Zoals de titel zegt als de baby komt is de maxicosi 5 en een half jaar oud. Er is niks mee gebeurd nooit gevallen en staat op zolder, is het toch beter om een nieuwe te kopen En wat doe ik dan met de oude normaal geef ik alles aan tienermoeders of moeders die niet zoveel hebben of is die helemaal niet meer te gebruiken
Ik moet onze, bijna 8 jaar oude, maxi cosi nog even goed bekijken. Maar die gaan we waarschijnlijk nog een keer gebruiken. Ik zat eerst ook te twijfelen, maar ze kunnen best lang mee. Ik kwam ergens 10 jaar tegen. Mits er niets mee is gebeurd en en er geen scheurtjes en dergelijke inzitten. Maar ik lees nog even mee voor meer reacties!
Ja ik wist het eigenlijk helemaal niet een vriendin zij het, je mag de maxicosi niet meer gebruiken max tot 5 jaar maar hij ziet er verder nog goed uit
Net nog even gegoogled, op de site van maxi cosi zelf staat onder FAQ het antwoord. "We ontwikkelen onze autostoelen voor zeer intensief gebruik voor ongeveer 10 jaar".
Een maxicosi kan je inderdaad tot 10 jaar gebruiken. Die 5 jaar geldt alleen in landen waar het vaak/altijd warm is.
10 jaar. Plastic vergaat onder invloed van UV straling, daarom adviseren ze in zonnige landen eerder te vervangen. Overigens denk ik dat 10 jaar nog aan de veilige kant is en dat het niet op een jaartje meer komt.