ledikant- en/of wiegdekentjes vooraf wassen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door baby4me, 27 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Hallo,

Ik vraag me af of je de ledikant en/of wiegdekentjes vooraf moet wassen.
    Er staat nl meestal op dat ze na het wassen een badstof uiterlijk krijgen. Dus nu ben ik beetje bang om t meteen al te gaan wassen voordat de kleine er is.En ik denk ik principe is er verder in de winkel toch niks mee gebeurd. Zo heb ik 1 dekentje wat gewoon in verpakking zat.

Wat is jullie ervaring hiermee of hoe doen jullie dit? Vooraf wassen of gewoon pas als jullie kleine er een tijdje onder geslapen heeft en wat voor termijn houdt je ongeveer aan voordat een dekentje gewassen moet worden als t dagelijks gebruikt wordt?

Groetjes,

Baby4me

2. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb het dekentje (van Prenatal) vorige week voor het eerst gewassen en het ziet er nog netjes uit hoor. Ik was het voor de zekerheid wel voor de zekerheid. In principe zal de baby niet direct huidcontact hebben met het dekentje (er zit een laken tussen), maar aangezien ik zelf nogal allergisch aangelegd ben wilde ik het risico toch niet lopen.

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik heb ze ook gewassen. Bleven prima. Gewoon even opletten op welk programma je hem wast.

4. Niet meer actief

Ik heb het aan mijn kraamvz. gevraagd en ik hoef de dekentjes niet te wassen!

Scheelt weer :D

Maar vooral doen waar jij je goed bij voelt hoor!

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Ik heb het niet gedaan hoor, want ze liggen er toch niet met hun huidje tegenaan. Er ligt toch een lakentje tussen. Die uiteraard wel gewassen zijn.

Ik heb de dekentjes inmiddels wel gewassen en vind ze wel minder mooi geworden.

6. Niet meer actief

De dekentjes van de prenatal zijn hier wel gewassen en ze zien er nog prima uit hoor!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook dekentjes van de Prenatal, waar ook bij staat dat ze een badstof uiterlijk krijgen na het wassen, maar ik heb het op het gewone programma gedaan (centrifugeren doen we altijd op 800 toeren trouwens omdat we anders ons huis uit trillen) en daarna in de droger en ik zie geen verschil.

Maar je hoeft ze inderdaad niet te wassen. Maar aangezien ze bij ons onder het verbouwingsstof zaten heb ik het maar wel gedaan ;).

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb het dekentje ook niet gewassen, zit toch nog een lakentje tussen.

9. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    wel gewassen, gewoon op 30 graden..moet er niet aan denken om iets n iet eerst uit te wassen...jakkie iedereen zit er met zijn vingers aan de winkel...blug :)

10. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ga ze toch nog niet wassen heb ik besloten.
    De rest lakentjes etc was ik uiteraard wel.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maar niet als ze dus in het plastic zitten ;) . Ik heb nog niets van dit spul maar als ik dit zo lees ga ik het ook niet wassen inderdaad. Lakentjes uiteraard wel en kleertjes enzo, maar wat niet hoeft hoeft niet ;)

12. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik heb toen alles gewassen, behalve het dekentje zelf. Deze heb ik wel een dag buiten uit gehangen.

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wel gewassen en blij ook. Sven woelt enorm en heeft regelmatig zijn laken heel rgens anders liggen dan z'n deken. ik heb hem nu ook wel eens bij mij op bed liggen op mijn dekbed en ik leg dan gewoon alleen een dekentje over hem heen. het dekentje ziet er nog keurig uit! maar ik was dan ook op een handwas programma, zachter dan wolwas, en centrifugeer op 400 toeren. ik was een dekentje tussendoor ook tenslotte. het wordt toch wat 'viezig' als je een deken gebruikt en stoffig, ook al sla je hem af en toe uit. vond het gewoon erg fris :)

Deel Deze Pagina