8 mnd 2 flessen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LiveLaughLove, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Hoi

Mijn zoon van net 8 maanden krijgt nog maar 2 keer per dag een fles/bord pap. De 3e slaat hij over en wilt hij niet meer.

Ff zijn dagschema

07.00/08.00 bord pap 180/6 met 6/7 scheppen pap
    10.00/10.30 200 gram fruit ( vers gemaakt)
    Slapen
    rond 12.30/13.00 probeer ik een broodje ( eet hij weinig van,wil hij nog niet echt)
    Daarna probeer ik vaak nog een fles 180/6 maar ook die wil hij niet meer. Heb meerdere tijden geprobeerd
    Slapen
    16.00/16.30 200 gram vers gemaakt eten en 100 gram toetje
    19.00 fles 180/6
    Slapen

In de middag eet hij dus niet heel veel maar hij lijkt dan nog vol. Ik probeer hem water of diksap aan te bieden maar ook dit wil hij niet echt.

Krijgt hij zo wel voldoende? Hij is er tevreden onder maar mss te weinig melk.

Groetjes

2. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje is 7,5 maand en drinkt ook maar 2 flessen. Wel eet hij smiddags 2 boterhammen met boter.
    Volgens de diƫtiste is dit genoeg voor hem.
    Houd in elk geval in de gaten hoe zijn luiers zijn en of hij voldoende aan blijft komen en dan is het goed lijkt mij...

3. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Ons meisje drinkt al vanaf de 7 / 7,5 maand maar twee flessen. Maar ook zij eet een dubbele boterham 's middags (inmiddels met allerhande beleg. Ze is nu bijna 9 maanden).

Je zou misschien rond 15:00 nog een tussendoortje kunnen aanbieden en gedurende de de dag kleine slokjes drinken aanbieden. Probeer het even bij een soort drinken te houden, totdat hij wat beter drinkt. Dan kun je het warme eten iets verlaten.

Als hij tevreden lijkt te zijn, is het toch prima? De een heeft wat minder nodig dan de ander.

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Misschien in de ochtend minder pap? Hij lijkt vol te zitten voor het brood. Of 's morgens oefenen met een boterham.

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier krijgt mevrouw 3-4 flessen, waarvan 1 een bord pap is.

Ze heeft nog veel zuigbehoefte en kauwt nog niet zo. Ze krijgt wel korstjes om te oefenen met kauwen... of doe ik het verkeerd met die korstjes en moet ik het zachte gedeelte geven?

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Bestaat zijn toetje ook uit zuivel? Dan krijgt hij genoeg binnen toch?
    Brood duurde hier ook lang voor het goed gegeten werd.

Als hij vrolijk is, goed plast en poept en ook nog eens groeit is het prima toch.

7. LiveLaughLove

Smorgens brood maakt niet uit. Hij vind het gewoon nog niet lekker. Alles gaat richting zijn mond je kunt het niet opnoemen behalve brood, daar speelt hij mee maar opeten ho maar. Drinken bied ik de hele dag wel aan, maar doet hij weinig mee.

Ach hij is idd tevreden.

8. LiveLaughLove

Toetje is idd ook zuivel, dreumes toetje van nestle, van die handige pakjes die niet in de koelkast hoeven voor op vakantie. Nu krijgt hij straks gewoon normaal yoghurt en vla enz

Deel Deze Pagina