mijn baby stopt met ademen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shanka, 14 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    hallo hier even een vraagje mijn baby is nu 2 maanden oud en sinds de geboorte houd ie al ze adem in als die huilt.
    nu als ie ze adem inhoud blaas ik in ze gezicht of ik pak hem op en dan begint ie pas weer want dat doet ie niet altijd uit zichzelf.
    volgens het consultatieburo is dit normaal en hebben meer baby,s hier last van maar vind het toch wel vreemd dat ik hier niks over kan vinden op internet en andere moeders hebben hier ook nog nooit van gehoord.
    hebben jullie hier ook last van of ben ik de enige en wat kan ik hieraan doen.
    Groetjes mariska.

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Jawel hoor Iman doet t ook... Sterker nog ze deed het al toen ze net 5 minuten geboren was haha... driftkikkertje is ze ;)
    Ik blaas ook in haar gezicht dan.

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn doet het ook. Ze loopt paars/rood aan. Blazen in het gezicht of tikjes tegen de wangen helpen. Hou haar ook rechtop.

Volgens het cb komt het vaker voor en zolang ze niet blauw of wit worden, krijgen ze genoeg zuurstof binnen.

4. sweetangel100

Iman wordt ook vuurrood ja haha

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Pfff, poeh hee, ik heb hier ook nog nooit eerder van gehoord. Lijkt me doodeng...gelukkig doet die van mij dat niet...

6. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    De 1e keren vond ik het doodeng. Nu lach ik er om, het is een drama queen

7. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    ja ik ben er idd ook wel aan gewend maar vind het toch wel raar dat ze niet verder kijken of het een oorzaak heeft want desmond word af en toe wel echt helemaal blauw/paars en vind het ook een rotidee want als ie boven ligt te slapen en hij doet het dan ben je niet binnen 2 sec boven.

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Jeetje, dat klinkt best eng.

En hoe doen jullie dat dan als je kindje z'n adem inhoudt als ie 's nachts op z'n bedje ligt?

9. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    desmond slaapt bij ons op de kamer en we horen al precies aan ze huil of die ze adem in gaat houden dus dan ben ik er heel snel bij gelukkig en ik laat hem nooit alleen boven slapen.

10. sweetangel100

Haha ja ik ook... Hier precies hetzelfde... Heb sowieso het idee dat meisjes-baby's veel dramatischer zijn en doen dan jongens haha

@Caitlin: Iman doet het niet zomaar, ze begint met jengelen en houdt niet direct haar adem in hoor... Pas als het haar te lang duurt dan gaat ze er wat meer passie ingooien :)
    'S nachts slaapt ze door, en toen ze nog niet doorsliep werd ik sowieso wakker van elk geluidje dus was ik er snel bij. Iman slaapt ook niet 'boven' want we wonen in een appartement.

11. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Idd Sweetangel, wat dat betreft is het een echte meid....Dat belooft wat als ze peuter zijn...haha liggend op de grond in de supermarkt, ik verheug me er nu al op.

Lynn doet het 's nachts ook niet, dan slaapt ze. Ik hoor aan het huilen wanneer ze echt woest wordt en dan ben ik er snel genoeg bij, maar daar gaat eerst wat zachter huilen aan vooraf.

Shanka, als je het echt niet vertrouwd of denkt dat hij echt te weinig zuurstof krijgt moet je contact opnemen met de HA. Ik denk echter dat het een mannetje met temparament is.

12. sweetangel100

Ja als je het niet vertrouwd kun je beter een keer te veel bellen, dan een keer te weinig... Echter ik denk ook dat hij temperamentvol is... De gyn en het CB zeiden ook dat Iman temperamentvol is... Ze werd geboren en schreeuwde moord en brand en hield erna gelijk haar adem in haha

13. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    haha ja dat klopt dat is ie zeker hij wil echt ze zin hebben anders word ie boos haha maar bij ons komt epilepsie voor in de familie dus ga het toch even na laten kijken je weet het maar nooit tegenwoordig met ie huisartsen die vertellen ook van alles maarja ik maak me er verder niet zo heel druk om maar me vriend die wil al bij het eerste niesje gelijk naar de huisarts haha die is heel erg overbezorgd

14. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja idd meisjes baby's zijn wat dramatischer. Ik hoorde het ook in het ziekenhuis...Uw dochter is een echte meid heh.. Uhh nou hoezo? Dat hoor ik aan haar huiltje..hahah.

Jaime kan ook rood aanlopen als ik haar te lang laat liggen. Dat van het adem inhouden ken ik (nog) niet.

15. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Op het CB vonden ze dat gijs net huilden als een meid :oops: leuk om te horen :(

16. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Mijn jongste nu 3 jaar, heeft dat nog steeds, de eerste 2 keer had ik de 112 al gebeld ze lag slap en blauw flauwgevallen op mn arm, dooooooodeng, nu blaas ik idd ook in haar gezichtje, het heeft een naam jaja :p Breath Holding Spells, misschien dat je met die term wat kan vinden op het internet.

Mijn dochtertje is een keer opgenomen geweest en geobserveerd en ze vertelden mij dar dat daar nog nooit een kindje aan was overleden, maakt het niet minder eng maar toch...

17. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    bedankt voor de naam kon er idd het een en ander over vinden dat scheelt al een hoop

18. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
  19. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diƫtist in opleiding
    Dit ken ik niet, maar Hind kan wel als ze huilt echt heeeeeeeeeeeeeeel lang haar adem inhouden. :) :) Dan is het echt van ''iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinademen'' en brullen! Maar volgens mij stopt ze niet met ademen. :(

20. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Mijn dochtertje is dus zo 1 van de weinigen die het bewustzijn verliest,gaan die van jullie ook zo ver?
    Er staat ook meestal vanaf 6 maanden beint het maar Eef was al voor het eerst flauwgevallen met 6 weken :confused:

Deel Deze Pagina