Hallo dames, Is een maxi-cosi van 8 jaar oud nog steeds veilig? We hebben de maxi-cosi (merk chicco) van mijn stiefzoontje gekregen.. Hij is 8 jaar oud en alleen hij heeft erin gelegen. Kan ik er van uitgaan dat deze nog veilig is? Hij ziet er verder goed uit, foto in mijn album.
Ik denk wel dat hij veilig is. Ik heb net dezelfde gekregen van men schoonzusje, en ik had er eigenlijk niet eens over nagedacht of hij wel veilig was.
Ik had er nog een staan van 10 jaar oud. Er is mij echter afgeraden hem te gebruiken omdat het een verouderd model is dat niet meer aan de laatste veiligheidsvoorschriften voldoet.
Er moet zon speciaal E keurmerk op staan als dat niet zo is is deze niet goedgekeurd (volgens mij kun je dit zo opzoeken via kinderstoeltje.nl) Ik heb er zelf ook eentje staan maar die is 2.5 jaar oud maar 8 jaar lijkt me wel erg oud
Ik begreep dat maxi cosi niet langer dan 5 jaar aanraad. Dan zou het kunstof te poreus worden en dit kan bij impact veel kwaad. Een stoeltje wat intensief gebruikt word (bijv in een auto heeft gestaan) zou na 3 jaar al onveilig kunnen zijn. Zon/UV etc zouden het kunstof aantasten
Daarom hebben wij een nieuwe gekocht (we konden er ook eentje krijgen van 9 jaar oud). Het gaat om de veiligheid van je kindje, terwijl hij in de auto zit. Zelf wilden we geen enkel risico nemen.
ok dames,.. ik zal even kijken of die code erop staat.. en is die 5 jaar ook als hij al die tijd gebruikt is? of ook als hij niet eens een jaar gebruikt is? hij zal niet veel in de auto gestaan hebben want die haden ze toen nog niet (tienerouders)
Het heeft een E4 keurmerk.. En er staan meerdere codes op, maar 1 daarvan is R44 / 03.. Wat denken jullie?
ok, dank je.. Maar hoe zit dat nou met de leeftijd? Want bij enige twijfel koop ik liever een nieuwe..
op de site van maxi-cosi moet de autostoel minimaal de code R44 / 04 hebben.. Dus dan zou de 03 al onveilig zijn in hun ogen toch?
http://www.maxicosi.nl/maxicosi/faq.aspx?language=nl-nl Dit staat op de site van maxicosi. Veelgestelde vragen - hoe kan ik zien hoe oud een zitje is. Daar wordt vanaf 5 a 6 jaar afgeraden het te gebruiken, door het poreus worden van het materiaal.
Ok, ik denk dat we dan maar een autostoeltje moeten kopen. Was wel leuk geweest als hij of zij in dezelfde kon zitten als zijn broer. Maar veiligheid gaat boven alles. Lees op meerdere na 6 jaar niet meer gebruiken.. Jammer..
Persoonlijk zou ik liever een nieuw autostoeltje kopen! Het gaat natuurlijk wel om de veiligheid van je kind en daar zou ik het dus wel voor over hebben gezien jouw twijfel! (ik zelf zou niet twijfelen maar een ander stoeltje halen overigens )
Het is eigenlijk voor het eerst dat ik er over nadenk of hij nog wel veilig was. Bij babydump had die man niks gezegd over een stoeltje van 8 jaar oud (al dacht hij alleen aan de bevestiging voor de kinderwagen). Welk autostoeltje is aan te bevelen?
Onze maxi cosi's zijn van het merk maxi cosi, en vinden ze ideaal! Maar misschien kan je even in de babywinkel gaan kijken welke je aanspreekt wat betreft, prijs, kleuren, handigheid van het gordelsysteempje, etc ! Er zijn namelijk veel verschillende merken die maxi cosi's verkopen.
Ik heb verder ook niet getwijfeld, maar gewoon een nieuwe gekocht, van het merk maxi cosi, heb ik voor mijn andere 2 kinderen ook gebruikt en is me goed bevallen.