Maxi-cosi van 8 jaar oud nog steeds veilig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door , 30 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geen idee voor welke kinderwagen er allemaal adapters te verkrijgen zijn, misschien dat iemand anders dat weet maar anders kan je dat in de winkel navragen. Wij hebben ze niet gehad en niet gemist ;)!

Overigens, die oude gekregen maxicosi zou denk ik al helemaal niet passen ;)!

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb ook een autostoeltje van maxicosi zelf. Bij Babymax hadden ze toen de nieuwste modellen voor 99 Euro (was wel 2 jaar geleden). Wij hebben een Mutsy en daar past hij ook op. Bij de meeste kinderwagens kun je maxicosi-adapters kopen.

3. Niet meer actief

nee die oude past niet.

Maar we krijgen wel adapters bij de wagen.
    Dus zouden ze dan allemaal moeten passen?

En wat is het verschil tussen de maxi-cosi city en de cabriofix?

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Krijg je adapters bij de kinderwagen dan kan het zijn dat dat voor het eigen stoeltje van het merkt van je kinderwagen is ;)!

Op deze site, mist ik de goede kinderwagen aangeklikt heb, kun je voor de maxi cosi autostoeltjes voor 30 euro adapters bestellen -> http://www.babypark.nl/index.php?group= ... gn=beslist

Verschil tussen de city en de cabriofix zou je even op de site van maxi-cosi moeten kijken, durf ik zo uit mn hoofd niet te zeggen. Ik zal er ook even naar kijken voor je! Wij hebben de cabriofix stoeltjes omdat we de kleur mooi vonden :oops: ;)!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Van dat oude stoeltje was meer een grapje trouwens hoor, niet lullig bedoeld oid!

6. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Dit staat inderdaad in de handleiding van de maxi cosi. Ik zou het risico dus niet nemen. Op dit moment heeft Babypark ze behoorlijk in de aanbieding, dus dan zou ik daar voor gaan!

7. Niet meer actief

Ik denk dat we dan gewoon voor het stoeltje gaan wat we gratis bij babydump krijgen. De Safety 1st ofzo..
    Van 79 euro..

Die moet toch goed zijn? Hij past in ieder geval op de wagen.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Maxi-Cosi City, kan enkel met de gordel in de auto vast gezet worden.
    Maxi-Cosi CabrioFix, kan daarnaast ook met easybase en easyfix in de auto vast gezet worden.

Verder kan je misschien de specificaties even doorlezen ;) ->
    Maxi-Cosi Cabriofix:
    Het Maxi-Cosi baby-autozitje moet altijd achterstevoren geplaatst worden, dus tegen de rijrichting met behulp van een normale 3-punts autogordel. Plaats het Maxi-Cosi baby-autozitje nooit voorin als hier een front-airbag aanwezig is.

Productomschrijving
    De Maxi-Cosi CabrioFix is een universeel autozitje voor baby’s tot 13 kg (vanaf de geboorte tot 12 maanden). De Maxi-Cosi CabrioFix moet altijd achterstevoren geplaatst worden, dus tegen de rijrichting in met behulp van een 3-puntsgordel. De Maxi-Cosi CabrioFix kan ook gebruikt worden in combinatie met de Maxi-Cosi EasyFix en de Maxi-Cosi EasyBase. Controleer altijd voor installatie de autotypelijst op www.maxi-cosi.com.

Groep/gewichtsklasse
    Groep 0+ / voor baby’s tot 13 kg
    Vanaf de geboorte tot 12 maanden

Voldoet aan:
    ECE R44/04

Afmetingen:
    Breedte binnenkant zitje (rond de heupen): 290 mm
    Breedte binnenkant zitje (rond het hoofdje): 230 mm
    Breedte binnenkant zitje (bovenaan product): 140 mm
    Diepte binnenkant zitje: 310 mm
    Lengte binnenkant zitje: 500 mm
    Hoogte (met draagbeugel omhoog): 570 mm
    Totale lengte: 700 mm
    Totale breedte: 440 mm
    Gewicht: 3,25 kg

Features
    - Side Protection System biedt betere bescherming tegen zijwaartse botsingen
    - Geïntegreerde zonnekap, dus altijd beschikbaar en handig op te bergen
    - Praktische haken houden harnasgordel opzij
    - Ergonomische draagbeugel
    - Ideaal 3-in-1 reissysteem met wandelwagen en kinderwagenbak van Maxi-Cosi en Quinny
    - Met één hand gemakkelijk de gordels strak te trekken
    - Drukknop voor het verstellen van de draagbeugel
    - Handige opbergruimte
    - Bekleding is eenvoudig te verwijderen en tevens wasbaar (bekledingen zijn los verkrijgbaar)
    - Inclusief: gordelbeschermers en zonnekap
    - Eenvoudige installatie en een minimale kans op verkeerde installatie in combinatie met Maxi-Cosi EasyFix of Maxi-Cosi EasyBase

Maxi-Cosi City
    Citi
    Plaats een Maxi-Cosi autozitje nooit voorin als hier een Front-airbag aanwezig is!

Productomschrijving
    De Maxi-Cosi Citi is een universeel autozitje voor baby’s tot 13 kg (vanaf de geboorte tot 12 maanden). De Maxi-Cosi Citi moet altijd achterstevoren geplaatst worden, dus tegen de rijrichting in met behulp van een 3-puntsgordel.

Groep/gewichtsklasse
    Groep 0+ Voor baby's van geboorte tot 12 maanden, tot 13 kg.

Voldoet aan:
    ECE R44/04

Afmetingen:
    Breedte binnenkant zitje: 260 mm
    Totale breedte zitje: 435 mm
    Diepte binnenkant zitje: 300 mm
    Lengte van de rug zitje: 500 mm
    Totale lengte: 710 mm
    Gewicht: 2,75 kg

Features
    - Ergonomische draagbeugel
    - Ideaal 3-in-1 reissysteem met wandelwagen en kinderwagenbak van Maxi-Cosi en Quinny
    - Inclusief zitverkleiner voor extra steun aan hoofd en rug
    - Met één hand gemakkelijk de gordels strak te trekken
    - Drukknop voor het verstellen van de draagbeugel
    - Handige opbergruimte
    - Bekleding is eenvoudig te verwijderen en tevens wasbaar (bekledingen zijn los verkrijgbaar)
    - Inclusief: zitverkleiner, gordelbeschermers en zonnekap
    - Goedgekeurd voor gebruik in vliegtuig (zie ook Tüv Rheinland)

9. Niet meer actief

Haha ik keek op de site van babydump, en daar staat het niet zo uitgebreid ;)

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als je een gratis stoeltje krijgt, je vind hem mooi en hij past op je kinderwagen dan zou ik dat idd gewoon doen!

Ik geloof dat je trouwens ook dat gratis stoelje niet kan nemen en dan korting krijgt op een ander stoeltje. Maar dat moet je even navragen dan ;)!

11. Niet meer actief

ja dat kan inderdaad, maar ja, zo'n gratis stoeltje moet toch goed zijn?
    Anders mogen ze hem toch niet verkopen?

12. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Zal inderdaad wel een goed stoeltje zijn hoor. Net wat je zegt: anders zouden ze m niet mogen verkopen!

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zeker dat dat stoeltje ook goed is! Je kan die echt gewoon gebruiken hoor! Weet alleen dus niet of die op je kinderwagen past en anders kan je er vast van die adapters bijkopen ;)!

14. Niet meer actief

ja die moet er op passen..
    Aangezien de adapters voor die autostoel waren..

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nou dan doe je dat toch gewoon? Das toch ook prima? Dat stoeltje is gewoon een goed en goedgekeurd stoeltje, anders mogen ze het idd niet verkopen/cadeau doen ;)!

16. Niet meer actief

ok dan ben ik er helemaal uit haha, ga ze morgen opbellen.

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kijk aan, Prima toch!
    Hele fijne zwangerschap nog :D!
    Liefs, Hanneke!

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Bij Babypark is een maxicosi cabriofix nu 95 Euro. Even uitprinten van de site, kun je dat bij babydump laten zien (ze zeggen toch de laagste prijsgarantie te geven) en zeggen dat je wel 15 Euro bijbetaald, maar die wilt hebben i.p.v. die Safety 1st (als je dat wilt tenminste ;) :) ). Heb je tenminste een autostoeltje dat zeker weten goed uit de test komt. http://www.kinderstoeltje.nl/DownFile.a ... ef40c2fd48
    In elke winkel kun je onderhandelen, wij hebben onze wagen van Babypark en daar kon je ook een maxicosi city 'gratis' bijkrijgen, we hebben gewoon korting gevraagd.

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kijk das ook nog een idee! ;)!

Deel Deze Pagina