Goh wat heb ik wat af gegoogled. De meeste kamertjes die ik tegenkom vind ik of te voor de hand liggend of het past niet in onze inrichting/smaak. Het zit zo: we hebben een zwarte vloer en witte landelijke meubeltjes. Zoiets als dit: (hoop dat het lukt met de foto).. Ik hou van klassiek zwart/(gebroken)wit en poederachtig zacht blauw. De vloer is dus al zwart. Nu nog bedenken wat we met de muren gaan doen. Allemaal blauw? Behangetje..? Of allemaal licht met motiefje. En de muren hoeven echt niet simpel. Ik weet gewoon even niet wat mooi staat. Wolkjes vind ik ook heel cool. En dan mdf tegen de muur aan, zodat ze wat reliëf hebben. Of gaan we toch voor een mooie jip en janneke muurschildering (ben ik ook helemaal weg van). Poeh, moeilijk hoor. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ja dat is heel lastig. Ik heb ook lang zitten twijfelen over hoe ik de babykamer wou en wat dan waar, en welke kleur e.d. Je zou de Jip en Janneke schildering natuurlijk op een lichtblauwe muur kunnen doen? En evt. op zoek naar een mooi behangetje voor een andere muur wat erbij past. wit/blauwig bijv. Lastig er zijn zoveel mogelijkheden. je kan met sterren werken, dat geeft ook wel weer iets stoers. Zou gewoon lekker internet plaatjes doorzoeken of op Pinterest kijken en mooie plaatjes opslaan, en dan uiteindelijk kiezen wat je wil. Dit is bijv. een leuk inspiratie ideetje: http://www.zoutenzilt.nl/images/11/2303.800.jpg http://www.stylink.nl/images/stories/columns/liever_september_4.jpg Dit is dan een voorbeeld met sterren, en je kan dan ook ipv het harde blauwe dat zachtere blauw doen. https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTVA_4oZdPTt6TSOY6uabeGz1AJLVAPpFJiyckEA8p_CGfHt1_5 Succes met zoeken en kiezen!
Ik heb sloophout behang (1 muur) in (licht)bruin, blauw en wit tinten. Iets of white grenen meubels en een witachtige vloer (die zat er al in). 1 muur in de kleur lei geschilderd en daar komt nog een eenvoudige (witte) muurschildering op. De rest van de muren zijn wit, wit rolgordijn en lichtblauwe gordijnen. Kip en Janneke zou ik denk ik het mooiste vinden op een witte muur en niet op een blauwe. Teveel zwart lijk me denk ik niet mooi voor een babykamer, maar het zwart van de vloer en jip en Janneke kun je denk ik wel heel mooi combineren met wit, grijs en blauw tinten.
1 muur dit behang bijv. Sloophout Essentially Yours 47533 bij Behangwebshop En de andere muren wit, met een mooie jip en Janneke. Gordijnen dan in zo'n mooie grijstint. Hier zijn andere voorbeelden van steiger/sloophout behang Zoekresultaten voor (ik heb steigerhout bruin/blauw) Wil je geen steigerhoutbehang aansmeren ofzo, maar vind dat perfect passen bij een mix landelijk/romantisch/stoer.
Ik heb ook even gezocht voor je. Ik ben zelf niet zo een fan van pinterest maar meer van welke.nl Welke.nl | Ontdek. Bewaar. Deel. Verder Jip en Janneke bij HEMA - de leukste accessoires bij Kidskamers.nl Een zwarte krijtbordmuur of een lichtblauw behang in brocante.
Spencer ruit behang - kleurmijninterieur.nl Behangpapier lichtblauwe ruiten - Love For Deco Deze twee vind ik ook leuk voor een jongetje, stoer maar toch ook lief.
Hey bedankt voor jullie input! Steigerhout is niet direct mijn ding. Maar ik moet zeggen dat plaatje wat jij, missprincess, toegevoegd hebt vind ik wel leuk. Alleen lijkt me het erg druk als ik dan ook nog voor jip en janneke ga. Misschien moeten we de jip en janneke schildering inderdaad wel op een witte muur doen. Ik neig wat meer naar rust en eenvoud merk ik. Hoewel ik dit een vies woord vind, want geen enkele muur in onze woonkamer/keuken en toilet is wit. Maar het zwart/wit is al erg krachtig en dan met lichtblauwe accenten in de accessoires... Iets met een krijtbord is ook wel stoer. Maar een hele muur? Volgens mij heb ik nog een hele oude van mezelf. Misschien bestaan die ook wel met jip en janneke. We hebben ook nog geen wandplank/rek. Ik vind die witte to much bij onze toch al uitgesproken meubels. Misschien iets van ruw ongelakt hout met jip en janneke haakjes erop en dat hout in de kamer terug laten komen in een mooi krukje. Hmmmm.. Ik zit even hardop te denken..
Aaah, wel heel schattig. Maar ik vind ze eerder hip dan romantisch/klassiek. Maar das dan mijn mening. Ik denk aan lange wapperende gordijnen, plafondlijsten en kroonluchters. En dat idee nu nog omzetten naar stoer en jongensachtig. Tsja, als ik makkelijk was geweest, had ik dit onderwerp niet geopend. update: oooooh, wat een goede plaatjes op welke.nl! Hier zitten dingen tussen waar ik wat aan heb! Jeeej!
Denk dat je ook kan gaan voor mooie en sterke accesoires. Lijstjes met plaatjes of quotes, foto s van je baby of een mooie echo. erg leuk voor de babykamer! Door Mar-loes Bij de Action heb je hele mooie en goedkope brocante woonaccesoires. Een letterbak in hartvorm voor maar 5 euro ongeveer, harten houten haakjes voor nog geen 2 euro, fotolijsten en letters+woorden tussen de 1 en 5 euro. Ook heb je er genoeg mandjes en andere handige babykamer spulletjes. Rieten hartjes zag ik er ook meer dan genoeg of een hart gemaakt van belletjes. Voor de prijs hoef je het niet te laten en sowieso leuk om er een keer geweest te zijn toch. decoratie » Kidskamers Kinderkamer & babykamer tips & ideeen | Kinderkamer en Babykamer Tips & Ideeen Kinderkamer accessoires | Kinderkamer en Babykamer Tips & Ideeen
Ik vind die 2e ruit van Manon erg leuk! Een krijtbord vind ik ook wel erg leuk, maar eerder voor een peuter/kleuter. En zo'n hele muur vind ik dan ook weer een beetje teveel, tenminste wel in die zwarte kleur (maar ik heb wel eens gezien dat ze ook krijtborden hadden in andere kleuren). Qua drukte van het sloophout behang, valt echt heeeeeeeeeeel erg mee. Onze kamer is juist vrij rustig, al moet ik wel zeggen dat de witte muurschildering er nog niet op staat. Misschien dat ik daarna wel zeg, oh toch een beetje too much. Maar nu echt helemaal nog niet. Deze foto is niet van mij, maar van het show je babykamer topic (maar zelfde behang als mij), vind het bij hun wel vrij druk, maar dat komt denk ik ook doordat zij bruine meubels hebben en ook nog een boom erop hebben. Wij hebben witte meubels en alleen de commode staat ervoor. Ik weet niet hoe je foto's kan plaatsen hier, anders zou ik het even kunnen laten zien. Ik moet er trouwens eerlijk bij zeggen dat ik me van te voren ook wel een beetje zorgen maakt dat het te druk zou zijn, maar het is echt vrij rustig als geheel. http://www.zwangerschapspagina.nl/attachments/de-babyuitzet/317732d1365591889-show-babykamer-deel-2-image.jpg Maar als je niet van steiger/sloophout houdt, dan moet je het gewoon niet doen natuurlijk. Er zijn zooooooooo veel andere mooie mogelijkheden. Persoonlijk vind ik jip en janneke op een witte muur gewoon mooier, omdat het dan 'echter' is. Jip en Janneke is altijd zwart/wit, maar het zal vast ook mooi staan op een andere kleur muur hoor Vind het hele Jip & Janneke idee, trouwens sowieso super en heel mooi passen bij hoe je de kamer beschrijft. Ik denk dat het zwart/witte op zich inderdaad ook vrij heftig/krachtig is, maar dat kun je waarschijnlijk wel breken door met wat grijstinten te werken. Denk dat het geheel daarvan rustiger wordt dan alleen zwart/wit en lichtblauwe accessoires.
Designer Nursery Ideas, Celebrity Nurseries, Nursery Interior Design Vind de naam van je baby zo aan de muur erg mooi en passend bij het kroonluchters idee . Denk dat je wel wat ideetjes hebt en eigenlijk de kleuren anders moet indenken.
Ik moet zeggen dat ik mijn mening bij stel over Jip en Janneke op een niet witte achtergrond, vind het toch wel even mooi staan. Hoe voeg je trouwens foto's toe, zodat je ze direct ziet?
@ mamamama: eeeuh. hmmm. De eerste foto die je plaatste. Die grijze kamer vind ik nog wel leuk. Wel erg druk, zeker als je jip en janneke er nog tussendoor moet zien. De kamer dan. Die bedjes vind ik veel te poppebedjesachtig. @missprincesa: Het plaatje wat je laat zien is wel erg leuk! En helemaal niet druk! Misschien is het een idee om iets van steigerhout te gebruiken als wandpaneel waar ik dan weer een plank aan maak... of zo.. Oeh en ja, op een gekleurde muur staat ook leuk die jip en janneke. Misschien juist wel rustiger, omdat de contrasten wat zachter zijn zo.
Wat ook erg leuk is, om een grote plaat MDF te lakken in een bijvoorbeeld standaard wit. Daarop kun je ook werken met een muursticker van Jip en Janneke en tegelijk een krijtbord maken. Dus op die grote plaat MDF een vlak maken met schoolbordverf en eventueel hiernaast de muursticker. Vind het zelf vooral leuk op dan bijvoorbeeld een lichtblauwe muur. De kleur Aquamarijn van Histor zou dan heel mooi zijn.
Wat vind je van 1 muur donkergrijs (vanwege zwarte vloer) en 1 wand poeder blauw en daarop dan Jip en Janneke? Vind het plaatje op blauw dan veel rustiger en mooier overkomen. Daarbij krijgen je in deze combinatie juist een beetje stoer maar vooral landelijk/rustige jongens kamer. In combinatie met je meubels en vloer.
Wij hebben voor onze meid toevallig ook een jip en janneke kamertje gemaakt. Alleen hebben wij muurstickers gebruikt (van de Hema) en is, vind ik, super mooi geworden. Drie witte muren en eentje zandbeige, met daarbij wat roze accenten en een ouderwets rozengordijn, smeedijzer bedje en een antieke commode.
Weer een leuk nieuw idee, manon..! Veronique, dat klinkt ook erg goed. Ik ben wel van de donkere muren. En ik denk als je het bij 1tje laat, het juist rust schept. En ook het idee van de jip en janneke muurschildering op een (zacht)blauwe achtergrond spreekt me aan. Het krijgt steeds duidelijker vormen in mijn hoofd door jullie! @fritsie: Ik durf het bijna niet te vragen.... maar.. heb je misschien foto's van jullie kamertje? Mag ook via pb of de mail natuurlijk..
Ik heb even een moodboard gemaakt. Gewoon een opzetje. En niet alles wat erop staat moet er per se in. Het gaat me om de sfeerbepaling. Vooral de middelste foto met kader spreekt ons erg aan. Ook te doen met zwarte vloer (en jip en janneke ergens) lijkt me: