Ik moet het even kwijt, vanmiddag haalde ik mijn dochtjerje op van het kdv en thuis aangekomen voelde ik of ze verschoond moest worden. Was dus niet nodig, dus met het naar bed gaan verschoonde ik haar. Haar billen, schaamlippen en lies pijnlijk vuurrood!! en de zwitsal doekjes die wij gebruiken kon ik niet meer gebruiken omdat het haar zo zeer deed! Ik vraag me nu af of dit luiteruitslag kan zijn of toch een allergie/gevoelig voor de pamper doekjes die ze op het kdv gebruiken. Kan luieruitslag zo snel opkomen? In de ochtend niets aan de hand en einde middag, knalrood! Ik schrok er gewoon van want dat heeft ze nog nooit gehad. Ik ben ook wel eens bang dat ze haar te lang met een vieze luier laten rondlopen.
Aiden heeft ook vaak als hij van het kdv terugkomt een beetje rode billetjes (thuis nooooooit) en ik denk dat het indd van de doekjes komt. Die van pampers zijn zo nat, dan gaan ze met natte billen weer in een luier. Misschien kun je vragen of ze haar billetjes willen insmeren met bepanthen of zo na de verschoningen, en die dan zelf meegeven.
Het kan idd van de doekjes komen. Hier gebruik ik altijd de doekjes van de lidl, maar een tijdje terug heb ik ze eens van de hema geprobeerd, omdat ik daar toevallig was en doekjes nodig was. Ze kreeg hier ook heel erg luieruitslag van, nou ja het leek erop, maar mijn gevoel zei dat het het niet was, ook omdat het in de liezen zat en bij de schaamlipjes. Dus naar de Huisarts geweest en was een schimmelinfectie, dat kwam dus door de doekjes. Dus de doekjes weggegooid en nieuwe opgehaald
We gaven voor onze vakantie ook al onze zwitsal doekjes mee naar het kdv, maar was het vergeten, maar ze liggen nu gelijk weer bij haar spulletjes zodat ze die kunnen gaan gebruiken. Ik vind die pamper doekjes echt vies, zo nat! En inderdaad daardoor met natte billen weer de luier in. En hier bij ons thuis ook nog nooit uitslag gehad en alleen bij de dagen op het kdv.
j kan ook vragen of ze na het schoonmaken gewoon goed willen droog deppen met hydro ofzo...dat scheelt ook al!!
Wij gebruiken altijd zwitsaldoekjes, nergens last van. Een keer een pak van pampers geprobeert en vuurrode billen.
Mijn zoontje kan dus alleen tegen de pampers sensitive doekjes, van alle ander merken krijgt hij uitslag. En als hij eens een andere luier dan een pamper om krijgt, is het ook meteen hommeles tot open billen aan toe!
Mijn dochter is er ook erg gevoelig voor. Met verschillende soorten doekjes, de ene keer wel, de andere keer niet. Eigenlijk ben ik het meest te spreken over Huggies Pure, maar die kan ik zo vaak niet vinden... Inderdaad droogdeppen met een hydrofiel is een goed punt! Als ze veel (zuur) fruit heeft gegeten, kan ze extreem rode billen krijgen, terwijl ze een halve dag ervoor niets mankeerde. Ook als ze vrijwel direct verschoond wordt na het poepen. Blijkbaar heeft ze een zeer gevoelig huidje. Bepanthen werkt hier heel goed als ze rode billen heeft (soms met een soort pukkeltjes, soms gewoon rood en heel soms dus zelfs bloed). En voor de nacht een beetje vaseline, zodat haar huid wat is afgeschermd voor urine waar ze 's nachts toch wat langer 'in' kan liggen.
Het verschilde hier de ene keer wel met een andere keer. Hij heeft periodes gehad (vaak met doorkomen tanden/kiezen) dat hij flink uitslag had. Deels door de pampers die ze gebruiken. Hij kan daar niet goed tegen. Ik gaf dan de Lidl van thuis mee. De pampers doekjes gaan ook niet zo goed. Dus toen het eens heel ernstig was, heb ik de hema doekjes meegegeven. En het is die dag niet erger geworden. Maar het kan ook wel komen door een keer laat verschonen. Soms is een half uur poepbroek al genoeg voor flinke uitslag. Hier bleek sudo geweldig om de uitslag weer weg te krijgen, behalve die keer van dat schimmeltje
kan idd de pampers zijn of de doekjes. wat bij een meisje in mijn groep goed helpt is na het poetsen met een billendoekje de billetjes afdoen met een tissue.
Het is nu vrijwel wel over. Dus in ieder geval geen schimmel. Het kan dus van alles en nog wat zijn waardoor alles zo vuurrood was. sinaasappel had ik haar ook voor het eerst gegeven maandag en dinsdag was ze knalrood! Maar ja ze heeft het wel eens eerder gehad ( was het wel minder erg) en toen at ze nog geen sinaasappel. Dus ook even geen sinaasappel meer! Tanden kan het ook zijn, ze is wat gerustreerd en bijt woest op haar knuistje. Ik zal in ieder geval de doekjes kunnen uitsluiten door die mee te geven naar het kdv. Komt dus wel weer goed allemaal, dank je voor al jullie reacties!
Oh, mijn zoontjes billen liggen echt open na meer dan een paar stukjes sinaasappel. Hij kan een derde vers en 1 sinaasappel geperst hebben anders liggen zijn billen meteen open, heel zielig want hij vindt het zo lekker! Bij open billen zinkzalf smeren!
goed laten drogen na het verschonen is idd wel belangrijk. Ik dep altijd de billen met hydrofieleluier nadat ik mijn zoontje verschoond heb. Als je het niet vertrouwt, kan je de ha altijd bellen. Volg je gevoel. Ik hoop dat het snel beter wordt.
Het is helemaal over! Ik vermoed dat het de sinaasappel is geweest.Dus die eten we zelf maar op. Zal ze er net zon last van kunnen hebben als ik ze pers en als drinken geef?