Onze oudste stond met 9 maanden al. De jongste is nu 10 maanden en 3 weken en staat nog steeds niet. Weet dat het per kind verschilt, maar weet niet wat nou echt het gemiddelde is. Wanneer is jouw kindje gaan staan?
6 maanden. Als je mijn dochter koppelt aan een kindje dat met 12 maanden gaat staan, heb je weer een mooi gemiddelde van 9 maanden Met 10 maanden nog niet staan is niet gek hoor, hoef je je echt geen zorgen om te maken. Snap dat je het vergelijkt met je eerste, zou ik ook doen denk ik.
Staan aan dingen met 7,5 mnd. Maar zelf staan gaat denk ik voorlopig niet gebeuren. Denk dat het rond een jaar zou "moeten" in ieder geval optrekken.
Dit is het schema wat ze op het CB hanteren (dus een beetje het landelijke gemiddelde) van wiegenschema. Beetje naar beneden scrollen en dan zie je dat gem. met 12 maanden kindjes gaan staan. Je oudste is dus gewoon vlot. Lekker genieten van je kleine Om je andere vraag te beantwoorden: De oudste stond met 10 maanden en de jongste met 8 maanden.
8 maanden geloof ik Maar hij is ook vlot volgens het cb, dus dat je jongste niet staat is niet zo vreemd
Wanneer een kindje zelf gaat staan zonder hulp is dat toch een natuurlijke ontwikkeling? Ik snap niet zo goed waarom een fysio zou zeggen dat het te vroeg is?
Oudste met 8 maanden staan, 9 maanden om de tafel lopen en 11,5 maand eerste losse stapjes. Met 13,5 maand volledig los. Jongste kruipt nu net en begint nu net interesse te krijgen voor dingen die boven haar zijn.
Maar wat bedoel je eigenlijk met staan ? Echt los staan en vanuit zit naar staan of ook optrekken tot staan.
euhm ze heeft het een paar keer gedaan optrekken tot stand, mr is er ook net zo plotseling weer mee op gehouden, nu trekt ze zich op tot kniestand. Ze is 1 jaar... Los staan no way... dat dat voorlopig gaat gebeuren.. Kruipen doe ze ook niet wel tijgeren
Uhm dan is die van mij pas traag. Over 2 weken wordt hij 1 jaar en eigenlijk rolt hij alleen maar van buik naar rug en andersom naar beide kanten maar alleen maar als hij iets wil pakken. Ik kan hem op zijn rug op het speelkleed leggen en een half uur later ligt hij nog net zo als hij iets in zijn handen heeft om te spelen. Als hij maar iets in zijn handne heeft om te onderzoeken dan is hij blij en boeit de rest hem niet, daar is hij heel druk mee. Op zijn buik draait hij om zijn as, speelt vliegtuigje en duwt zich achteruit. Hij maakt totaal geen aanstalten om ook maar uit zichtzelf van lig naar zit te komen en te gaan staan. De meeste dingen uit het wiegenschema doet hij nog dus nog niet voor zijn leeftijd. Was vorige week op het CB en zij maken zich geen zorgen. Ze zeiden dat dat je zult zien dat hij dan opeens alles in 1 keer kan. Bij 14 maanden kijken ze opnieuw wat hij kan. Hij is wel goed met kleine propjes en broodkruimeltjes pakken en stapelen en overpakken van de ene naar de anders hand. Hij zwaait nog geen dag dag maar doet en een poging om te klappen. Mijn oudste was inderdaad veel sneller, die kroop met 9 maanden en liep langs de tafel en bank met 11 maanden.
Sinds een week trekt ze zichzelf op tot staan met 11mnd dus. Zolang ze zich kan vast houden staat ze. Los lukt nog niet echt dan valt ze om. Ze wilt ook veel aan ons handje lopen . Loopkar lukt ook zolang wij hem tegenhouden dat het niet te snel gaat.
13 mnd toen hij zichzelf optrok tot staan. Hier ook een kind dat tijgerd en niet kruipt. Lopen langs meubels oefent hij nu (lees beetje schuiven voor paar stapjes). Ik was zelf 16mnd toen ik liep,denk dat mijn zoon dat ook zo gaat doen haha.. En dat is nog niet extreem laat, oké geen snelle hier maar hij ontwikkeld zich iig. En Tsja een knul van 14mnd die zegt ; mama keuken koken hoor je ook weer niet veel Alles op z'n tijd dus..