Hallo allemaal, Wij zijn van plan om voor onze tweeling 2 aerosleep matrasjes aan te schaffen. Nu vertelden ze ons bij de Prenatal en Babyplaza dat dit een heel fijn slaapsysteem is, maar dat dit soms afgeraden wordt door de kraamzorg? Weet iemand hoe dit zit en wat zijn jullie ervaringen hiermee? Alvast bedankt, Groetjes Roca
Wij gebruiken hem ook, gaf mij persoonlijk een prettig gevoel wanneer dochter op haar buik sliep en de kraamhulp heeft er niets over gezegd.
Wij hebben hem ook. Ik heb het hier nagevraagd bij de intake van de kraamzorg, en wat de dame hier aangaf was dat soms het matrasje te strak tegen de rand aanzit. Ik weet niet precies hoe en wat, maar dat was bij ons niet het geval, en zij voorzag geen problemen. Wij vinden het zelf een veilig gevoel geven, en hebben er daarom voor gekozen.
Ik heb hem zelf ook voor mijn oudste en het is inderdaad wel een heel prettig idee. Onze boef ligt namelijk voornamelijk op zijn buik te slapen. We hebben nu voor onze tweede ook weer aangeschaft. Koop vooral ook de hoeslakentjes erbij.
ik heb er 2...1 voor in het bedje en 1 voor in de kinderwagen. het lijkt mij een super en fijn systeem...zoiezo met het buikslapen en ook met het verschonen...de aerosleep kan gewoon in de was en droger en je hebt geen zeiltjes of moltons nodig...gewoon 1 ding...makkelijk met opmaken. er is hier 'n topic over dat het word afgeraden door de kraamzorg omdat het de warmte van de kruik niet goed vast houd en als de kruiken gaan lekken dat het kindje in een bad met water ligt omdat het water niet weg kan...mijn kraamzorg (over 'n paar dagen als het goed is) werkt ook niet met aerosleep maar ik wil dat gewoon wel...waarom ze niet met 'n aerosleep werken?...nou omdat ze daar nooit mee werken...dus ''wat de boer niet kent eet hij niet''...ik gebruik het wel
Heb je het niet over de purflo? Da's nl. een strak matrasje. Aerosleep is een speciaal soort hoesje. Wij hebben zelf de purflo... heb nog geen idee wat de kraamzorg ervan zal zeggen.
Hoi, Onze kraamhulp wilde hem niet gebruiken, omdat je kindje de eerste dagen wat kan spugen, vond ze niet handig. Maarja, de kraamhulp is vaak na een week alweer weg, dan kun je hem daarna gewoon erop legggen. Groetjes Saskia
Nee, heb het echt over de aerosleep. Snapte ook niet zo goed wat die vrouw bedoelde, maar het was in ieder geval geen probleem, dus ik vond het allang al prima.
Dat de baby kan spugen en het dan niet handig is kan. Wij hebben ook een paar weken nog een enkele hydrofiel onder zijn hoofdje gehad/ Dat ging prima. Maar hij heeft ook nooit gespuugd dus.
Dank je wel voor jullie reactie's. We hebben zelf ook een goed en veilig gevoel bij Aerosleep en willen deze dan ook gaan kopen. Ik zal morgen de thuiszorg eens bellen waarom ze het af doen raden, al moeten ze dan wel met een hele goed reden komen, haha. Ik zal de reactie morgen direct plaatsen hier, ben eigenlijk wel benieuwd. Groetjes Roca
Wel 'commentaar' gehad van de kraamhulp, maar dan op een andere manier. Zij zei dat het een broodje aap verhaal is dat het de kans op wiegendood zou verhelpen/verminderen. Dit staat op de site van wiegendood.nl:
er zijn een hoop producten in de handel die verkoopsters in de winkel je maar al te graag 'aansmeren'. sommige mensen zijn hier gevoelig voor en denken meteen hey dat is goed dat moeten we kopen. Maare wat is er mis met een gewoon matrasje? Helemaal niks! Dus waarom zou je handenvol geld uitgeven aan zo'n Aerosleep...hier nog wat info die op www.veiligslapen.info erover staat: De AeroSleep is een strak over de matras gespannen overtrek van polyester met een honingraatstructuur, volgens de productinformatie bedoeld om de kans op allergieën en astma te verminderen en huidirritaties te beteugelen. De (Belgische) fabrikant wijst op de luchtdoorlaatbaarheid en de warmteregulerende werking en stelt dat er onder het lichaam ventilatie ontstaat, waardoor vochtige warmte wordt af- en verse lucht aangevoerd en schimmelvorming in de matras wordt voorkomen. Beoordeling: In de huidige productinformatie wordt geen rechtstreekse relatie gelegd met wiegendoodrisico, maar in winkels gebeurt dat wel. Dat roept bij professionals en consumenten vragen op over de veiligheid. De fabrikant heeft de luchtdoorlaatbaarheid getest met volwassen proefpersonen en vond aanwijzingen dat rebreathing (herinademen van uitgeademde lucht) zich bij gebruik van een AeroSleep minder voordoet. De vraag echter of het product ook van invloed is op de mate van rebreathing bij baby's is daarmee niet beantwoord. Het ademvolume van een baby komt nu eenmaal niet overeen met dat van een volwassene. Bovendien wordt de relatie tussen rebreathing en wiegendood wel vermoed, maar is niet duidelijk hoe zij verloopt. Conclusie: op basis van het huidig wetenschappelijk onderzoek is niet vast te stellen of de Aerosleep een effect heeft op het risico op wiegendood. Advies: Leg ook op dit product je baby nooit op de buik te slapen. Ga voor informatie over allergieën, astma en huidirritaties te rade gaan bij consultatiebureau of kinderarts. Zij kennen de Landelijke Standaard Voedselallergie. Zij kunnen ook beoordelen of er aanwijzingen zijn die preventieve maatregelen vergen en zij kunnen aangeven of claims van fabrikanten al dan niet zijn bewezen.
Ik meende hier eerder op het forum in een topic over de aerosleep gehoord te hebben dat het door kraamzorg werd afgeraden ivm kruiken?! Dat als een kruik lekt het hete water als een badje blijft liggen onder de baby?!
Wij hebben ook de aerosleep en zijn er heel tevreden mee. Vosje; wat jij zegt heb ik ook gehoord, daarom wilde ik geen kruiken gebruiken (heb ik ook niet gedaan). Vind die dingen ongelooflijk eng!
wij hebben ook een aerosleep, mede doordat mijn zus zulke goeie ervaringen ermee heeft. De kraamzorg vond het geen probleem. overigens heeft hij eerst in de reiswieg geslapen, dus zij had niks te maken met het ledikant. dat van die kruiken heb ik ook gehoord ja, maar wij hebben een bellywarmer en die kan niet lekken. overigens is Dano oin het voorjaar geboren waardoor hij in zijn ledikant nooit een kruik nodig heeft gehad. en we zijn echt heel blij met de aerosleep, want Dano slaapt op zijn buikje. geeft tch weer een lekker gevoel
dat is ook wat onze kraamzorg verteld heeft. wij zijn er dan ook niet aan begonnen, vind het te eng. en je kunt ze nog steeds niet vertrouwd op de buik laten draaien, dus waar doe je het dan voor?!