Hallo, Even een vraagje want ben bang dat ik het nu helemaal verkeerd doe. Vandaag is B. 2 weken oud. Hij kreeg hier en daar wat schilferige droge plekjes dus steeds ingesmeerd met bephantene zalf. Het begon vrijdag daarna steeds gesmeerd en gister zo goed als weg. Vanmorgen lekker in badje geweest en ja hoor vanmiddag toen ik zn luier ging verschonen heel zn buikje droog. Van het weekend is hij niet in badje geweest komt het nu gewoon door de zwitsel? Heb opgelet dat ik hem goed afdroogde. Kmaak me overal zorgen om. Hij lijkt er geen last van te hebben het ziet er ook niet rood uit. Wat zou ik nu kunnen proberen? Een ander merk wascreme? En zoja wat zouden jullie adviseren er is zoveel op de markt! En waar kan ik de droge plekjes het beste mee insmeren? Alvast bedankt voor de reacties! Groetjes
Onze kleine is nu bijna 2 weken, maar onze kraam zei dat het normaal is dat ze gaan vervellen. Onze meid heeft inmiddels ook een droog huidje op haar buik, daaronder zit gewoon een gaaf huidje. Het is het ergst op de plekken waar bijv. de broekband etc. zit.
pugga wat doe je na het bad? ik smeer viktor na ieder badje in met olie. en smeer hem dagelijks in met bodylotion van kruidvat. die van zwitsal is mijn zoon allergisch voor.
Ik doe ook nog badolie in badje. Dat werkt ook goed. Gewoon van de kruidvat en dan van de sensitive lijn
Na het badje smeerde ik steeds zijn droge plekjes in maar dit waren vanmorgen in eerste instantie alleen wat plekjes bij zn voetjes. De verschoning erna was er nog niets te zien en pas bij die erna was het zo droog. Ik gebruik een klein beetje sop en als creme smeer ik die bepantene zalf. Teveel bodylotion was nergens voor nodig volgens onze kraamvrouw. Dus vandaar dat ik het niet heel veel gebruik nog. Ohja en uiteraard goed afdrogen maar het zit dus niet in de plooien waar ze me voor gewaarschuwd hadden maar gewoon op zijn buik en borst
Het is normaal dat ze vrij snel na de geboorte vervellen. Verder is mijn advies badolie in bad doen. Ben voorzichtig met zwitsal, mijn dochter is er ook allergisch voor!
Mijn moppie heeft ook een droog huidje. Ik smeer haar elke ochtend in met de avocado babyolie van Etos, die is voor de extra droge huid. Nu na een week merk ik duidelijk verschil. Zelfs als ik het een keer vergeet heeft ze geen droge huid. Nu met het mooie weer doe ik smorgen trouwens de zonnebrand en in de avond de babyolie.
Wij hebben zwitsal rijke olie gebruikt toen Jack een droge huid had en dat werkte perfect. Heb ook gemerkt dat als ik hem maar 2 a 3 keer in bad doet de huid al minder snel droog word dan om de dag.