Zalfjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door YellowButterfly, 6 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Het meeste heb ik nu al wel in huis en dus ben ik aanbeland bij de verzorgingsproducten. Nu ken ik alleen sudocreme voor de billetjes van het kind maar hoor daar ook mindere verhalen over. Wat is aan te raden en waarom?

Ook ben ik benieuwd naar welke zalf ik het beste voor mn tepels kan halen (wil bv geven) of is dit niet nodig?

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    tepel zalf kun je wel halen maar het is beter ze aan de lucht te laten drogen na een voeding en je eigen bv over de tepel te smeren.
    Dit werkt antibacterieel en verzacht je tepel ook niet.

Ik heb gewoon sudocreme, nooit geen slechte ervaringen mee gehad op het kinderdagverblijf.

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik geef al 4 maanden bv, maar ik heb nog nooit een zalfje oid ervoor in huis gehaald. Als ik het ooit nodig had kon ik of mijn vriend dat zo halen lijkt mij.
    Maar als jou dat een fijner gevoeld geeft om het wel in huis te hebben, waarom niet zou ik zeggen.

En ook ik gebruikt alleen sudocreme en ik heb daar geen problemen mee gehad.

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

sudocreme is hier echt hel !! vind het niet fijn uitsmeren, het witte kregen we er niet eens meer af, en het prikt hem in de oogjes als hij het op zijn handjes heeft :(

bepanthen vind ik wel heel fijn, een lekker zacht zalfje,smeert fijn uit, en je zit geen witte strepen of iets dergelijks,
    heerlijk voor luieruitslag en/of droge huid,

oh en het voordeel is ook ( mijn zoontje had een droog gezichtje) als ze met de handjes in deze zalf komen en vervolgens in hun ogen wrijven is het niet erg, dit prikt niet in de oogjes ofzo,

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    In de cadeaupakketten van de Etos en Prenatal zitten kleine verpakkingen van zowel Bepanthen als Sudocreme. Die heb ik nu gewoon om uit te proberen. Dan kun je gewoon zelf kijken wat het fijnst is!

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik heb zwitsal billenzalf maar gebruik het zelden. hier geen rode billen

7. wolly

wolly Niet meer actief

Hier ook de Bepanthen precies om de zelfde rede als Mejojo.

8. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Wij gebruiken Bepanthen en Kamillosan. Werkt allebei goed. Laatst een keertje VSM gehaald maar die gebruik ik niet weer.
    Mijn ervaringen met sudocreme zijn ook wat minder.

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bepanthen gebruiken we voor de billetjes, droge plekjes en dat kun je ook voor je tepels gebruiken. Superzalf, werkt vrijwel meteen. Veel beter dan sudocreme, vind ik. Andere zalfjes heb je verder niet nodig.

10. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    voor de billen gebruik ik weleda of zarqua. bepanthen is ook goed, die mag je ook op open billen smeren. en kun je tevens voor de tepels gebruiken. mijn kraamverzorgster adviseerde mij na mijn eerste om bij een eventuele volgende al voor de geboorte bepanthen te gaan smeren.. dat ga ik zeker doen, aangezien ik na 2 dagen al kloofjes had.

11. 894hi

894hi Niet meer actief

ik gebruik maizena poeder voor de billen...(mocht het nodig zijn)
    en bepanthen voor mezelf en heel soms ook voor haar

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.180
    35.854
    113
    Ik gebruik alleen maar bepanthen voor de billetjes, mijn zoontje is mega allergisch voor sudocreme. Ook heb ik alvast een tube bepanthen voor op mijn tepels mocht ik weer kloven krijgen. Het voordeel is dat je deze zalf niet hoeft af te wassen voor de voeding.

13. Duna

Duna Niet meer actief

Ik had dit ook kunnen schrijven, klopt helemaal! De Sudo-creme heeft hier een Sudo-schop richting de afvalbak gekregen :p

Ik zweer bij Bepanthen ik heb ook een tube voor mezelf gehaald want ik smeer het nu ook op me gezicht want sinds de geboorte van me zoontje heb ik een hele droge huid. Altijd even wat erop voor het slapengaan, werkt prima!

14. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Bepanthen kan je overal op smeren. Op je baby's billen en ook op je tepels, droge plekken, wangen, ruwe neusjes, geïrriteerde knieholtes.

Verder vind ik Zarqa billenspray erg fijn. Vooral bij erge luieruitslag, dan hoef je er niet aan te zitten. Het is alleen wel een beetje prijzig. Al kan je bij Etos deze week 2 voor de prijs van 1 kopen.

15. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ouderwetse poeder is straks ook echt onmisbaar. Die van zwitsal. Die is echt goed.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier zoals al veel anderen eigenlijk alleen Bepanthen voor zowel de billetjes als voor evt mijn tepels als dit nodig is. Maar billetjes zijn hier eigenlijk nooit rood of kapot en voor mijn tepels eigenlijk ook niet nodig, heel soms een keer dat ze wat pijnlijk zijn en dan smeer ik een keertje. Maar voor zowel billetjes als tepels geldt niet te veel/vaak smeren omdat het de huid alleen maar dunner, zachter en kwetsbaarder maakt.

Druppeltje bv op je tepels bij evt pijnlijke tepels is idd ook een goede en dan ook net als bij de bepanthen aan de lucht laten drogen;)!

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.180
    35.854
    113
    Talkpoeder hebben we dus hier nog nooit gebruikt eerlijk gezegd.Schijnt ook niet zo goed te zijn.

18. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Aah super dames dank jullie wel voor alle tips :) Bepanthen is een aanrader dus! Ik heb een mini potje sudocreme dus dan kan ik allebei proberen. Ben ook groot weleda fan - kennen zij ook dergelijke producten?

19. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
  20. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik ben een echte fan van sudocreme voor de buillen; werkt hier perfect. Als onze jongens rode billen hebben smeer ik 1 of 2 dagen wat dikker die sudo erop en weg is het weer.

Bepanthen ben ik niet zo'n fan van. Tenminste voor de tepels, op de billen bij de kleine heb ik het nog nooit gebruikt.

Voor je tepels kan je Purelan van Medela halen (verkrijgbaar bij de thuiszorgwinkel en volgens mij ook bij de prenatal). Werkt ideaal bij kloofjes enzo. is op basis van wolvet en is een wat dikkere substantie om te smeren, maar werkt erg goed is mijn ervaring.

Persoonlijk is het toch zelf uitvinden wat wel fijn voor jou is en wat niet. De een zweert daarbij en de ander weer daar. Terwijl jij misschien wel geen van beide vind werken. Gewoon uitproberen.

Deel Deze Pagina