel het hoofdje wil vasthouden als je bang bent dat ze beweegt als jij knipt. Zo deed ik het. Of misschien kun je het knippen terwijl ze slaapt?

Succes.

Deel Deze Pagina