Maxicosi van dochter gebruiken hoe zit dit nu?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sooff28, 29 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sooff28

Sooff28 Actief lid

26 mrt 2017
    317
    172
    43
    Zoals de titel zegt als de baby komt is de maxicosi 5 en een half jaar oud.
    Er is niks mee gebeurd nooit gevallen en staat op zolder, is het toch beter om een nieuwe te kopen
    En wat doe ik dan met de oude normaal geef ik alles aan tienermoeders of moeders die niet zoveel hebben of is die helemaal niet meer te gebruiken

2. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Ik moet onze, bijna 8 jaar oude, maxi cosi nog even goed bekijken. Maar die gaan we waarschijnlijk nog een keer gebruiken. Ik zat eerst ook te twijfelen, maar ze kunnen best lang mee. Ik kwam ergens 10 jaar tegen. Mits er niets mee is gebeurd en en er geen scheurtjes en dergelijke inzitten.
    Maar ik lees nog even mee voor meer reacties!

3. Sooff28

Sooff28 Actief lid

26 mrt 2017
    317
    172
    43
    Ja ik wist het eigenlijk helemaal niet een vriendin zij het, je mag de maxicosi niet meer gebruiken max tot 5 jaar maar hij ziet er verder nog goed uit

4. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Net nog even gegoogled, op de site van maxi cosi zelf staat onder FAQ het antwoord. "We ontwikkelen onze autostoelen voor zeer intensief gebruik voor ongeveer 10 jaar".

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Een maxicosi kan je inderdaad tot 10 jaar gebruiken.
    Die 5 jaar geldt alleen in landen waar het vaak/altijd warm is.

6. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ik zou hem gewoon hergebruiken. Scheelt jezelf weer een aankoop.

7. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

10 jaar. Plastic vergaat onder invloed van UV straling, daarom adviseren ze in zonnige landen eerder te vervangen.

Overigens denk ik dat 10 jaar nog aan de veilige kant is en dat het niet op een jaartje meer komt.

8. Sooff28

Sooff28 Actief lid

26 mrt 2017
    317
    172
    43
    Oké dank jullie wel voor de info hij is verder nog helemaal goed indd ga hem gewoon gebruiken

Deel Deze Pagina