Help! We gaan voor een autostoeltje. We hebben onze keuze in ieder geval al laten vallen op de Maxi-cosi's, maar ze hebben daar ook nog verschillende modellen! Ik zit nu met de volgende drie: Maxic-cosi Tobi, Priori XP en Axiss, kosten resp. ca. 170,- 180,- en 200,- (vet in die aanbieding bij de babydump!) De Axiss kan 90 graden draaien, waardoor het makkelijker wordt je kindje er in te zetten. Maar is dat echt zo handig en is het die 30,- extra waard? De Axiss heeft 8 zit-slaapstanden. Maar hoeveel verschillende gebruik je nou echt? Is drie niet genoeg? Bij de Tobi gaan de autogordels automatisch open staan. Bij de andere twee heb je haken waar je ze achter kunt hangen als je je kindje erin zet. De Tobi heeft 5 standen voor het zitje en 7 voor de hoofdsteun. De hoogte van de hoofdsteun bepaald ook meteen de hoogte van de gordels. De Priori XP heeft 4 standen. De gordels kun je op 3 verschillende hoogtes doen. Deze lijkt me het minst uitgebreid qua optie. Maar waarom is die dan toch duurder dan bijvoorbeeld de Tobi? Hieronder nog een plaatje van hoe ze er uitzien. Mijn vragen aan jullie: 1) Welke zouden jullie kiezen en waarom? 2) Hebben jullie nog tips en valkuilen waar we op moeten letten als we een keuze gaan maken? 3) Als je een kindje aan de ondergrens (9 maanden, 9 kilo) in zo'n autostoeltje zet, zit ie dan niet veel te los? Dit omdat wij ook de maxi-cosi kinderwagen (Mura 4) hebben en hij is nu bijna te groot voor de bak, maar het kinderwagenstoeltje is nog veel te groot! Hij zit nog heel los. Dat is bij een kinderwagen minder belangrijk dan bij een autostoeltje, natuurlijk. Alvast bedankt!
wij hebben de priori xp, wel een kleur van vorig jaar, dus die kostte ons maar 100 euro. Ik vind het een hele fijne stoel. Je kan je kindje goed strakzetten (wat ik heel belangrijk vind) we hebben ook de tobi geprobeerd, maar die openstaande gordels vond ik juist een nadeel. Ik kreeg hem niet goed strak. Ik had op reviews op internet ook al gelezen dat mensen hem op zn strakst hadden en dat de kindjes hun armpjes er tussenuit wurmden. De axiss was toen de normale prijs en bestond nog niet zolang, dus gruwelijk duur, daarom hebben we er eigenlijk niet naar gekeken.
Wij hebben de Axiss, in 1 woord ideaal! Onze dochter is een kleintje (zie onderschrift) en zit er sinds een week in. Ze vindt het heerlijk. Morgen gaan we naar Frankrijk op vakantie, dan kan ze er lekker lang in loungen
Wij hebben de testen van de ANWB en de consumentenbond ook bekeken - staan gewoon op de site. De nieuwe Tobi kwam als beste uit de test (na de kiddy). De Axiss scoort in die testen niet zo goed. De priori XP vond ik erg hard! Hier de Tobi dus En die bevalt prima! Hier zit ons meisje trouwens meestal nog gewoon in de maxi cosi, dat is het allerbeste he zolang ze er nog niet met het hoofd bovenuit komen! (korte ritjes in de 2e auto zit ze al in de tobi)
Hier de link naar de resultaten van de anwb: http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/kinderzitjestest/kinderzitjestest-2010/a-tabel_2007-2008-2009-2010.pdf
Wij hebben de axiss. Onze dochter zat er vanaf 10 maanden af en toe in, en dat ging prima. Ik vind de stoel echt geweldig, en ik vind het ontzettend schelen dat die kan draaien. In de andere auto (waar mijn man veel in rijdt) hebben we maxicosi sps, en deze stoel vind ik minder fijn. En het is moeilijker om haar in de stoel te krijgen. Bij de axiss heb ik gewoon nooit rugpijn! Dus ja, hij is het extra geld echt waard. Als je niet meteen een nieuwe stoel nodig hebt...dan raadt ik je aan om te wachten op de mama mazzeldagen van de prenatal, dan krijg je 20% korting.
Ik heb die tests ook gezien. Alleen zeggen de resultaten nog niets, want het gaat om oude modellen. Als je al kijkt naar de testresultaten van de Axiss van de ANWB (model 2008) en de consumentenbond (2009) zit er al veel verschil. In gebruik scoort ie bij de ANWB goed en bij de consumentenbond minder. Da's handig, iemand die er twee heeft Nee, we hebben em op korte termijn nodig. En die mamamazzeldagen vind ik zulke grote onzin! Ik heb dat een keer gedaan, daarop gewacht. En toen de prijzen vergeleken met de baby-dump. En de babydump zat er met alle grote producten ruim onder! Maar goed, nu hebben ze toch alle stoeltjes voor 15% korting (bij de Prenatal) en bij de Axis zou dat 11,95 schelen. Ze hebben daar trouwens alleen de zwarte Maar goed, ik denk dat we er uit zijn. Ik heb ze aan mijn man laten zien en die riep meteen dat hij de Axiss het gaafst vond.
Anwb niet volgens mij, die heeft recentelijk een nieuwe test gedaan waarin iig de nieuwe Tobi meegenomen. Maar goed, echt onveilig zal geen van de stoeltjes zijn. Succes met je keuze!
ik heb de tobi en ben niet tevreden.. heb ook een klacht ingediend. Ze is nu 13 maanden en ze kan zich gemakkelijk uit de riempjes wurmen, ook al zijn de riempjes strak genoeg aangetrokken volgens de kleurenindicator die erop zit. erg fijn , niet dus... elke autorit opnieuw en dan begint ze te brullen omdat ze dus nergens meer naar zit.
Wat vreemd dan dat die Tobi toch zo goed scoort... Daarom had ik ook mijn vraag hier neergezet. Eerstehands ervaringen zijn toch meestal het nuttigst.
Wij hebben de axiss gekregen van mijn ouders. En ik vind het werkelijk een ideale stoel. Dat hij kan draaien is me die 30 euro extra dan wel waard. Nadeel vond ik, dat ik geen zomerhoes kon vinden die nie zo belachelijk duur is. Maxicosi heeft dus wel een hoes die om de Axiss past. Maar die vond ik te duur. Nu de hoes voor een Priori gekocht. Een beetje veranderd en nu past ie perfect om onze stoel. 8 ligstanden vind ik niet nodig. 3 zou best genoeg zijn. 1- een zitstand 2- een luie stand 3- een ligstand. Maar goed, als het erop zit...zit het erop he.
De Axiss vinden wij echt de moeite waard. Dat die stoel kan draaien is echt ideaal en scheelt behoorlijk met tillen. Ze worden zo langzamerhand toch wel zwaar . Onze dochter van negen maanden zit er perfect in en dat je de stoel in verschillende standen kunt zetten vindt zij vooral bij afstanden ook fijn, dan zijn de drukpunten denk ik bij haar anders. De Axiss heeft natuurlijk alleen zin als je achterdeuren in je auto hebt, maar dat heb je vast zelf ook al bedacht.