Nou, ik dacht dat ik het wel een beetje wist dankzij dit forum, maar toch sloeg de twijfel net toe... Ben klaar met het huishouden en dacht: ik ga het een en ander alvast wassen voor de baby! Heb de kleren apart gelegd, die ga ik sowieso wassen. Maar dan komt het; de aankleedkussenhoezen, hoeslakentjes, dekentjes, hydrofielluiers, washandjes, badcapes, flanellen luiers, spuugdoekjes, slabbertjes, dekbedovertreksetjes.. Ik wil dit dus allemaal wassen (de eerste was is al aan het draaien trouwens).. Wassen jullie dit ook allemaal?
Ik heb alles gewassen wat wasbaar was. Ook knuffels e.d. Dan is alles lekker fris en schoon. Vaak zit er in kleding en textiel spul dat het kreukvrij blijft. Is wel fijn als dat eruit is.
Mooi zo! Kan ik mijn was woede een beetje kwijt tenminste. Ja, ik vind het ook frisser om alles lekker te wassen. Het ligt hier al een paar weken..en we hebben 2 poezen in huis dus vind het wel een prettig idee om alles in de wasmachine te kieperen!
Ik ga dat ook allemaal wassen, dekentjes, lakens, hoeslakens, waskussenhoes, slabbetjes, kleertjes, badcapes, wikkeldoeken, hyd. luiers, spuugdoekjes, sokjes, mutsjes, wantjes, boxkleed, en de knuffeltjes die meer op tutdoekjes lijken, de knuffelbeesten die alleen 'voor de sier' op de kast ofzo staan ga ik niet wassen. Maar ja wassen is zowat mijn grootste hobby, ik kan zoooo blij worden van fris gewassen kleding en beddengoed, daarom wacht ik er nog even mee, want als ik het nu al ga wassen wil ik het over 10 weken weer opnieuw. Overigens doe ik nooit iets in de droger want dan gaat het frisse eraf, dus ik heb geen droger!
Ik heb alles gewassen. ook de dingen van de maxicosi en kinderwagen wat kon (tweedehands gekocht) maar alle kleertjes en lakentjes, dekentjes gewassen. denk er wel aan een wasmiddel te gebruiken zoals Neutral. Ik had het gewassen met gewone wasmiddel en ook nog met wasverzachter maar daarvoor kunnen ze allergisch zijn en neutral is wel geschikt. Weet je zeker dat er geen allergische reactie kan ontstaan. (heb het dus twee keer allemaal gewassen hahaha hield me wel bezig!!!)
ik was veel maar dingen als dekentjes heb ik niet gewassen toen mijn zoontje werd geboren. Het mooie gaat eraf en er zit een brandschoon lakentje omheen. Knuffels en jassen gaan bij mij ook echt niet in de was. Alleen was rechtstreeks op de huid komt.
Ik krijg altijd een enorme allergische reactie van neutral... de hele fam trouwens.... gek he.. was het daarom maar gewoon met ariel en geen wasverzachter...
hier ook een die er niet tegen kan ik had neutral in plaats van robijn en vriend zat gelijk onder de bulten. nooit aan de neutral gedacht want dat kan nooit geen allergise reactie veroorzaken.ik heb vriend 2 weken met bulten laten lopen.toen weer over op robijn en nergens geen last meer van hier dus nooit geen neutral meer.
Hmmm... ik heb ook Neutral in huis gehaald om de babyspulletjes te wassen, maar misschien dan toch niet zo'n goed idee? Wassen jullie trouwens ook de kruikenzakken? En klopt het dat je knuffels het beste in een kussensloop kan wassen? Ik heb dat ooit ergens gelezen, maar kan me niet meer zo goed herinneren waar dat ook weer zinvol voor was. Groetjes, Josien
Ik heb idd de knuffels in een sloop gewassen. Zo blijven alle uitstekende delen tenminste aan de knuffels zitten. Ik heb alles gewassen met Ariel en nooit problemen gehad, terwijl Dylan toch een gevoelige huid heeft.
Ik heb toen ook echt alles gewassen wat gewassen kon worden , heerlijk je eigen geurtje eraan en alles is weer lekker fris in de kast. @Josien: De kruiken zakken heb ik ook gewassen.
je kunt de knuffels ook in zo'n speciale waszak doen (o.a. bij didi te koop) die waszakken gebruik ik ook voor de babysokjes, er zit een rits en dus blijven alle sokjes in de zak zitten dus dan kunnen de sokjes niet kwijtraken in de was.
Ik heb alles gewassen wat voor ukkie is: aankleedkussen-hoezen, wasbare luiers+ overbroekjes, de hydr.luiers+washandjes, alle kleertjes, badcapes, hoeslakens, bovenlakens, dekentjes, kruikezakjes, boxkleed.. Kortom.. alles wat van textiel is en gewassen kan worden... Wat ik niet gewassen heb ... de knuffels die nieuw zijn.. Daar wacht ik nog even mee.. Ben veel te bang dat ik die "verniel" met t wassen en die knuffels hebben we van familie gekregen..
Ik heb alles gewassen (ook hemeltjes van ledikant en wieg en de kruikenzakken en de boxkleden enzo), behalve de gloednieuwe knuffels. Met Persil Sensitive, een neutraal wasmiddel dus. Volgens mij mag je geen wasverzachter gebruiken (ik weet alleen even niet waarom).
Nou, ik heb wel wasverzachter gebruikt.. Vind het anders zo hard aanvoelen voor een kleine baby.. Ik heb vandaag alles gewassen (behalve kleding, doe ik morgen ) En heb zelfs ALLES wat ik gewassen heb ook gestreken, zelfs de spuugdoekjes en kruikzakken, haha. Lekker alles fris en kreukvrij in de kast. Ik vind het ook heeeeerlijk om de was te doen. Dus ja, het scheelt. En tenminste wat te doen, he
Ik was ook alles wat wasbaar is (handdoeken, luiers, lakens, kleertjes...) Knuffels ga ik niet wassen, daar worden ze niet mooier van. Een tip die ik ook ga opvolgen: als je de knuffels een nachtje in de diepvries legt gaan de bacterien er ook uit.
Stelletje goeie huisvrouwen! Ik ben echt iemand die een hekel heeft aan wassen, ophangen, strijken, vouwen etc. Dus ik ga hier echt alleen de dingen wassen die noodzakelijk zijn. Kleertjes, sabbeldoekjes, hydrofiel luiers etc. Dus geen dekentjes en geen knuffels enzo.