Spenen vraag

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door w03z3l, 2 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Wij hebben een luiertaart gekregen van onze buren, met wat kleine hebbedingetjes erin. Een tandendoosje, een speen en een spenenkoord.
    Nu zijn de luiers zelf niet je-van-het, zoonlief poepte er zowat dwars doorheen lol. Was er al bang voor want de kwaliteit voelt ook niet heel best en de vorm is echt een beetje goedkoop.
    De speen en het spenenkoord zijn van één if ander onbekend merk, wel van Disney en aan de sticker te zien gekocht bij de wibra.
    Nu heeft hij een speen uit de blije doos, volgens mij van bibi, maar omdat we in eerste instantie geen speen wilde gebruiken hebben we alleen die.
    Ik zat te denken om die speen uit de luiertaart in de tas te doen voor reserve, tot we wat spenen bijgehaald hebben. Maar is zo'n 'goedkope' en merkloze speen veilig? Zal ongetwijfeld getest worden, dat zal verplicht zijn neem ik aan maar krijg er toch een beetje een raar gevoel bij. Het gaat toch z'n mondje in....

Oh en heeft iemand ervaring met de Hema spenen? We hebben een Hema bon gekregen dus spenen zouden een goede besteding zijn ;)

2. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Jeetje zoveel vieuws en niemand met een reactie....? :(

3. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Ik heb eens een goedkope merkloze speen gehad die heel chemisch proefde, die heb ik gelijk weg gedaan.
    Ik zou kijken of hij bpa vrij is en even proeven :p
    Als je hem dan uitkookt voor gebruik is het wel veilig, moet allemaal wel aan eisen voldoen.

4. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had speentjes van de Hema maar zoonlief moet er überhaupt niks van hebben haha. Je kan het merk als je twijfels hebt altijd even googelen, of gewoon kijken kf je reviews van wibra spenen in het algemeen kan vinden, maar als ze echt onveilig zouden zijn lijkt het me sterk dat ze verkocht mogen worden. Echt weet je het nooit. Let er wel op dat de speen voor de juiste leeftijd is (zo krijgen wij er bijvoorbeeld een voor vanaf 1 jaar) en als je blijft twijfelen zou ik het gewoon niet doen ;) al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust.

5. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Eens met hierboven. Mijn zoontje wilde enkel Avent spenen, de rest vond hij niks. Ik zou de cadeaubon van Hema eerder gebruiken voor rompers of slaapzakken, heel tevreden over.

6. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Ik gebruik altijd merk spenen. Ik vind het idd belangrijk dat de spenen bpa vrij zijn, hoewel k daar ook niet echt in geloof.
    Ik zou het mss wel meenemen en zien of je zoontje het aanvaard want voor hetzelfde wilt hij het niet en is het probleem opgelost.
    Ik had voor de bevalling twee spenen klaarstaan. 1 van bibi en 1 van difrax. Die van bibi moest mijn dochter bv niet hebben.

7. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Wij gebruiken tot op heden geen speen. Zoonlief vraagt het niet dus zou niet weten wanneer en waarom ik de speen zou moeten geven. We hebben er 2 in huis vanuit babydozen, die zou ik (indien nodig) proberen.

8. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Geef je bv of niet? Als je namelijk bv geeft dan mag je geen speen geven. Is het sowieso niet erg vroeg voor een speen?

9. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    hier wou die pas na 3 maanden een speen enkel voor inslapen rest vd dag niet

ik heb altijd bibi gehad ook voor andetr kids

maar van hema ook fijn toen ze wat ouder waren en ze elke x kwijt raakte werd een dure hobby

zou van bibi proberen bij baby dump nu niewe collectie

10. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Waarom mag je geen speen geven als je bv geeft? Ik heb dit toch altijd gedaan.
    Ik heb bewust voor een speen gekozen.. En mijn dochtertje tut sinds de eerste dag..

11. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Bedankt voor de reacties. Vandaag toch maar twee Hema speentjes gehaald. Was maar 3 euro dus das nog een keer te doen om het uit te proberen... ;)

Er zijn spenen verkrijgbaar vanaf 0-6 maanden hoor dus nee, mag gewoon vanaf het begin.
    En kleine knul kan er miss nog niet om vragen, maar hij heeft een hele hoge zuigbehoefte (los van het drinken en de honger signalen) en pakt nu elke keer zijn duim. Met de speen proberen we het duimen minimaal te houden aangezien ikzelf heb geduimd en het een drama was om mij eraf te krijgen. Heeft uiteindelijk tot m'n twaalfde geduurd. Dat wil ik niet voor m'n zoon, Dus dan liever een speen.

Dat een speen bij bv niet 'mag' is natuurlijk onzin. Uiteindelijk bepaal je dat zelf. Klopt dat het door sommigen afgeraden word, maar voor ons werkt het prima. Hij drinkt nog net zo lief van de borst ;)

12. Goedemorgen

Goedemorgen Actief lid

5 jun 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Precies dit :).

13. boompje

boompje Actief lid

14 feb 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    er wordt gezegd dat je beter geen speen kan doen bij borstvoeding vanwege speedverwarring, maar dit geldt vanaf nog 6 weken of vanaf dat de borstvoeding goed loopt niet meer en is het geen probleem. Natuurlijk kan je er ook vanaf dag 1 mee beginnen, maar dan zeggen ze dat je dus het aanhappen en drinktechniek van de bv inde gaten moet houden. zelfde regels als met flesjes gegeven bij borstvoeding.

Deel Deze Pagina